S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 63367
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در جمع مسئولان برگزاری حج تاکید کرد

ارائه خدمات به حجاج با احترام و ایجاد حس آرامش و امنیت همراه باشد

سرویس اخبار
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: خدا را شاکریم در این سال‌ها به همت همه‌ ارگان ها از جمله هلال احمر دغدغه‌ سلامت و امنیت حجاج رفع شده و ما در هلال احمر که مهم‌ترین مسئولیت مان کاهش آلام و درد و رنج مردم است، این کمک را بی منت انجام می‌دهیم.
شنبه 25 خرداد 1398 ساعت 20:14
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
ارائه خدمات به حجاج با احترام و ایجاد حس آرامش و امنیت همراه باشد نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: خدا را شاکریم در این سال‌ها به همت همه‌ ارگان ها از جمله هلال احمر دغدغه‌ سلامت و امنیت حجاج رفع شده و ما در هلال احمر که مهم‌ترین مسئولیت مان کاهش آلام و درد و رنج مردم است، این کمک را بی منت انجام می‌دهیم. http://media.nvhelal.ir//Image/2019/06/201906106827619443_Thum.jpg ارائه,خدمات,به,حجاج,با,احترام,و,ایجاد,حس,آرامش,و,امنیت,همراه,باشد nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی ظهر امروز با حضور در همایش تیم های بهداشتی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در حج سال 1398 که در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت برگزار شد در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه حج در اسلام به عنوان یکی از مهمترین فرایض دینی پرداخت.

نماینده ولی فقیه با ابراز خرسندی از حضور در جمع افرادی که در آستانه‌ یک سفر بسیار مهم قرار دارند، با توصیف این سفر الهی، معنوی و به دور از ابعاد مادی، جسمانی و نفسانی گفت: سفر حج با دیگر سفر‌ها تفاوت ذاتی دارد. سفری برای نزدیک شدن به خداوند تبارک و تعالی به منظور پاک شدن از همه‌ آلودگی‌های نفسانی و شیطانی که بسیار عظیم، بزرگ و بی‌نظیر است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی به نقل بیانی از یکی از بزرگ‌ترین فقها و نوابغ قرن سیزدهم مبنی بر این که حج از بزرگترین شعائر اسلام و برترین عبادتی است که بندگان را به خداوند نزدیک می‌کند افزود: این حج و عبادت یک ریاضت نفسانی، طاعت مالی‌، عبادت بدنی‌، طاعت قولی، عبادت فعلی‌ و وجودی‌ است و باید اعمالی را انجام داد و اعمالی را هم ترک کرد. حج اسرار و فوایدی دارد که اسرارش را نمی‌توان اندازه‌گیری کرد و بالاتر از حج مقبول، عبادتی وجود ندارد و در این عمل عبادی همه چیز اعم از نماز، روزه، جهاد و ... بروز و ظهور دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حج از تکالیف نادری است که خداوند متعال در آن ابعاد مختلفی را قرار داده است که هم زندگی فردی و هم سلوک اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم در تن و جان ما اثر می‌گذارد. حجاج در کنار هم به صورت امتی واحد جمع می‌شوند و به تعبیر پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، آن‌ها می‌توانند تمام شریعت و دین را به نمایش بگذارند و اسلام را در حج می‌توان مشاهده کرد و حج، شریعت است و حضرت علی (علیه السلام) می‌فرمایند حج پرچم اسلام است، امام باقر (علیه السلام) حج را یکی از ارکانی که اسلام بر آن بنا گذاشته شده تعبیر می کنند، در جای دیگری امیرالمومنین علی (علیه السلام) حج را تقویت کننده  دین خدا، بیعت با امام و شفاعت می دانند و یا امام باقر (علیه السلام) که حاجی و عمره گزار را مهمانان خدا معرفی می کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال به مسئولیت حکومت اسلامی در حج هم اشاره کرد و تاکید نمود: حکام اسلامی در برابر حج مسئول هستند و اگر خانه‌ خدا خالی از مسلمانان باشد، حکام اسلامی باید حمایت کنند تا به حج مشرف شوند و باید زمینه را به‌گونه‌ای فراهم کنند تا حج گزاران بهترین حج را انجام دهند و به همین دلیل در طول ۴۰ سال حکومت جمهوری اسلامی ایران، در سخت‌ترین شرایط از جمله هشت سال دفاع مقدس، دوران تحریم‌ها و امروز که در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، مناسک حج فراموش نشده است و به سفارش امام خمینی(ره) و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله ‌العالی) و علیرغم مشکلات موجود در روابط ایران و عربستان، باز مسئولان دو کشور مذاکره کردند تا حج مردم انجام شود، چرا که این فریضه‌ بزرگ نباید تعطیل گردد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی به الگوسازی ایران اسلامی در مناسک حج و به طور نمونه خدمات ارزشمند پزشکی پرداخت و گفت : هشت بیمارستان و درمانگاه و بیش از ۵۰۰ پزشک، پیراپزشک و پرستار در خدمت بیش از ۸۶ هزار حج گزار ایرانی قرار دارند و ایران اسلامی، حج را به گونه‌ای ساماندهی کرده که اقشار گوناگون بتوانند از آن استفاده کنند و این مدیریت در جهان کم‌نظیر و ساماندهی جمهوری اسلامی ایران از جمله در خصوص امکانات رفاهی، آموزش معارف دینی و ...  الگویی برای دیگر کشورهای مسلمان در ابعاد مختلف است.

وی افزود: خدا را شاکریم که در این سال‌ها به همت همه‌ ارگان ها از جمله هلال احمر، دغدغه‌ سلامت و امنیت حجاج رفع شده و ما در هلال احمر که مهم‌ترین مسئولیت مان کاهش آلام و درد و رنج مردم است، این کمک را بی منت انجام می‌دهیم و البته این خدمات باید در نهایت احترام به حجاج مکرم ارائه شود و احساس آرامش و امنیت را فراهم نماید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در پایان از تمامی کارگزاران و خادمان به ضیوف الرحمان به ویژه کادر درمانی و بهداشتی هلال احمر تقدیر و تشکر کرد.

 

6/15/2019 8:14:11 PM
آخرین اخبار