S
Header
کد خبر : 63738

گزارشی از پنجاهمین شماره نشریه «مهر و ماه»

سرویس اخبار
پنجاهمین شماره نشریه «مهروماه» با محور همدلی و وفاق از سوی معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر منتشر شد.
دوشنبه 25 آذر 1398 ساعت 20:20
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
گزارشی از پنجاهمین شماره نشریه «مهر و ماه» پنجاهمین شماره نشریه «مهروماه» با محور همدلی و وفاق از سوی معاونت فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر منتشر شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2020/01/202001109940487156_Thum.jpg گزارشی,از,پنجاهمین,شماره,نشریه,«مهر,و,ماه», nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاه رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، در این شماره به موضوعاتی همچون اهمیت همدلی ملت و دولت، نگاه به جایگاه و نقش مردم در نظام مردم سالاری اسلامی، جایگاه ملت در اندیشه امام خمینی (ره) پرداخته شده است. در پنجاهمین شماره نشریه «مهروماه» آثار و گفتاری از استادان و نویسندگان، رضا داوری اردکانی، سید موسی دیباج، داریوش رحمانیان، یوسفعلی میرشکاک، ابراهیم شفیعی سروستانی، مصطفی عباسی مقدم ، اصغر دادبه، مرتضی جوانعلی آذر، محمد آسیابانی، ملکه محمد علی‌پور، حسام آبنوس، منتشر شده است.
کلمه نخست این ماهنامه نیز به قلم سردبیر با عنوان «مردم و وطن» منتشر شده است. نگارنده در این یادداشت به پیوستگی دو مولفه مردم و وطن می‌پردازد. در بخشی از این سرمقاله آمده است:« وطن را اما نمی‌شود با خود برد، وطن ایستاده و ماناست و به میل ما و سمتی که ما می‌خواهیم به راه نمی‌افتد. اگر چنین بود که تاکنون هزار بار وطن به هجرت خواسته و ناخواسته مردمانش یا به قهر و فرار اهلش تکه تکه شده و در هزار نقطه زمین پراکنده شده بود. اهل وطن اگر چه به دلیلی آن را ترک کرده‌اند –و بیشتر آن‌ها موقتا- اما عزت و عظمت آن را همیشه خواسته‌اند. نگارنده در ادامه این مقاله به اهمیت استقلال و ایستادگی مردم ایران اشاره دارد و معتقد است این ایستادگی نویدبخش فردای روشن و آیند‌ه بهتر است. سردبیر نشریه «مهروماه» در ادامه می‌نویسد:« در این زمانه برخی شرایط مردم را درک نمی‌کنند، بر اختلافات بی‌مبنا پافشاری می‌کنند و در ناکامی‌ها می‌دمند و دستاوردها را انکار می‌کنند. این وطن کشتی همه ما ایرانی‌هاست. آن را محترم بدانیم و مردمش را احترام بگذاریم. ایران و ایرانی شایسته احترام است
در پنجاهمین ماهنامه فرهنگی-اجتماعی «مهروماه» پرونده‌ای با عنوان «چرا پروژه آشوب در ایران به سرعت شکست خورد؟» منتشر شده و در مقدمه این پرونده آمده است:« در حالی که آشوب‌های عراق و لبنان چندین هفته است که ادامه دارد، آشوب‌های ایران ظرف چند روز خاتمه یافت.»
«دلجویی‌ کنید » ،«مردم در جمهوری مومنین»، «جایی که مردم نباشند ناکام هستیم» از جمله مطالب منتشر شده در مورد وحدت و همدلی در این نشریه بوده است. بازخوانی دیدگاه‌ رهبر معظم انقلاب درباره نقش آراء مردم در مشروعیت نظام سیاسی اسلام از دیگر مطالب منتشر شده در این نشریه به شمار می‌آید. بخش بعدی با عنوان «وطن ما کجاست؟» حاوی چند یادداشت و گزارش است. در این بخش از مهر و ماه به ایران از زاویه وطن نگاه و سعی شده در مقالات و گفت‌وگوهای مختلف به پرسش‌های از قبیل، وطن چیست؟ آیا وطن فقط آب و خاک و سرزمین است؟ وظیفه ما در برابر وطن چیست؟ پاسخ داده شود.
در بخش فرهنگ و هنر این ماهنامه به بررسی آرای جلال‌الدین محمد بلخی پرداخته شده است و در ادامه مطالبی درباره تبیین رابطه شعر و دین در زمانه سیاست زده، ارتباط ادبیات و عرفان منتشر شده است. از دیگر آثار منتشرشده در این شماره می‌توان به گفت‌و‌گو با کارگردان ماجرای نیم روز2، رد خون اشاره کرد.
«یک روایت معتبر از منافقین»، «آموزش گفت‌وگو با خدا»، «کودکان را با کتاب بزرگ کنید»، «چطور با خواندن مهارت نوشتن پیدا کنیم؟ » و «الگوی هلالیان» اشاره کرد. گفت‌وگو با فرزند آیت‌الله مجتبی تهرانی از دیگر مطالب منتشر شده در این نشریه است. در این بخش ضمن بازخوانی گفتارهای اخلاقی آیت‌الله مجتبی تهران در موضوعاتی مانند خصومت، همنشینی و حیاء با سبک زندگی این عالم آشنا می‌شویم

«بیانیه گام دوم نقشه راه هلال‌احمر» نیز عنوانی گزارشی است که به سخنان حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در دهمین دوره همایش مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر اشاره دارد.

گفتنی است این شماره از نشریه «مهروماه» در 104 صفحه منتشر شده است. نشریه مهروماه به سردبیری یاسر احمدوند و زیر نظر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر منتشر می‌شود.

12/16/2019 8:20:00 PM
آخرین اخبار