S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 64434
نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر

خدمت مهرورزانه از مفاهیم انقلاب است

سرویس اخبار
مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مقام زن با حضور نماینده‌ ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در سازمان داوطلبان برگزار شد.
سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 20:46
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
خدمت مهرورزانه از مفاهیم انقلاب است مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مقام زن با حضور نماینده‌ ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در سازمان داوطلبان برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2021/02/202102100019983542_Thum.jpg خدمت,مهرورزانه,از,مفاهیم,انقلاب,است nvhelal
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این مراسم طی سخنانی به تبیین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری این نهضت اسلامی پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این همایش ضمن تبریک ایام مبارکِ دهه‌ فجر بر امت اسلامی به ویژه خانواده بزرگ هلال احمر، درخصوص ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی گفت: حکومت شاهنشاهی از سوی همه کشورهای استعمارگر حمایت می‌شد و در آن دوران هیچ فردی باور نمی‌کرد انقلابی اسلامی در ایران رخ دهد.
 
اهمیت تبیین انقلاب اسلامی برای نسل جوان
نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با بازخوانی برخی از آیات قرآن، دهه فجر را مصداق ایام‌الله دانست و خاطرنشان کرد: از منظر اسلام همه‌ی روزها و سال‌ها متعلق به خداوند متعال هستند، اما در  برخی از آیات  قرآن کریم، روزهای مبارک و با سعادتی مانند نجات قوم حضرت موسی از چنگال فرعونیان هستند، که قرآن از آنها به «ایام‌الله» تعبیر می‌کند. فرعونیان پسران بنی‌اسرائیل را ذبح می‌کردند و زنانشان را برای کنیزی زنده نگاه می‌داشتند و بنی اسرائیل را شکنجه می‌کردند. خداوند به حضرت موسی می‌فرماید آن روزها را به یاد بیاور و روزهای رهایی را به‌ یاد داشته باش. روزهایی که باید آن را گرامی داشت. 
نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با تاکید بر اهمیت یادآوری و تبیین‌ ایام‌الله افزود: انقلاب اسلامی ایران واقعه‌ای عظیم و بسیار مهم بود، باید محتوای انقلاب اسلامی برای نسل جوان تبیین شود و آنان باید بدانند که این انقلاب چگونه به وجود آمده و چگونه به پیروزی رسیده است. جوانان  تاریخ را بخوانند و بدانند چگونه مردم مقاومت کردند و چه سختی‌ها و‌ شکنجه‌هایی را به جان خریدند تا انقلاب پیروز شد.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خاطر نشان کرد: با توجه به گذر انقلاب در چهار دهه، باید در تبیین برنامه‌ها نگاهی عمیق‌تر به‌ گذشته داشت، موضوعی که مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم از آن به عنوان مطالبه جوانان یاد می‌کنند.
 
نقش امام خمینی (ره) ‌در پیروزی انقلاب
نماینده مقام معظم رهبری در ادامه با  اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) گفت: ۴۲ سال پیش، در سرزمین اسلامی ایران با وجود اینکه دشمنان اسلام یک رژیم استبدادی و دست نشانده را حاکم کرده بودند و با تمام توان از آن حمایت می کردند، ملت مسلمان ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پا خاست و با ایستادگی خود، حرکتی نو را در جهان پدید آورد.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه به فعالیت‌های گروه‌های مارکسیستی در دهه چهل و پنجاه نیز اشاره کرد و افزود: جریان‌های متعددی در آن دوران فعالیت می‌کردند، عده‌ای می‌گفتند اصلا انقلاب با اسلام سر سازش ندارد، یا اینکه مگر دین می‌تواند منشا انقلاب باشد. آن ها بر این باور بودند که اگر انقلابی در ایران رخ دهد، توسط گروه‌های مارکسیستی انجام می‌شود، اما امام‌خمینی (ره) با باورمندی خود به فرهنگ ایثار، شهادت و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی، به جهانیان آموخت که می‌شود با تکیه بر الطاف الهی و همراهی مردم در برابر طاغوت زمان پیروز شد. 
وی در ادامه با اشاره به استعمار ایران در دوران قاجار و پهلوی خاطر نشان کرد: بیگانگان سال‌های متمادی در ایران حضور داشتند و قبل از پیروزی انقلاب هم ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در کشورمان زندگی می‌کردند اما امام راحل با تکیه بر الطاف الهی و همراهی مردم توانست حکومت دو هزار و ۵۰۰ ساله طاغوت را ریشه کن و نابود کند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنان خود امام خمینی (ره) را شخصیتی نامید که در گفتمان جهانی، مفاهیم نویی را پدید آورده است. حجت الاسلام والمسلمین معزی عبارت‌هایی همچون شیطان بزرگ و  وحدت امت‌ اسلامی را از جمله مفاهیمی عنوان کرد که امام خمینی (ره) در گفتمان جهانی رایج کرده است و افزود: از جمله این مفاهیم خدمتگزاری به مردم است. خدمتگزاری کاری است از روی محبت و معنای کار داوطلبانه همین است یعنی خدمت مهرورزانه به مردم. داوطلبانه‌ترین کارها تلاش مادران در خانواده است.
 
ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمن
حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه سخنان خود «استواری» و «ایستادگی» را رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و  تصریح کرد: با تمام مسائل مختلفی که برای انقلاب پیش آمد تا انقلاب  و اسلامیت آن از بین برود، انقلاب به کمک مردم ماند و نظام‌ساز شد.بعد از ترورها و جنگ خیابانی، هشت سال تمام جنگ را بر ما تحمیل کردند و ملت ایران ایستاد و مقاومت کرد و انقلاب اسلامی ماند. 
وی با اشاره به تحریم دشمنان علیه ملت ایران در سال‌های اخیر نیز گفت: دشمن تصور می‌کند با تحریم می‌تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را از پای درآورد. ولی ملت با توکل به خدا و ستیز با دشمن در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان ایستاده است.
 
شهدا؛ ایثارگرترین افراد
حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به بازخوانی بخشی از ‌نامه حضرت امام خمینی (ره)  به فرزندشان پرداخت و بیان کرد: در نامه امام (ره) آمده، ما که عاجز از شکر او و نعمت‌های بی منتهای اوئیم، پس چه بهتر که از خدمت به خلق غفلت نکنیم؛ که خدمت به آنان خدمت به حق است. 
نماینده رهبر معظم انقلاب ایثار شهدا را بزرگترین خدمت دانست و افزود: آنچه از جنگ آموختیم حضور مخلصانه جوانان و شهدا بود آنان جانشان را که بهترین سرمایه بود تقدیم آبادانی و استقلال ایران اسلامی کردند. در جمعیت هلال احمر نیز ۴۹۰ شهید امدادگر در کشور تقدیم نظام اسلامی شده است.
 
شورای فرهنگی 
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت با مهم دانستن وظیفه دفتر نمایندگی در سازمان داوطلبان در زمینه نظارت بر کمک‌های مردمی، تشکیل شورای فرهنگی در این سازمان را اعلام کرد. 
به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین معزی،احکام و شرح وظایف این شورا به مسئول دفتر نمایندگی و رییس سازمان داوطلبان ابلاغ خواهد سد. 
محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان نیز در این مراسم گزارش کوتاهی از عملکرد چند ماهه این سازمان در مقابله با ویروس کرونا ارائه کرد. 
وی‌ ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و ایام مبارک دهه‌ فجر گفت: حضور حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در این برنامه حاکی از دقتِ ویژه‌ نماینده ولی فقیه در هلال احمر بر ارائه‌ خدماتِ داوطلبانه است.
نصیری در گزارشی به مرور عملکرد داوطلبانه  صورت‌ گرفته در یک سال اخیر در این سازمان پرداخت.  
در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام فقیه، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سازمان داوطلبان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد و در پایان نیز از بانوان فعال  در سازمان داوطلبان تقدیر شد.
4006002/9/2021 8:42:49 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/02/202102100019983542_Thum.jpg
 
4006002/9/2021 8:42:43 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/02/202102105876623230_Thum.jpg

 
2/9/2021 8:46:46 PM
آخرین اخبار