S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 62672
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم

با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، جایگاه و منزلت زن احیاء شد

سرویس اخبار
یکشنبه 20 اسفند 1396 ساعت 07:02
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، جایگاه و منزلت زن احیاء شد http://media.nvhelal.ir//Image/2018/02/201802102679959129_Thum.jpg با,میلاد,حضرت,فاطمه,زهرا(س)،,جایگاه,و,منزلت,زن,احیاء,شد nvhelal

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم گفت: با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و دخت نبی اکرم(ص)، جایگاه و منزلت زن احیاء شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان قم، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی علامه مهری در دیدار با کارکنان زن و بانوان داوطلب جمعیت هلال احمر قم که به مناسبت ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، با گرامیداشت سالروز میلاد صدیقه کبری(ص) خطاب به بانوان عنوان کرد: فاطمه زهرا(س)الگو و اسوه بزرگی است که در همه ابعاد می توان از او پیروری کرد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم افزود: اگر بگوئیم او تنها الگوی زنان است در حق او ظلم روا داشته ایم چرا که او در نیکی و فضیلت و بزرگواری و هزاران ویژگی نیکو، اسوه بشریت است.
وی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) ایشان را اسوه می نامد و او را افتخار بزرگی برای زنان برمی شمرد و برای فاطمه زهرا(س) ویژگی های زیادی را بیان می کند.
حجت الاسلام والمسلمین علامه مهری اظهار داشت: ایشان خیر کثیر است و به یک دوران خاص تعلق ندارد بلکه او متعلق به همه دوران ها می باشد.
وی تصریح کرد:امام حسن عسکری (ع)نیز می فرماید ما حجت خدا بر مردم هستیم و فاطمه(س) حجت خدا بر ماست و این کلامی اثرگذار است و جایگاه ویژه ایشان را نشان می دهد
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم یادآور شد: زن ها در طول تاریخ از طرف اقشار مختلف مورد ظلم و ستم قرار گرفتند و جامعه ای نبوده است که حق آن ها را ادا کند.
وی ادامه داد: نه تنها جزیرة العرب بلکه حتی در کشورهای دیگر چون ایران و چین و روم جایی نبوده که شان و منزلتشان پایمال نشود.
حجت الاسلام والمسلمین علامه مهری خاطرنشان کرد: در جزیرة العرب هم این امر مشهور بود و زنان حق ارث نداشتند چون از توان لازم در دفاع از قبیله برخوردار نبودند از ارث و بسیاری از حقوق محروم بودند.
وی تصریح کرد: با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و دخت نبی اکرم(ص)، جایگاه و منزلت زن احیاء شد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم اظهار داشت: در زمانی که زنده به گور کردن دختران مرسوم بود پیامبر(ص)بوسه به دست او می زد و به استقبال او می رفت و فاطمه را تکریم می کرد و جای خود را به او می داد.
وی گفت: در بسیاری از احادیث و دعاها و روایات فاطمه(س) در محوریت قرار دارد دعای حضرت آدم می خوانیم به فاطمه و پدرش قسم و در این جا او را محور قرار داده اند چنین شخصیتی بی نظیر است.
حجت الاسلام والمسلمین علامه مهری بیان کرد: پیامبر(ص) با بزرگداشت فاطمه توانست جایگاه زن را به جایگاه حقیقی اش برگرداند و آن عزت را حیا نماید.
وی عنوان کرد: در تاریخ ابوجهل ها همه رفتند اما نام اهل بیت(ع) ماندگار شد و در این میان نام فاطمه زهرا(س) درخشش ویژه ای دارد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد: یکی از برکات وجودی این بانوی بزرگ، حضور سادات است در حال حاضر در سطح جهان ۱۰۰ میلیون نفر سید داریم که از نسل اهل بیت(ع) و فاطمه زهرا(س) می باشند.
وی بیان کرد: اولاد زهرا همگی سید هستند و در همه جای عالم سید داریم و این نیز منزلت و جایگاه این بانو را نشان می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین علامه مهری گفت: وقتی انسان الگوی خوبی در پیش بگیرد خوبی را فراروی زندگی اش قرار می گیرد و کسی که خوب باشد برای خانواده و جامعه برکت است.
در این نشست ، هدایایی به مناسب روز زن توسط مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم به بانوان هلال احمری اهدا شد.

3/11/2018 7:02:00 AM
آخرین اخبار