S
Header
کد خبر : 64566
به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر

کانون های طلاب، مرکزی برای ارائه خدمات انساندوستانه و خداپسندانه

سرویس یادداشت
هشت می، هجدهم اردیبهشت ماه هر سال مصادف با روز جهانی صلیب سرخ و آغاز هفته هلال احمر، یادآور از خودگذشتگی ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های سپید و سرخ پوشانی است که بدون هیچ گونه چشم‌داشت و منتی همواره پیشتازان عرصه خدمت به همنوع هستند.
سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 09:00
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
کانون های طلاب، مرکزی برای ارائه خدمات انساندوستانه و خداپسندانه هشت می، هجدهم اردیبهشت ماه هر سال مصادف با روز جهانی صلیب سرخ و آغاز هفته هلال احمر، یادآور از خودگذشتگی ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های سپید و سرخ پوشانی است که بدون هیچ گونه چشم‌داشت و منتی همواره پیشتازان عرصه خدمت به همنوع هستند. http://media.nvhelal.ir//Image/2021/05/202105102188739156_Thum.jpg کانون,های,طلاب،,مرکزی,برای,ارائه,خدمات,انساندوستانه,و,خداپسندانه nvhelal

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک قرن است که به عنوان یکی از برترین جمعیت های ملی در سراسر جهان و البته به پشتوانه نیروهای امدادگر، جوان و داوطلب، با انجام فعالیت‌های مختلف عام المنفعه و بشردوستانه خود در جای جای کشور عزیزمان ایران در مسیر تحقق اهداف و اصول انساندوستانه خویش گام بر می دارد و البته این مهم نه در درون مرزهای کشور، بلکه هر زمان که نیاز به کمک های این نهاد مردمی در آن سوی مرزها نیز احساس شده، جمعیت هلال احمر همواره پیشقدم بوده است.

پرچم پرافتخار این نهاد خیریه چه آنجا که مردم گرفتار در حوادث و سوانح طبیعی هستند و چه آنجا که غفلتی انسانی موجبات بروز مشکل و خسارتی را فراهم ساخته است بالاست. در طول سال ها خدمت پر افتخار این مجموعه بین المللی، سیل خروشان انسان هایی از خود گذشته و ایثارگر برای کمک به تسکین آلام بشری در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله، برف و کولاک و طوفان به وضوح دیده می‌شود.

آن طرف تر اما در قلب حوادث غیر طبیعی و سوانح رانندگی، این امدادگران و نجاتگران جان برکف جمعیت هلال احمر هستند که به منظور کمک به آسیب دیدگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در صحنه حادثه حاضر می‌شوند.

از همین روست که ارتباط عمیق مردم با جمعیت هلال احمر روز به‌ روز بیشتر می‌شود و اقشار مختلف مردمی با هر حرفه و شغل، به خیل عظیم اعضای این نهاد عام المنفعه و خدمت رسانی می پیوندند و جامعه بزرگ داوطلب هلال احمر را شکل می‌دهند.

از سوی دیگر جوانان با عضویت در کانون های هلال احمر به هدف و اصول این نهاد واقف شده و در این کانون ها ضمن شرکت در برنامه‌های متعدد فرهنگی - امدادی تربیت می شوند تا در آینده مسیر کمک به همنوع را در جایگاه و عنوان امدادگران و نجاتگران این مجموعه، داوطلبانه به ارائه خدمات امدادی- فرهنگی به نیازمندان واقعی جامعه بپردازند.

یکی از مراکز جذب و پرورش نیروی امدادی به عنوان یکی از شاخصه ها و امتیازات هلال احمر ایران، کانون های طلاب این جمعیت در سراسر کشور است.

کانون های طلاب که به ابتکار و پیگیری حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و به ویزه تلاش های مستمر و مجدانه حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر در سال های اخیر شکل گرفته و توسعه و گسترش یافته است،اکنون بستری مناسب برای فراگیری آموزش‌های امداد و کمک های اولیه و ارائه خدمات آموزشی عام المنفع، خداپسندانه و انساندوستانه برای طلاب علاقه‌مند به این موضوعات است.

اعضای کانون های طلاب امروزه دوشادوش دیگر اعضای جمعیت هلال احمر در عموم برنامه های متنوع این مجموعه مشارکت و فعالیت  می کنند. از حضور در طرح های کمک به نیازمندان، حوادث طبیعی و غیرطبیعی، اردوهای فرهنگی و نشست های انگیزشی- دینی به صورت حضوری و مجازی، تا امدادگری با لباس طلبگی در پایگاه های امداد و نجات بین شهری در کنار دیگر امدادگران و نجاتگران خدوم جمعیت هلال احمر تنها گوشه‌ای از فعالیت‌هایی است که این کانون ها در سراسر کشور انجام می دهند.

در همین دوران اپیدمی ویروس منحوس کرونا نیز نقش اعضاء کانون‌های طلاب هلال احمر در سراسر کشور بی‌بدیل بوده است و ظرفیت بسیار ارزشمندی را برای مقابله با آن فراهم نمود. طلابی که در خط مقدم جبهه مبارزه با ویروس کرونا فعالیت می‌کردند، با حضور در بیمارستان ها علاوه بر تقویت روحیه بیماران کرونایی و کمک و همکاری با کادر درمانی بیمارستان ها به تغسیل و تدفین متوفیان ناشی از این ویروس نیز می پرداختند.

روز جهانی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر تنها شاید بهانه ای باشد برای قدردانی و سپاسگزاری گوشه ای از تلاش های شبانه روزی همه آنهایی که آرامش دیگران را به خود ترجیح داده و پا در مسیر خدمت به بشریت نهاده اند.

رو جهانی صلیب سرخ و هفته هلال مبارک باد.

پایگاه اطلاع رسانی

حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

5/11/2021 9:00:00 AM
آخرین اخبار