S
Header
کد خبر : 64336
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در دومین نشست پنجمین دوره مجمع عمومی تاکید کرد

انسان مومن برای دیگران سودمند است

سرویس اخبار
دومین جلسه پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر صبح امروز ۲۷ آذرماه با حضور نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر، رئیس، دبیرکل و اعضای مجمع عمومی و شورای عالی این جمعیت برگزار شد.
پنج‌شنبه 27 آذر 1399 ساعت 17:00
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
انسان مومن برای دیگران سودمند است دومین جلسه پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر صبح امروز ۲۷ آذرماه با حضور نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر، رئیس، دبیرکل و اعضای مجمع عمومی و شورای عالی این جمعیت برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2020/12/202012105309751071_Thum.jpg انسان,مومن,برای,دیگران,سودمند,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی سخنان خود را در دومین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر با بررسی روایات مختلف به اندیشه و منظر خدمت سودبخش از نگاه دین پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بار دیگر بر لزوم انجام اقدامات خیرخواهانه و سودمندانه تاکید کرد‌ و هدف از برگزاری این جلسات را ارتقا کمی و کیفی خدمت به مردم عنوان و افزود: هدف این است که بتوانیم در پرتو کرامت انسانی خدمات خود را به دردمندان و نیازمندان ارائه دهیم.


کاهش درد و رنج مردم یک ارزش اخلاقی اسلامی

وی در ادامه سخنان خود به تبیین اهداف جمعیت هلال احمر پرداخت و افزود: فعالیت داوطلبانه به ظاهر سود و زیانی ظاهری برای فرد ندارد، اما این خدمت می‌تواند برای دیگری و دیگران ثمرات بسیاری داشته باشد‌.

نماینده رهبر معظم انقلاب فعالیت در قالب یک جمعیت مومنانه که دور هم جمع می‌شوند تا بتوانند از درد و رنج جامعه بکاهند را یک ارزش اسلامی و اخلاقی توصیف و تصریح کرد: این فعالیت‌ها ارزشمند است، فعالیت‌هایی که در نهایت منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و همچنین سلامت جامعه را برقرار می‌سازد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه این بخش از سخنان خود افزود: هلال احمر به دنبال این است که بتواند این اهداف و فعالیت‌ها را در پرتوی کرامت انسانی دنبال کند، انسان‌ها را محترم بداند و تلاش کند تا برادری و اخوت را در میان مردم گسترش دهد و صلح و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساختار مردم ‌نهاد جمعیت هلال احمر افزود: تمام این فعالیت‌ها از طریق همین تشکیلات مردم‌ نهاد که با رای اعضا شکل گرفته است، دنبال می‌شود‌.



ماندگاری در سودمند بودن است

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه تبیین‌ و واکاوی اهداف جمعیت هلال احمر، سودمندی برای دیگری را خلاصه‌ و چکیده این اهداف و فعالیت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: از نگاه قرآن کریم ماندگاری در سودمند بودن برای دیگران است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در ادامه، سودمند بودن را از ویژگی‌های‌ انسان مومن دانست و با اشاره به بخش‌هایی از سوره مریم تصریح کرد: در قرآن کریم آمده وقتی مردم گفتند ای مریم! نه پدر تو مرد بدی بود و نه مادرت! پس مریم به کودکش اشاره کرد! ناگاه عیسی گفت من بنده خدا هستم. خداوند مرا پیامبر قرار داده است و مرا هر کجا باشم مبارک کرده. در تفسیر کلمه مبارک امام صادق (علیه السلام) می فرماید: منظور از مبارک سودمند بودن است‌ و از این آیات شریفه می‌توانیم درس بگیریم که انسان باید در هر کجا که حضور دارد، برای دیگر انسان‌ها و جامعه سودمند باشد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: امام زمان (عج) می‌فرمایند هر کسى که به دنبال حاجت خداوند عزّوجلّ باشد، خداوند نیز دنبال کننده و برآورنده‌ حاجت او خواهد بود. در شرح این حدیث آمده خداوند، محتاج به هیچ کس نیست، بلکه این مردم‌اند که سرتا پا محتاج به پروردگار خود هستند. تعبیر حاجت خداوند در این حدیث به این جهت است که حاجت خداوند در حاجت خلق است و مجموعه بشر عائله خداوند هستند، رفع حاجات مخلوقات خداوند خشنودی و رضایت پروردگار را به دنبال دارد و پیامبراکرم (ص) هم می‌فرماید فردی که به مردم خدمت می کند محبوب‌ترین خلق خدا در نزد خداست.

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه حرکت جامعه موحد، حرکت به سمت خداست، گفت: خداوند در آیه ۱۶۲ سوره انعام می‌فرماید "بگو مسلماً نماز و عبادتم و زندگی کردن و مرگم برای خدا پروردگار جهانیان است." کار برای خدا، کار برای خلق خداست. استاد قاضی در وصیت‌نامه خود سفارش می‌کنند به نیکویی کردن با هر برّ و فاجر، مگر در جایی که خدا نهی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود رمز ماندگاری خدمت به مردم را اخلاص در عمل عنوان و تاکید کرد: البته باید خدمت به مردم خالصانه باشد چرا که اگر برای خدا عمل کنیم ماندگار خواهد شد. اما اگر دنبال نام و نشان باشیم عمل ما از بین خواهد رفت‌. در تاریخ بسیاری آمدند و به دنبال این موارد بودند و از تاریخ حذف شدند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان سخنان خود ویژگی‌ هلال احمر را که فعالیت آن بر اساس خدمت به مردم شکل گرفته است را یکی از ویژگی های ممتاز‌ این جمعیت نسبت به سایر دستگاه ها بر می‌شمرد و افزود: عبادات اقسام مختلفی دارد، نماز، خمس، انفاق که هر کدام اجر و پاداش خود دارد‌، اما پیامبر اکرم (ص) در مورد ارزشمندی خدمت به خلق می‌فرماید: هر کس حاجت یک مومن را برطرف سازد انگار یک عمر عبادت کرده است‌.

 

12/17/2020 5:00:17 PM
آخرین اخبار