S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 64219

مقاومت؛ شالوده هشت سال جنگ تحمیلی و نابرابر

سرویس اخبار
هیچ کس آن روزها به دنبال نام و نشان ساختن از خود نبود. دل ها همه همدل و متحد بود. اتحادی مثال زدنی برای دفاعی جانانه. آن روزها شهادت و عروج، نقل هر محفل بود و راهی به سوی آسمانی شدن. پشت خاکریزهای جبهه، عشق متجلی می شد و فاصله زمین تا بهشت را به حداقل ممکن می رساند. صحبت دفاع از کیان دین بود و وطن؛ صحبت از ایستادگی بود در مقابل گرگ سیرتانی که به خاک این کهن دیار چشم طمع و تجاوز داشتند.
یکشنبه 30 شهریور 1399 ساعت 07:38
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
مقاومت؛ شالوده هشت سال جنگ تحمیلی و نابرابر هیچ کس آن روزها به دنبال نام و نشان ساختن از خود نبود. دل ها همه همدل و متحد بود. اتحادی مثال زدنی برای دفاعی جانانه. آن روزها شهادت و عروج، نقل هر محفل بود و راهی به سوی آسمانی شدن. پشت خاکریزهای جبهه، عشق متجلی می شد و فاصله زمین تا بهشت را به حداقل ممکن می رساند. صحبت دفاع از کیان دین بود و وطن؛ صحبت از ایستادگی بود در مقابل گرگ سیرتانی که به خاک این کهن دیار چشم طمع و تجاوز داشتند. http://media.nvhelal.ir//Image/2020/09/202009101324586774_Thum.jpg مقاومت؛,شالوده,هشت,سال,جنگ,تحمیلی,و,نابرابر nvhelal

اساسا چرا دفاع در برابر متجاوزان بعثی، دفاع مقدس نامگذاری شده است؟ دفاعی که به واقع، کشور عزیزمان نه در برابر یک قدرت ظالم، که در برابر چندین کشور متجاوز، با همه تنگناها و سختی ها ایستادگی کرد و هرگز تن به ذلت، خواری و شکست نداد.
دفاع مقدس، آرزوی فتح یک هفته ای تهران از سوی صدام، دیکتاتور عراق را به کابوسی علیه منافعش بدل کرد و تمام معادلات او و متحدان ظالمش را در هم کوبید.
این جنگ نابرابر در حالی به ایران تحمیل شد که ایران اسلامی روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی را سپری می کرد و همچنان از جانب استکبار جهانی به ویژه آمریکا تحت فشارهای شدید قرار داشت.
اما علی رغم همه مشکلات موجود آن زمان در کشور، مردم مسلمان و انقلابی ایران و نیروهای جوان شهادت طلب در برابر تجاوز بعثی ها سنگرهای دفاع را پر کرده و نشان مقاومت و آزادگی را بر تارک تاریخ کوبیدند.
جنگ تحمیلی اگرچه صحنه عروج ملکوتی هزاران جوان برومند کشور عزیزمان شد، لیکن به واقع جلوه هایی از معنویت، مروت و مردانگی، شجاعت و دلیری، جانفشانی و ایثار، استقامت و بی اعتایی به زندگی دنیا را برای همیشه تاریخ به یادگار گذاشت و مکتبی برای نسل های آینده ایران سربلند شد.
دفاع مقدس، صحنه نمایش خالصانه ترین و بی نظیرترین استغاثه، مناجات و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام بود. دعاهایی که در کنار ادای فریضه نماز به آنان قدرت روحی می بخشید و تحمل دشواری های جنگ را برای آنان آسان تر می ساخت.
در 8 سال جنگ تحمیل شده بود که مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود، دفاع کردند. حقیقتا جنگ تحمیلی صحنه ظهور با اخلاص ترین و فداکارترین انسان هایی بود که جز به حفظ عزت و حیثیت، به چیزی نمی اندیشیدند.
ایستادگی و مقاومت اما دلایل محکم پیروزی در این جنگ نابرابر بود.به گونه ای که شهید مهدی زین الدین در این باره می گوید: «تنها کسانی که در صحنه نبرد راست قامتانند که به خداوند اتکال نمایند و با توکل بر او پیش بتازند. نه در سختی ها و نه در پیروزی ها، در هیچ کجا از یاد او غافل نشوند و محکم و مقاوم چون کوه بایستند و دشمن را از پای درآورند و این صفت فقط مخصوص رزمندگان اسلام است. در هیچ کجای دنیا آن کسانی که اعتقاد به خداوند و اعتقاد به معاد روز قیامت ندارند، نمی توانند دارای چنین مقاومت و ایستادگی باشند. رمز پیروزی صحنه نبرد، مقاومت و ایستادگی است»
روزهایی که رژیم بعثی عراق، از هیچ تجاوزی به خاک کشور عزیزمان دریغ نکرد، مروت، مردانگی و پای بندی رزمندگان اسلام به ارزش های اخلاقی سبب خودداری از بمباران و گلوله باران مناطق مسکونی عراق میشد. اگرچه خلبانان و نیروهای توپ خانه می توانستند مناطق مسکونی عراق را به عنوان مقابله به مثل ناامن سازند و دشمن را با مشکلی جدی رو به رو کنند، ولی پای بندی آنان به ارزش های اخلاقی، سبب می شد در طول هشت سال دفاع مقدس هیچ گاه از این امکان استفاده نکنند.
 از ویژگی های دیگر جنگ تحمیلی که خود عاملی برای پیروزی در صحنه نبرد بود خطرها را به جان خریدن و به پیشواز مرگ سرخ رفتن است. ترس از مرگ و اشتیاق به زنده ماندن، با روح جنگ جویی و رزمندگی، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ناسازگار بود.

رزمندگان اسلام از آن جا که دفاع در برابر تهاجم بعثیان را مقدس می دانستند و کشته شدن در این راه را برای خود، مرگی سعادت آفرین و افتخارآمیز ارزیابی می کردند، نه تنها از دادن جان دریغ نمی ورزیدند که شیفته آن بودند.

شهادت طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل مؤثر معنوی، از امتیازهای جبهه حق در برابر جبهه باطل بود.
در هر حال هشت سال دفاع مقدس، آزمونی بزرگ برای اثبات قدرت ایمان، حقانیت و پایداری پیروز ملت ایران است. دفاع مقدس، یکی از مهم ترین مولفه های عینی - عملی مقاومت است. اگر چه سه دهه از اتمام جنگ تحمیلی عراق بر جمهوری اسلامی ایران گذشته است، اما ابعاد وسیعی از آن همچنان مورد بررسی قرار می گیرد. اگر همه جنگ تحمیلی را بخواهیم در یک واژه خاصه کنیم، یقینا آن واژه "مقاومت" است.
آغاز هفته دفاع مقدس گرامی باد.

پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

9/20/2020 7:38:54 AM
آخرین اخبار