همایش اخلاق و پویایی(قسمت سوم)

روحانیت وفادار به دین، نظام، امام، رهبری و ایستادگی برای عقاید و اصول هستند و البته هزینه های زیادی هم در این مسیر متقبل شده اند. بعد از نهضت حضرت امام(ره) و پیروزی انقلاب، این مسیر در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقتدار پیش رفته است.

آنچه در جامعه به طور عموم انتظار می رود این که یک روحانی خطا نداشته باشد اما متاسفانه خطای یک معمم را خطای همه قلمداد می‌کنند و به طور مثال دود تجمل گرایی یک روحانی به چشم همه  می رود.

ای کاش مردمی که اینگونه قضاوت می‌کنند می دانستند که بخش وسیعی از روحانیت چه در تحصیل و چه در تبلیغ، وضعیت معیشتی و اشتغال نابسامانی دارند، اما اگر بنزین گران شود یا یک مسئول بی تقوایی اختلاس کند یا یک مدیر، ناکارآمدی داشته باشد، بخشی از مردم ناراضی دادشان را بر سر روحانیت مردمی خالی می‌کنند. آن اختلاس گر در کنار شومینه هیزمی اش در کانادا و یا در ینگه دنیا در حال خوشگذرانی است اما نگاه های سنگین و ناروا متوجه روحانیت است.

به هر شکل اجلاس به خوبی و با همت دست اندرکاران ادامه یافت و شاهد یک فضای معنوی، صمیمی، آرام و انقلابی هستیم که با ساده ترین و منظم ترین امکانات در نزدیکی بارگاه ثامن الحجج (ع) میزبان روحانیون سراسر کشور بود و به خاطر صرفه جوئی و پرهیز از تجمل و اسراف، با رعایت اصول ارزشی اسلامی و انقلابی، اجلاس به نماد یک فضای معنوی در مشهد مقدس برای میهمانان و شرکت کنندگان مبدل شد.

در ساعت اذان، میهمانان اجلاس برای قرار گرفتن در صف نماز جماعت شتاب می کنند و در جوار بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) حضور می یابند

حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر چند سالی است برای رعایت اصل صیانت از بیت المال و دوری از اسراف و تجمل، همایش های مسئولین دفاتر استانی را در هتل ولایت برگزار می‌کند و در عین سادگی و اختصار، شاهد بروز برکات عظیمی هستیم.

بهترین سکانس این همایش این که از عالی ترین مقام تا همکاران دیگر در حوزه های مختلف، بدون هیچ تشریفاتی در کنار یکدیگر بودند و همه از یک نوع امکانات استفاده کردند و لذا همایش خرداد ۱۴۰1، هم مفهوم مطابقی روایت "کونوا دعات الناس بخیر السنتهم" بود

ادامه دارد

 

سید محمدطه نعیمائی موسوی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه علمی - کاربردی هلال احمر

 




حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava