S
Header
کد خبر : 64319
پیام نماینده مقام‌معظم رهبری در هلال‌احمر به مناسبت روز جهانی داوطلب

روز جهانی داوطلب؛ روز بزرگداشت کرامت انسان است

سرویس اخبار
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در آستانه روز جهانی داوطلب، در پیامی به ایثار و مجاهدت همکاران، اعضاء و داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر در مقابله با ویروس کرونا و نیز حضور موثر ایشان در بحران‌ها پرداخت و از مجاهدت مومنانه آنان تقدیر کرد.
جمعه 14 آذر 1399 ساعت 17:56
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
روز جهانی داوطلب؛ روز بزرگداشت کرامت انسان است نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در آستانه روز جهانی داوطلب، در پیامی به ایثار و مجاهدت همکاران، اعضاء و داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر در مقابله با ویروس کرونا و نیز حضور موثر ایشان در بحران‌ها پرداخت و از مجاهدت مومنانه آنان تقدیر کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2020/10/202010105498781032_Thum.jpg روز,جهانی,داوطلب؛,روز,بزرگداشت,کرامت,انسان,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین معزی، به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»

روز جهانی داوطلب را به همه افرادی که با دل‌های ‌پاک و اراده‌های معطوف به زدودن رنج از جان و چهره رنجدیدگان عالم به خدمت مشغول‌اند تبریک می‌گویم.

روز داوطلب روز یک نهاد و سازمان نیست. روز بزرگداشت مقام کرامت انسان است. کرامت صفتی است که خالق متعال به انسان عطا فرموده و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از او بازستاند. همه انسان‌ها فارغ از رنگ،‌ نژاد، عقیده، دانش و ثروت از وصف کرامت برخور دارند. روز داوطلب روز احترام به کرامت بشر است. روز احترام به کسانی است که برای کاستن از رنج‌های انسان ایستاده‌اند.
شما داوطلبان هلال احمر همواره منشاء خدمات قابل ستایشی بوده‌اید. مهم‌ترین عنصر در هلال احمر «داوطلب محور» بودن فعالیت در آن است، یعنی اعضای امدادگر، داوطلب و جوان بدون منت خدمت می‌کنند، همان خدمتی که پیامبر اکرم (ص) فرمودند؛ مومنان خدمتکار یکدیگرند، یعنی نافع و سودبخش به یکدیگر هستند.

امسال هجوم ویروسی ناشناخته آرامش و آسایش ساکنان زمین را برهم زده است. میلیون‌ها نفر را مبتلا کرده و‌ زندگی همه را دستخوش تغییرات جدی کرده است. داوطلبان خدوم کشور نیز در روزهای سختی که ویروس منحوس کرونا پدید آورد دلاورانه و مجاهدانه در خدمت به مردم افتخارآفرین شدند. آنان در خط‌مقدمِ مبارزه با کرونا قرار گرفتند و برای نجات جان هم‌نوعان خود -فداکارانه- تلاش کردند. فعالیت مستمر و بی‌وقفه آنان صحنه‌های درخشانی از بشردوستی را در اذهان ثبت کرد.

جان‌فشانی و مسئولیت‌پذیری شما عزیزان را ستایش می‌کنم و خالصانه روز جهانی داوطلب را به جامعه داوطلبان کشور، به خصوص داوطلبان جمعیت هلال احمر تبریک می‌گویم.

آن‌ها همواره از بحران‌های مختلف سربلند بیرون آمده‌اند و بی‌توقع به هم‌نوعان‌شان یاری رسانده‌اند. با درود به ارواح پاک شهدای سلامت، عزتِ روزافزون را برای این عزیزان از درگاه خداوند منان خواستارم.

روزگار کنونی دوره عبرت‌های بی‌نظیر برای انسان معاصر است. در میانه میدان مقابله با ویروسی که از شش جهت هجوم می‌آورد اهل هلال درخشیده‌اند. خادمان بی‌منت مردم در مجاهدت خود پرفروغ بوده‌اند. هلال‌احمر همه توان خود را در این راه بسیج کرد و انصافا همه داوطلبان هلال بی‌واهمه از خطر و‌ بی‌پروای از ابتلا در صف مقدم مقابله با ویروس و خدمت به مبتلایان پیشتاز بودند. تلاششان ماجور و عندالله عمل خیرشان محفوظ است.

​عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

12/4/2020 5:56:20 PM
آخرین اخبار