S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 64563
پیام نماینده ولی فقیه در هلال ‌احمر به مناسبت هفته هلال

خدمت در پرتو هلال کرامت

سرویس اخبار
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال ‌احمر در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته هلال‌احمر، از ایثار و مجاهدت اعضای جمعیت هلال ‌احمر در یک سال گذشته در مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد.
شنبه 18 اردیبهشت 1400 ساعت 11:23
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
خدمت در پرتو هلال کرامت نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال ‌احمر در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته هلال‌احمر، از ایثار و مجاهدت اعضای جمعیت هلال ‌احمر در یک سال گذشته در مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2021/03/202103126890559188_Thum.png خدمت,در,پرتو,هلال,کرامت nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین معزی، بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خدمت در جمعیت هلال احمر افتخار بزرگی است، پروردگار را شاکریم که یک سال دیگر نعمت حضور در این مجمومه خدمتگزار را بر ما اعطا کرد.

خدمت در جمعیت هلال احمر با ارزش‌ها و مفاهیم بسیاری همچون ایثار، از خود گذشتگی، انسانیت و احسان و سعه صدر گره خورده است؛ اعضای خانواده‌ بزرگ جمعیت، ارزش این نعمت الهی را به خوبی می‌دانند و این را در طول یک صد سال خدمت‌رسانی اثبات کرده‌اند.

جمعیت هلال احمر در ایران اسلامی در صد سال گذشته خدمات متعدد، متنوع و عام المنفعه‌ای ارائه کرده است که بهره‌برداران این خدمات نیازمندان، محرومان، مصیبت دیدگان و اقشار ضعیف جامعه بوده‌اند. این جمعیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با بهره‌گیری از آموزه‌های مکتب اسلام عزیز و سیاست‌های نظام اسلامی و به فعلیت‌رساندن ظرفیت‌های بشردوستانه مردم مؤمن و همیشه انقلابی ایران، نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ یاد شده ایفا نموده است و اعضای آن برای آسایش و رفاه مردم ایران عزیز از آرامش و عافیت خود چشم پوشیده‌اند.

آری سخن از انسان‌های والا مقام و وارسته‌ای است که با دستان‌ پرتلاش؛ بی‌ هیچگونه منت و مزدی و از جان و دل به کمک نیازمندان می‌شتابند.

امروز روز گرامیداشت یک نهاد و سازمان نیست؛ روز بزرگداشت مقام کرامت انسان است. کرامت صفتی است که خالق متعال به انسان عطا فرموده و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از او بازستاند. همه انسان‌ها فارغ از رنگ، نژاد، عقیده، دانش و ثروت از وصف کرامت برخوردارند.

روز هلال‌احمر روز احترام به کرامت بشر است. روز احترام به کسانی است که برای کاستن از رنج‌های انسان ایستاده‌اند. روز دل‌های پاک و اراده‌های معطوف به زدودن رنج از جان و چهره رنجدیدگان عالم.

دفاع از ارزش‌های انسانی، ایجاد حس تعاون و کمک به یکدیگر در جامعه، تلاش در راه سلامت جامعه، کوشش برای دوستی و تفاهم میان ملت‌ها از بارزترین اهداف و مأموریت‌های جمعیت هلال احمر است. این نهاد مردمی با گردآوری اقشار مختلف در قالب سازمان داوطلبان و همچنین ایجاد بستری مناسب برای حضور جوانان این مرز و بوم در کنار یکدیگر در سازمان جوانان و تربیت آنها به عنوان جوانانی مومن، معتقد، فداکار، ایثارگر، پرنشاط و امیدوار به آینده سرمایه‌ای عظیم برای کشور محسوب می شود و حضور آنان پشتوانه‌ای محکم برای انجام وظایف بشردوستانه این نهاد مردمی است و می‌تواند سبب گسترانیدن حس تعاون، کمک به یکدیگر و احسان در جامعه شود.

امسال این روز با ماه مبارک رمضان هم‌ زمانی دارد. ماه مبارک رمضان نیز ماهی است که در آن خداوند انسان‌ها را به حضور در ضیافت الهی کرامت داده است و توجه به مسئولیت اجتماعی مسلمانان در این ماه مورد تاکید بوده است.

در سال گذشته هجوم ویروسی ناشناخته آرامش و آسایش زمین را برهم زده است. میلیون‌ها نفر را مبتلا کرده و زندگی همه اهل زمین را دستخوش تغییرات جدی نموده است. روزگار کنونی دوره عبرت‌های بی‌نظیر برای انسان معاصر است. اما در میانه میدان مقابله با ویروسی که از هر جهت هجوم می‌آورد اهل هلال درخشیده‌اند. خادمان بی‌منت مردم در مجاهدت خود پر فروغ بوده اند. هلال‌احمر همه توان خود را در این راه بسیج کرد و انصافا همه مرتبطین هلال بی ‌واهمه از خطر و بی‌پروای از ابتلاء، در صف مقدم مقابله با ویروس و خدمت به مبتلایان پیشتاز بوده اند. تلاششان ماجور و عندالله عمل خیرشان محفوظ است.
اینجانب هفته هلال احمر را فرصت ارزشمندی برای پاسداشت فرهنگ خدمت صادقانه می دانم و به مردم به‌ ویژه به خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر، کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان، تبریک می گویم و برای همه عزیزان آرزوی توفیق، سلامتی و بهروزی دارم . انشاالله به برکت ادعیه خالصانه مردم مومن در این ماه شریف و در شب‌های قدر همه مردم از نعمت عافیت برخوردار باشند.


عبدالحسین معزی

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر

18 اردیبهشت 1400

5/8/2021 11:23:15 AM
آخرین اخبار