ترویج نماز با برنامه‌ریزی و نگاه فرهنگی - تربیتی دنبال شود

نشست گفتمان تبیینی با ائمه جماعات استان‌های تهران، البرز و قزوین در حوزه علمیه امام حسن مجتبی (علیه السلام) با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین معزی بر اهمیت فرهنگ‌سازی و ترویج اقامه نماز در جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

در این نشست صمیمانه نماینده رهبر معظم انقلاب با ذکر آیات و روایاتی به بیان اهمیت اقامه نماز در جامعه پرداخت و خاطرنشان کرد: بر اساس تاکیدات قرآن، مومنان افرادی هستند که در نخستین اقدام، نماز را برپا می‌دارند.

در ادامه، نماینده رهبر معظم انقلاب به ارائه رهنمودهایی در خصوص نحوه تبلیغ و ترویج نماز نیز پرداخت و تاکید کرد: این مهم با برنامه و با به کاربردن روش‌های صحیح فرهنگی و تربیتی امکان‌پذیر است.

توجه به بهره‌گیری از فضای مجازی، بردباری و خوش‌رویی با نمازگزاران و به‌روزرسانی دانش دینی از دیگر موضوعات مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی همچنین با تاکید بر این که نماز را باید با اخلاق و محبت ترویج کرد، گفت: ارتباط با نمازگزاران، کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران محور جدی فعالیت ائمه‌ جماعات در استان‌هاست. ترویج نماز دارای ظرافت‌ها و دقت‌هایی است که باید با برنامه‌ریزی و نگاه فرهنگی- تربیتی دنبال شود.

وی در این‌ باره افزود: ائمه جماعات با بهره‌گیری از ابزارهای لازم این ارتباط‌ها را به صورت مستمر، هدفمند و دوستانه دنبال کنند.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به اینکه رفتار دینی از بهترین، مؤثرترین و پرثمرترین شیوه‌ها در هدایت است، تصریح کرد: گفتارها زمانی مؤثرتر واقع خواهد شد که مبلغان خود جلوه آنها باشند.

بنا به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب باید با فراهم‌کردن زمینه‌های برپایی از جمله تجهیز نمازخانه‌ها و مساجد بستر لازم اقامه نماز جماعت در این نهاد عام المنفعه را فراهم کرد.

در این نشست ائمه جماعات حاضر در جلسه نیز به ارائه نکات و پیشنهادهایی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در جمعیت هلال احمر پرداختند. 

توجه به بودجه فرهنگی، معماری نمازخانه‌ها، ساختارمندی، نحوه همکاری ائمه جماعات با جمعیت هلال احمر و تبیین ویژگی‌های یک امام جماعت از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.




حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava