S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 64273

فساد و فریاد

سرویس یادداشت
هلال در ایــن قــرن کــه ســال آخــرش را می گذرانیــم (و چه ســال دردنا ک و پررنجی اســت) به بخشی از خاطره تسلا بخش جامعه ایرانی در روزهای آوار رنج و بال تبدیل شده است . این نهاد که از مردم و برای مردم است بار بسیاری از رنج ها را به دوش کشیده، هر چند رنجور بوده و نحیف اما استوار و قابل اتکا بوده است. کارکنان، اعضا و داوطلبان این جمعیت انسان نمونه ایرانی بوده اند؛ آیین باوران مردم دوست..
پنج‌شنبه 8 آبان 1399 ساعت 06:04
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
فساد و فریاد هلال در ایــن قــرن کــه ســال آخــرش را می گذرانیــم (و چه ســال دردنا ک و پررنجی اســت) به بخشی از خاطره تسلا بخش جامعه ایرانی در روزهای آوار رنج و بال تبدیل شده است . این نهاد که از مردم و برای مردم است بار بسیاری از رنج ها را به دوش کشیده، هر چند رنجور بوده و نحیف اما استوار و قابل اتکا بوده است. کارکنان، اعضا و داوطلبان این جمعیت انسان نمونه ایرانی بوده اند؛ آیین باوران مردم دوست.. http://media.nvhelal.ir//Image/2020/10/202010109683911333_Thum.jpg فساد,و,فریاد nvhelal

این جمعیت روزبه روز و ذره ذره اعتبارش را از زیر آوارها و مسیر سیلاب ها و زبانه های آتش و پرتگاه های مهیب و قله های دست نیافتنی اندوخته و آبرومند و سربلند گردیده است. بزرگ باد این نام، سرفراز باد این جمعیت و در اهتزاز باد این پرچم.

نهادی که یک قرن سابقه در کشورمان دارد و همه تاریخش خدمت و تلاش برای کمک به مردم دردمند این سرزمین است دارایی عمده اش تعلق به مردم و سرمایه اصلی اش کارنامه درخشــان خدمتگزاری به آنهاســت.

این داشــته ارزشــمندتر از همه ســرمایه های مادی این نهاد اعم از موقوفات و املاک و تجهیزات است. زمین و ساختمان را می توان خرید. بسیارند نهادهایی که ســابق های کمتر از هلال احمر دارند ولی امکانات و ســرمایه های مادی بســیاری دارند. اعتبار اما به ساختمان و تجهیزات نیست، اگر چه این ها برای انجام وظیفه لازم اند اما تفاوت است بین خدمتگزاری عزتمندانه با عمل به تکلیف قانونی.

سرمایه و اعتبار اجتماعی جمعیت را میلیون ها کارمند و عضو و امدادگر هلال درطول یک قرن بــرای ایــن نهــاد به دســت آورده اند. اکنون پر ارج ترین نهاد ســاختارمند اجتماعی اســت. این سرمایه را مدیران این جمعیت بیش از هرکسی باید قدر بدانند و پاس بدارند.

در پاسداشت اعتبار جمعیت علاوه بر پاکدستی و شفافیت، آبروداری و حفظ حرمت این اعتبار نیز ضروری اســت. مبارزه با فساد بیش از فریاد زدن به عمل شفاف و صادقانه و انضباط اداری و مالی احتیاج دارد. این در بوق کردن فسادها اعتبار صدساله جمعیت را خدشه دار می کند. مراقبت شود شایعات دامن اعتبار و ارزش جمعیت را لکه دار نکند. تخلفات یک یا چند نفر را به پای این نهاد با سابقه و معتبر نباید گذاشـت. خودمان با دسـت و زبان خودمان این ســرمایه را تخریب نکنیم که این سرمایه سوزی، فسادی عمیق تر و زیان بارتر است.

یاسر احمدوند

کلمه نخست ماهنامه"مهر و ماه"

شماره 60

10/29/2020 6:04:04 AM
آخرین اخبار