S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 64243
پیام تسلیت نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی:

تکامل عاشورا در اربعین حسینی متجلی است

سرویس اخبار
حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی پیام تسلیتی صادر کرد.
چهارشنبه 16 مهر 1399 ساعت 12:42
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
تکامل عاشورا در اربعین حسینی متجلی است حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی پیام تسلیتی صادر کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2020/07/202007104898467677_Thum.jpg تکامل,عاشورا,در,اربعین,حسینی,متجلی,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر؛ متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم
السّلام علیْک یا اباعبْداللّه و علی الارْواح الّتی حلّتْ بفناّئک

اربعین پیام بسیار مهم و عظیمی را به همراه دارد و در حقیقت استمرار و ادامه حرکت عاشورایی سالار شهیدان را باید در اربعین جست وجو کرد‌.
این رویداد مهمترین عامل حفظ و انتقال فرهنگ عاشورا از نسلی به نسل دیگر، پیوستگی شور و شعور دلدادگی به مکتب امام حسین (ع) است. تکامل عاشورا در اربعین تجلی می‌یابد و این رویداد یادآور فلسفه قیام امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن آن قیام ماندگار است.
بدون تردید راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نیز جلوه‌ای از زیبایی این رویداد عظیم است. این حرکت عظیم انسانی را می‌توان نشانه‌ای بزرگ برای اثبات زنده و پویا بودن یاد و راه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جهان امروز  برشمرد‌. طاغوت زمان بنی‌امیه تمام همت خود را به کار برد تا نام، یاد و راه امام حسین (ع) را برای همیشه در تاریخ خاموش سازد ولی امروز مشاهده می کنیم که مرقد مطهر امام حسین (ع)  همچنان نقطه درخشانی است که دلهای عاشق و خداجو را از همه جای جهان به سمت خود می‌کشد.
پس از حادثه عاشورا،  گمان می‌بردند که امام حسین (ع)  و اهل‌بیت پیامبر (ص) شکست خورده‌اند و از کانون توجه جامعه اسلامی جدا شده‌اند. غافل از اینکه حرکت و قیام امام حسین (ع) حرکتی است جهانی و الهام بخش که همواره چراغ راه انسان‌های آزاده در تمام اعصار است.
سال‌هاست که اربعین به یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی مسلمانان تبدل شده است و عشق به سرور و سالارشهیدان، عاشقان حق و حقیقت را از کشورهای متعدد در بزرگ‌ترین گرد همایی سالانه مذهبی جهان گردهم می‌آورد. اگرچه امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس به ناچار محدودیت‌هایی در برگزاری این مراسم اعمال شد و محبان‌ این امام شهید از زیارت کربلای معلی محروم شده‌اند 
اما قطعا درجای جای کشور با رعایت ضوابط اعلامی، شور و عشق به سومین امام شیعیان و برترین مظهر آزادگی عرض ارادت خواهند کرد.
اینجانب اربعین حسینی (ع) و شهادت یاران با وفایش را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.
امید آنکه در این سال که همه‌ شئون زندگی تحت تاثیر بیماری عالمگیری واقع شده است زنده نگاه‌داشتن یاد شهدای کربلا تاثیری مضاعف در زندگی مردمان داشته باشد.

عبدالحسین معزی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

10/7/2020 12:42:10 PM
آخرین اخبار