S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 64321

۱۶ آذر؛ روز آزادی خواهی و ظلم ستیزی جوانان دانشجو

سرویس یادداشت
در تقویم جلالی کشور عزیزمان ایران، ۱۶ آذرماه هر سال یاد آور آزادی خواهی سه جوان ایرانی است که به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده و به بزرگی گرامی داشته می شود. وسعت و دامنه ی واژه ای همچون دانشجو به قدری گسترده است که برای آن می توان عباراتی چون کرامت و تقدس به کار برد.
شنبه 15 آذر 1399 ساعت 20:00
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
۱۶ آذر؛ روز آزادی خواهی و ظلم ستیزی جوانان دانشجو در تقویم جلالی کشور عزیزمان ایران، ۱۶ آذرماه هر سال یاد آور آزادی خواهی سه جوان ایرانی است که به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده و به بزرگی گرامی داشته می شود. وسعت و دامنه ی واژه ای همچون دانشجو به قدری گسترده است که برای آن می توان عباراتی چون کرامت و تقدس به کار برد. http://media.nvhelal.ir//Image/2020/12/202012109268973047_Thum.jpg ۱۶,آذر؛,روز,آزادی,خواهی,و,ظلم,ستیزی,جوانان,دانشجو nvhelal

بازخوانی حادثه شانزدهم آذر ۱۳۳۲ هر دلی را مملو از اندوه می کند. دانشگاه آرام بود و دانشجویان هوشیار، اما شواهد احتمال وقوع حادثه ای را نشان می داد.
چرا و چگونه دانشگاه گلوله باران شد؟ و چگونه سه دانشجوی یک کشور، بزرگ نیا، قندچی و رضوی به شهادت رسیدند؟
شهید مصطفی چمران این گونه می نویسد: « وقایع آن روز چنان در نظرم مجسم است که گویی همه را به چشم می بینم. صدای رگبار مسلسل در گوشم طنین می اندازد. سکوت موحش بعد از رگبار، بدنم را می لرزاند. آه بلند و نالۀ جان گذار مجروحین را در میان این سکوت دردناک می شنوم
در این مجال کوتاه و به پاسداشت این روز بزرگ، به بیان برخی از بارزترین ویژگی های یک دانشجو و جایگاهش که مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب است پرداخته می شود:

دانشجو صاحب اندیشه و هدف
در زندگی دانشجویی انتخاب هدف، موجب تمرکز توان ذهنی او می‌شود، به او مداومت در رسیدن به هدف و قاطعیت می‌بخشد، تردیدها را برای او حل می‌کند، به او مدیریت زمان می دهد. زیرا کسی که می‌داند هدفش در زندگی چیست، از فرصت‌ها استفاده کرده و منتظر رسیدن آن نمی‌ماند.


تعریف از دانشجو
دانشجو یعنی جوان طالب علمی که آینده در دست اوست. این خصوصیات، در کلمه دانشجو هست. دانشجو، یعنی جوان؛ چون دانشجویی، قهرا مربوط به دوران جوانی است. طالب علم بودن و جستجوی دانش هم در کلمه دانشجو هست.
دانشجو یعنی کسی که نگاهش به آینده و متعلق به آینده است؛ آینده هم متعلق به اوست. این عناوین و مفاهیمی که در کلمه دانشجو گنجانده شده، خیلی مهم است. به همین دلیل، اگر دانشجو از نظر جهت گیری فکری و سیاسی دچار انحراف باشد، مصیبت بزرگی خواهد بود.
احترام به دانشجو احترام به علم است؛ احترام به دانشجو و دانشگاه به معنای احترام به دانش است؛ تکریم دانشجو و دانشگاه به معنای تکریم علم است. اگر کشور ما در زمینه ی علم سرمایه گذاری و تلاش نکند، مسلماً باز هم سالهای متمادی در پیشرفت و توسعه ی کشور تأخیر خواهد افتاد؛ کما اینکه عقب ماندگی های کشور ما در دوره ی حکومت طاغوت- چه پهلوی ها و چه قاجارها- به خاطر این بود که به مقوله ی علم در این کشور اهمیت داده نشد و علم را محترم نشمردند.


دانشجوی پرسشگر
اساس تمام پیشرفت بشر پرسشگری است. خاستگاه و عوامل شکل‌گیری سؤالات متنوع است. سؤالاتی برای رهایی از رنج و گرفتاری، برای تحقق هدف و یا خواسته‌ای مطلوب. دانشجو اما به سرشته شدن فرهنگ پرسشگری کمک می‌کند و البته همواره به تشویق دیگران به پرسش کردن می پردازد.


آگاهی دانشجو از هویت خویش
جستجوی یک جوان در یافتن هویت، از منظری همان جستجوی معنای زندگی است. پایه ارزیابی یک ملت هویت است که همان دین، تاریخ و فرهنگ می باشد. یک دانشجو هر یک از این پایه ها را پیرامون شناخت هویت از اولویت های خود قرار می دهد.


دانشجو و مسئولیت پذیری
بی تردید جوان باید در مسیر رشد و تعالی با بهره مندی از نور علم و فضلیت و امیدواری به آینده تلاش و همت نماید و با شجاعت و مسئولیت پذیری امورات را به پیش ببرد.
شهادت سه دانشجوی مبارز و ظلم ستیز در ۱۶ آذرماه ۱۳۳۲ گویای رشادت و دلیری جوانان این مرز و بوم برای حفاظت از وطن بود که البته وحدت و یکپارچگی مهمترین درس این حادثه است و دانشجویان باید بدان توجه کنند.



پایگاه اطلاع رسانی
حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

12/5/2020 8:00:00 PM
آخرین اخبار