S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 63892

شعبان دریچه‌ای به فضایل الهی

سرویس یادداشت
ماه نو می شود... چه ماه قشنگی‌ است. در میان دو فرصت بی نظیر خداوندی قرار گرفته است. از رجب که آغاز سلوک است تا عید سعید فطر که روز گرفتن عیدی یک ماه بندگی خالص پروردگار را که اگر بخواهی سیر کنی باید در نیمه راه با شعبان هم قدم شوی.
جمعه 8 فروردین 1399 ساعت 11:26
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
شعبان دریچه‌ای به فضایل الهی ماه نو می شود... چه ماه قشنگی‌ است. در میان دو فرصت بی نظیر خداوندی قرار گرفته است. از رجب که آغاز سلوک است تا عید سعید فطر که روز گرفتن عیدی یک ماه بندگی خالص پروردگار را که اگر بخواهی سیر کنی باید در نیمه راه با شعبان هم قدم شوی. http://media.nvhelal.ir//Image/2020/03/202003109492513591_Thum.jpg شعبان,دریچه‌ای,به,فضایل,الهی nvhelal

ماه شعبان با همه فضیلت هایی که دارد و به اختصار در ادامه یادآور می‌شویم، می‌تواند زیباترین و بهترین مسیر برای آماده‌سازی روح و جان برای ورود به ماه خدا شود. می‌تواند چنان جویبار معرفت، دریای وجود را از زلال پر کند.
ماه شعبان در همان ابتدایش خیر و نیکی را گویی برای خود خریده است. در شب میلاد امام حسین (علیه السلام)، امام زین العابدین(ع) و ابوالفضل عباس (ع) آسمان و زمین به یمن ورود ستاره های فروزان و پر فروغ آسمان امامت و ولایت به جشن می نشینند.
اصلاً این ماه، تنها ماهی است که در آن عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت تنها جشن و سرور میلاد آن بزرگواران را برپا می‌کنند و اساساً ماه غم نیست.

از سوی دیگر، همین که در ادامه این ماه پر تامل و پرفضیلت الهی، قرار است بر سر خوان پر نعمت پروردگار در رمضان حاضر شوی، به یقین سرور و شادمانی مضاعف دارد.
شعبان گلشن شکوفه های نیایش است و رواق مناجات های روحبخش و خدایی. ماه در پیشگاه خداوند حاضر شدن و از عمق دل به سوی حق تعالی سر تعظیم فرود آوردن؛ آن چنان که در مناجات شعبانیه که گل سرسبد تمام مناجات ها و راز و نیازهای این ماه پر فضیلت است این گونه می‌آید:

إِلَهِی أَعُوذُ بِکَ مِنْ غَضَبِکَ وَ حُلُولِ سَخَطِکَ‏

اى خدا به تو پناه مى ‏برم از غضب تو و از ورود خشم و سخطت

إِلَهِی إِنْ کُنْتُ غَیْرَ مُسْتَأْهِلٍ لِرَحْمَتِکَ فَأَنْتَ أَهْلٌ أَنْ تَجُودَ عَلَیَّ بِفَضْلِ سَعَتِکَ‏

اى خدا اگر من لایق رحمتت نیستم تو لایقى که بر من از فضل و کرم بى ‏پایانت جود و بخشش کنى.

ماه به نیمه که می رسد قرص ماه در آسمان کامل می شود و شب‌ مهتابی و روشنی را به زمین هدیه می‌دهد.
دل های عاشقان واقعی، حقیقت معنای انتظار را احساس می کند و بر زبان جاری. طلیعه فرج بیش از گذشته در دل تفسیر می شود، خستگی های ذهن امروزی با تمام دغدغه هایش رنگ ظهور می گیرد و در نیمه شعبان حقیقتاً این واژه بیش از هر زمان دیگری معنا و مفهوم می‌یابد.

میلاد آخرین فرستاده خداوند، ولی سرپرست و منجی بشریت، حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خوب زینتی و عظیم عظمتی به شعبان می دهد.
و چه فرصتی است بی نظیر برای آنها که سعی در تقرّب به پروردگار دارند و واسطه ای به وسعت دل عزیز فاطمه (سلام الله علیها) می‌خواهند.
ماه شعبان با این اوصاف می‌تواند یکی از بهترین زمان ها برای خالص شدن و مخلص بودن و زمینه ای برای تمرین بندگی باشد.
بهره مندی از مضامین روحانی و تجلی بخش مناجات شعبانیه که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب نمونه کاملی از تضرع و وصف حال برگزیده ترین بندگان صالح خداوند با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است، هم درس معرفت است و هم الگوی عرضه حال و درخواست ‌انسان مومن از خدا؛ یا تمرین تقوا و پرهیزکاری و آمادگی برای ورود به ماه رمضان با روزه‌داری در شعبان به گونه‌ای که پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: شعبان ماه من است و رمضان ماه خداوند عزوجل هر کسی یک روز از ماه مرا روزه دارد من در قیامت شفیع او باشم، همه در ماه شعبان ممکن است.
اگر از ماه رجب ساده گذشته ایم و فرصت بهره‌گیری از فضایل آن را از دست دادیم، شعبان و مناجات و دعا هایش که به تعبیری مدرسه انسان‌سازی، شناخت راه و مسیر پیامبر (صلوات الله علیه )است را از دست ندهیم.


پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر

3/27/2020 11:26:05 AM
آخرین اخبار