S
Header
کد خبر : 63565
به مناسبت اربعین حسینی

حضوری به وسعت ایثار و فداکاری

سرویس اخبار
نجف اشرف...شهری با هزاران راز نهفته در دل، این روزها حال و هوای دیگری دارد ...شهری که از قدیم و دیرباز یادآور بسیاری از صحنه های تلخ تاریخی است اما به اربعین پسر فاطمه و علی (علیهم السلام) که می رسد بوی عاشقی می گیرد... عطر علوی همه جای این شهر پر ازدحام را فرا می‌گیرد... که تنها با دل می توان آن را استشمام کرد.
یکشنبه 21 مهر 1398 ساعت 08:01
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
حضوری به وسعت ایثار و فداکاری نجف اشرف...شهری با هزاران راز نهفته در دل، این روزها حال و هوای دیگری دارد ...شهری که از قدیم و دیرباز یادآور بسیاری از صحنه های تلخ تاریخی است اما به اربعین پسر فاطمه و علی (علیهم السلام) که می رسد بوی عاشقی می گیرد... عطر علوی همه جای این شهر پر ازدحام را فرا می‌گیرد... که تنها با دل می توان آن را استشمام کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2019/10/201910109425290334_Thum.jpg حضوری,به,وسعت,ایثار,و,فداکاری nvhelal

رنگ و نژاد و و ملیت رنگ می بازد و یکی می شود. تنها در اینجا یکی است... همه زیر پرچم ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) گردهم می آیند و پس از ۱۴۰۰ سال به گونه ای در عزای ارباب سنگ تمام می گذارند که گویی این غم و این واقعه عظیم همین دیروز در صحرای کربلا اتفاق افتاده است.

گوشه گوشه این شهر پر از احساس های ناتمام و ناب است. پیرغلام امام‌حسین چای می‌دهد، آن یکی سینی خرمایی دارد که به زائران تقدیم می کند... خلاصه همه بی قرارند... در این حال و هوا، سپید و سرخ پوشان هلال احمر نیز خوب رسم ادب به جای می‌آورند.

خیابان امام علی (علیه السلام) در نجف اشرف این روزها محل استقرار پایگاه های درمانی جمعیت هلال احمر است. نباء و ام القراء دو درمانگاهی هستند که روزانه پذیرای زائرین اربعین حسینی اند.

آن طرف تر اما در ضلع غربی بارگاه ملکوتی امیرالمومنین، علی (ع)، یعنی در صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها)، نیز مکان دیگری است که جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حسینی اختصاص داده است. ۱۳۰ نفر کادر درمانی این درمانگاه است، ۲۴ پزشک، ۱۰ پرستار، 10 تکنسین دارویی و داروساز و بیش از ۱۰ امدادگر و مسئول انتظامات نیز در هر شیفت کاری در اینجا به ارائه خدمت می‌پردازند...

این آمارها را سید علی جزایری بیان می کند. مسئول درمانگاه صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها) که پزشک و متخصص تغذیه است. روی فرش قرمز که برای نماز پرسنل گوشه رواق پهن شده بود، گفت و گوی کوتاهی داشتیم ؛

دکتر جزایری از وجود ۸۰ قلم دارو در داروخانه درمانگاه صحن حضرت زهرا (س) خبر می دهد و می گوید :امسال خوشبختانه جهت کنترل بیماریهای واگیردار به علت ازدحام جمعیت، کارشناس بیماری ها حضور دارد تا در صورت مشاهده علائم بیماری، خدمت درمانی لازم در اسرع وقت انجام پذیرد.

مسئول درمانگاه صحن حضرت زهرا(س) اگر چه از پاسخ به سوال ما در خصوص علت حضورش در این مکان مقدس امتناع کرد، اما حرفی که به قول خودش به پرسنل درمانگاه گفته بود را برای ما بازگو نمود.

دکتر جزایری گفت :از عارفی پرسیدند سفر اربعین قسمت است یا همت که پاسخ داد این سفر دعوت است... دعوت!!
حالا با گذشت هشت روز از آغاز به کار فعالیت های درمانی در صحن حضرت زهرا (س)، این درمانگاه روزانه پذیرای بیش از ۵ هزار زائری است که برای درمان به آنجا مراجعه می‌کنند. کار درمانگاه صحن حضرت زهرا(س) همانند سایر مراکز درمانی هلال احمر در خاک عراق شبانه روزی است تا زائر اباعبدالله الحسین (علیه السلام) حداقل دغدغه ای برای تسکین دردهای جسمانی اش نداشته باشد.

در اربعین حسینی، همچون امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر، فراوان دیده می شود که با ایثار و از خودگذشتگی، شعار حب الحسین یجمعنا را به احسن وجه تفسیر می کنند.

 

پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر

اربعین ۱۳۹۸

 

10/13/2019 8:01:28 AM
آخرین اخبار