S
Header
کد خبر : 63884
داوطلبان و خیران هلال‌احمر و تلاش برای تهیه و اهداء اقلام لوازم بهداشتی در مناطق محروم

واقفان «حیات»

سرویس اخبار
محمد شهرکی، خیر اهل گنبد کاووس و توزیع‌کننده روزانه 12‌هزار ماسک: ماسک‌ها را در اختیار بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، زندان، سرای سالمندان، اماکن نگهداری از معلولان و محل‌های پرخطر قرار داده‌ایم
دوشنبه 4 فروردین 1399 ساعت 07:48
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
واقفان «حیات» محمد شهرکی، خیر اهل گنبد کاووس و توزیع‌کننده روزانه 12‌هزار ماسک: ماسک‌ها را در اختیار بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، زندان، سرای سالمندان، اماکن نگهداری از معلولان و محل‌های پرخطر قرار داده‌ایم http://media.nvhelal.ir//Image/2020/03/202003103369748153_Thum.jpg واقفان,«حیات» nvhelal

خبرهای غیررسمی تعداد ماسک های احتکارشده توسط سودجویان در چند روز نخست شیوع کرونا را زیاد می دانستند، اما گزارش پیش رو سعی دارد تصویر و آینه دیگری از جامعه را نشان دهد، تصویری از فعالیت داوطلبانه خیران جمعیت هلال احمر در عرصه یاریگری؛ تصویر داوطلبی، تصویر نیکوکارانی که با بخشش و اکرام بخشی از دارایی خود سعی کردند در این عرصه تلخ، کسب شان کار خیر شود و داوطلبی.

به این چند خبر توجه کنید:

نیکوکار گنبدی ۴۰ هزار ماسک به بیمارستان های استان اهدا کرد

روزانه ۱۵۰۰ ماسک توسط نیکوکاران سهند به رایگان در مناطق محروم توزیع می شود

توزیع ۶۰ هزار ماسک در بین مردم توسط خیر اراکی

توزیع بسته های بهداشتی میان کودکان کار شهر تهران

خبرهایی که تنها بخش اندکی از فعالیت نوع دوستانه نیکوکاران عضو جمعیت هلال احمر در کنار دیگر خیرین کشور در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا بوده است.

فعالیت خیرخواهانه در کشور ما در حوزه سلامت سابقه طولانی دارد که  آن را می توان در بیمارستان ها و درمانگاه ها که به صورت خیریه اداره می شوند، مشاهده نمود، اقداماتی مانند احداث بیمارستان های صحرایی، اعزام تیم  های تخصصی و تک تخصصی، ویزیت های رایگان، اعزام تیم های سلامت به خارج از کشور و اعزام تیم های پزشکی در حوادث و بلایا از دیگر فعالیت های داوطلبانه ای است که توسط نهادهای عمومی و موسسات غیر دولتی و مردم در حوزه های مختلف سلامت همچون بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر صورت می گیرد.

این فعالیت های نوع دوستانه علاوه بر ارتقای کیفیت سلامت در کشور، زمینه ساز فعالیت  نوع دوستانه نیکوکاران در این عرصه نیز شده است. موضوعی که حاج محمد شهرکی خیر شصت وسه ساله نیز بر آن تأکید دارد.

این خیر و مشارکت کننده در تهیه اقلام بهداشتی و سلامتی در مناطق محروم معتقد است پیشینه فرهنگی جامعه ما در عرصه کرامت و وقف، سرمایه ای است تبلیغی که در بزنگاه هایی  همچون شیوع کرونا باعث ایجاد انگیزه  برای مشارکت در نیکوکاران می شود.

تو دلسوز من باش

محمد شهرکی از خیران و نیکوکاران سرشناس استان گلستان و شهرستان گنبد کاووس است. این خیر شصت وسه ساله در روزهای اخیر با تهیه و توزیع روزانه 12 هزار ماسک و بسته بهداشتی در پویش "ما کرونا را شکست می دهیم" مشارکت داشته است.

شهرکی با اشاره به ضرورت همیاری بیشتر مردم در شرایط کنونی می گوید: امروز باید دلسوز هم باشیم؛ هر کس به هر نحوی. یک فرد با در خانه ماندن، یک پرستار با فعالیت خود و یک فرد هم با بخشی از مال خود.

این خیر اهل گنبد کاووس ادامه می دهد: در حالی که این بلای تلخ  این روزها جامعه ایران را احاطه کرده است،  پزشکان و پرستاران در خط مقدم خدمت حضور دارند. اگر افراد این ایثار را درک کنند، هرگز با رفتارهایی همچون احتکار  روبه رو نمی شویم. احتکارکننده ای که برای سود بیشتر، زندگی دیگران را به خطر می اندازد، به چنین درک و شناختی نرسیده است.

شهرکی در مورد نحوه توزیع ماسک ها نیز می گوید: با برنامه ریزی های انجام شده، ماسک ها را در اختیار بیمارستان ها، مراکز درمانی، زندان، سرای سالمندان، محل های نگهداری از معلولان و محل های پرخطر قرار داده ایم.

هلال احمر، چشم امید فرودستان

"من همیشه ذهنیت بسیار خوبی نسبت به این سازمان و جمعیت مردم نهاد داشتم و دارم."

این گزاره کوتاهی است از محمد شهرکی در توصیف جمعیت هلال احمر. او در پاسخ به این سئوال که چرا جمعیت هلال احمر را برای فعالیت داوطلبانه خود انتخاب کرده است، می گوید: با ارزش ترین ویژگی فعالیت در جمعیت هلال احمر این است که در هر کجا که خدمت کنی، احساس غربت نخواهی داشت و این زنجیره همبستگی در کل کشور محکم و استوار است. این حضور محکم، مستمر، مداوم و گسترده من را به جمعیت هلال احمر نزدیک کرد و باعث شد این سازمان مردم نهاد را برای یاریگری انتخاب کنم.

او در تکمیل صحبت های خود می افزاید: من معتقدم در بحث فعالیت بشردوستانه و یاریگری، جمعیت هلال احمر تنها نباید در حوزه امداد و نجات خود را محدود کند؛ این مسأله انتظارات مردم از هلال احمر را حل نمی کند.  فعالیت هایی مثل اجرای طرح "همای رحمت" یا توزیع اقلامی مثل لوازم التحریر در میان نیازمندان ازجمله فعالیت های برگرفته از استراتژی های نهضت است و باید با مشارکت نیکوکاران و برنامه ریزی مسئولان این مصادیق از فعالیت ها در این جمعیت تقویت شود.

اهدای 40 هزار ماسک توسط نیکوکار گنبدی به بیمارستان ها

اصغر نودهی، رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس  در مورد نیکوکاری اخیر این خیر اهل گنبدکاووس می گوید: در شرایط فعلی کشور وظیفه همه است تا در حد توان به کنترل این اپیدمی بپردازند. او در توصیف همراهی خیران در این موقعیت می گوید: برای شکست دادن این بیماری نیازمند همت ملی و دسته جمعی هستیم.

وی اضافه کرد: حاج محمد شهرکی یکی از نیکوکاران گنبدکاووس است که مدت هاست در حوزه های مختلف با ما همکاری می کند و در بحران اخیر نیز همراه با جمعیت بوده است. او در این همراهی نزدیک به 40 هزار ماسک در اختیار بیمارستان های استان قرار داده است.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس، ساخت مدرسه، مراکز بهداشتی و خرید بانک امانات پزشکی  (ویژه سراسر کشور)، ارسال کمک به زلزله زدگان و سیل زدگان چند دهه اخیر ازجمله فعالیت های نوع دوستانه محمد شهرکی بوده است.

 

3/23/2020 7:48:13 AM
آخرین اخبار