S
Header
کد خبر : 64405

انقلاب؛ تولد آزادی و خودباوری ایران زمین

سرویس یادداشت
انقلاب اسلامی نه تنها یک واقعه سیاسی - اجتماعی در ایران، بلکه یک پدیده فراگیر  است که حتی به گواه بسیاری از سیاستمداران تاریخ و متفکرین سیاسی، به وجود آمدن چنین انقلابی با توجه به داشته های نظام طاغوت و حامیان قدرتمند خارجی اش، به دور از انتظار بود چه رسد به پیروزی و دوام همیشگی آن.
شنبه 11 بهمن 1399 ساعت 18:00
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
انقلاب؛ تولد آزادی و خودباوری ایران زمین انقلاب اسلامی نه تنها یک واقعه سیاسی - اجتماعی در ایران، بلکه یک پدیده فراگیر  است که حتی به گواه بسیاری از سیاستمداران تاریخ و متفکرین سیاسی، به وجود آمدن چنین انقلابی با توجه به داشته های نظام طاغوت و حامیان قدرتمند خارجی اش، به دور از انتظار بود چه رسد به پیروزی و دوام همیشگی آن. http://media.nvhelal.ir//Image/2021/01/202101105953716211_Thum.jpg انقلاب؛,تولد,آزادی,و,خودباوری,ایران,زمین nvhelal

مردم ایران تا قبل از سال ۱۳۵۷ هیچ‌گونه حق دخالتی در اداره‌ کشور نداشتند و کشور تنها توسط یک خانواده اداره می شد که همین خانواده وابسته به بیگانگان بود و هیچ استقلالی از خود نداشت و در واقع ایران تا سال ۱۳۵۷ به شدت وابسته به بیگانگان بود.

تمام امکانات و سرمایه های کشور در اختیار بیگانگان بود و همین امر موجب یادآوری تاریخ و میراث کشور برای مردم شد، تا در سایه نیرویی برای زنده کردن انقلاب و میراث جاودان، قیام کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در 7 خردادماه سال 1397 در جمع دانشجویان فرمودند:

"عده ای تلاش می کنند که برای دوره پهلوی، فضای باز سیاسی و اجتماعی ترسیم کنند که در پاسخ به این افراد باید گفت پهلوی فاسدتر و دیکتاتورتر از آن است که بتوان چنین انتظاری داشت. گویا ایشان دستگاه ساواک و سبک و روش آموزش دیده شده در اسرائیل و آمریکا برای شکنجه انقلابیون و سیاسیون را فراموش کرده و یا هرگز ندیده اند. چهره پهلوی قابل تطهیر نیست"

از سویی دیگر به بیان مقام معظم رهبری، دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند به شمار می رود.

تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجود نداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه «غالب و مغلوب» و « سلطان و رعیت » بود و پادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران به وجود آوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به کار گرفتند. دهه انقلاب برخواسته از اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید.

انقلاب اسلامی دارای دوستان و دشمنان زیادی است که با هر دیدگاهی به تحلیل آن می پردازند، تا جایی که از منظر دشمنان، انقلاب اسلامی هیچ دستآورد مثبتی نداشته و همواره تلاش می کنند تا با مقایسه کردن آن با کشورهای دیگر، ایران را کشوری عقب مانده و ضعیف تلقی کنند و تمام پیشرفت های ایران را نادیده بگیرند.

مقایسه کردن انقلاب اسلامی با سایر کشورها، جفای به انقلاب است، زیرا سایر کشور ها، هرگز شرایطی مانند جمهوری اسلامی ایران هم از نظر جنگ تحمیلی و هم از منظر تحریم های شدید و تروریسم اقتصادی نداشته اند.
مع الوصف با همه این دشمنی ها چه آشکار و چه پنهان، انقلاب در مسیر خود متوقف نشده و نخواهد شد به گونه ای که با توکل بر خداوند می توان آینده را پربار و دلگرم کننده نظاره گر بود و بدان دست یافت.

در این میان مردمانی استوار و غیور می توانند این میراث با ارزش را به قله برسانند و باعث سربلندی اسلام و میهن در جهان باشند که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: اگر علم بر ستاره ثریا آویخته باشد، مردانی از فارس به آن دست خواهند یافت.

دهه مبارک فجر مبارک باد



پایگاه اطلاع رسانی

حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

- تصویر از استاد رضا بدرالسماء هنرمند برجسته ایرانی از اصفهان 

1/30/2021 6:00:00 PM
آخرین اخبار