S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 63329
به مناسبت رحلت حضرت خدیجه (س)

سفره های مهربانی جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد

سرویس اخبار
سفره های مهربانی طرح همای رحمت جمعیت هلال احمر استان قم در شب رحلت حضرت خدیجه(س) برگزار شد.
پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1398 ساعت 19:40
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
سفره های مهربانی جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد سفره های مهربانی طرح همای رحمت جمعیت هلال احمر استان قم در شب رحلت حضرت خدیجه(س) برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2019/05/201905103775714566_Thum.jpg سفره,های,مهربانی,جمعیت,هلال,احمر,استان,قم,برگزار,شد nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و عضو هیئت مدیره جمعیت هلال احمر در آئین سفره های مهربانی، طرح ملی همای رحمت جمعیت هلال احمر استان قم که با حضور مدیر عامل و 1000 تن از خیرین، اعضای داوطلب، امدادگران و جوانان هلال احمر استان قم و شماری از مددجویان در ساختمان این جمعیت برگزار شد، با اشاره به مقام و شخصیت حضرت خدیجه سلام الله علیها عنوان کرد: خیرین دست های بخشنده ای دارند و یکی از ویژگی های مهم حضرت خدیجه(س) بخشش و سخاوت است.

آیت الله اعرافی افزود: حضور خیرین در حوادث غیر مترقبه و دستگیری از نیازمندان به ویژه توسط هلال احمر قم دارای ارزش فراوانی است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر و خیرین با سرعت و شتاب به حمایت آسیب دیدگان می پردازند و در حوادثی چون سیل و زلزله شاهد حضور امدادگران و داوطلبان هلال احمر و کمک های خیرین هستیم.

عضو هیئت مدیره جمعیت هلال احمر بیان کرد: این تلاش های ارزشمند جای تقدیر دارد؛ قم مانند همیشه در عرصه خدمت به مردم و اسلام و انقلاب پیشتاز است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) دارای شخصیت بزرگی است، ایشان بانویی بزرگ و انسانی نمونه و الگو برای همه زنان و مردان عالم است.

آیت الله اعرافی افزود: ایشان زنی به تمام معنا مظلوم به شمار می رود مظلومیت ایشان در تاریخ اسلام بی نظیر است این بانوی بزرگ در سخت ترین شرایط و با هزاران مشکلات و سختی ها به سر برد و محنت ها را برای اسلام تحمل کرد و بهره ای نبرد.

وی افزود: حضرت خدیجه از زنان بزرگی بود که تمام عمر همراه با هزارا محنت زندگی اش سپری شد و در سختی های اولیه اسلام و سه سال قبل از هجرت از دنیا رفت و پیروزی های اسلام را به چشم خود ندید اما سختی ها را به جان خرید.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: ایشان در تاریخ اسلام نیز مظلوم واقع شد، بعد از رحلت پیامبر(ص)  مورد تهمت های زیادی از ناحیه تاریخ نویسان بنی امیه قرار گرفت، بنی امیه برخی از چهره ها را پس از رحلت پیامبر(ص) مخدوش کردند که یکی از آن ها حضرت خدیجه(س) بود.

وی بیان کرد: یکی از چیزهایی که بنی امیه به آن دامن زدند و هجمه وارد کردند این بود که پیامبر(ص) با زنی بیوه ازدواج کرده است در حالی که شواهدی در تاریخ نشان دهنده کذب این موضوع بود.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: بنی امیه می دانست که حضرت خدیجه بانوی اول اسلام است از این رو هجمه های دیگری در مورد سن ایشان وارد کردند که آن نیز صحت نداشت.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در راه اسلام همه نوع فداکاری و جانفشانی کرد،این بانوی بزرگ در بسیاری از وقایع سیاسی و اجتماعی و مسیر حق پیشاهنگ و پیشتاز بود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: انسان های پیشگام حق را می شناسند و به آن عمل می کنند و حضرت خدیجه چنین شخصیتی بود.

امام جمعه قم افزود: در زمانی که جامعه در جاهلیت به سر می برد حضرت خدیجه با عقل و تدبیر و خطر پذیری و سخاوت و شجاعت به حمایت از اسلام پرداخت.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: این ها مدال های افتخار بود به همین دلیل هر وقت نام خدیجه در خانه برده می شد پیامبر احترام می گذاشت و در فراغ ایشان اشک می ریخت.

گفتنی است، ضیافت سفره‌های مهربانی به همت جمعی از خیرین جمعیت هلال احمر استان قم و به مناسبت شب رحلت حضرت خدیجه(س) همچون سنوات گذشته برپا شد و تمام هزینه های این مراسم توسط خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم تامین شد.

خاطرنشان می شود؛ مراسم مرثیه خوانی بخشی از این برنامه فرهنگی و معنوی بود و در نهایت این مراسم با برگزاری نماز جماعت و ضیافت افطاری به پایان رسید.

4006005/16/2019 7:38:36 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/05/201905103758385903_Thum.jpg
4006005/16/2019 7:38:36 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/05/201905103685717315_Thum.jpg
4006005/16/2019 7:38:36 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2019/05/201905103775714566_Thum.jpg

 

5/16/2019 7:40:49 PM
آخرین اخبار