S
Header
کد خبر : 63174
با حضور دکتر پیوندی در شبکه خبر

خدمات و اقدامات جمعیت هلال احمر بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تشریح شد

سرویس اخبار
دکتر پیوندی با تاکید بر قدمت ۹۵ ساله جمعیت هلال احمر گفت: بعد از انقلاب اسلامی، این نهاد مردمی با چهار هدف «تکریم انسان ها» در همه شئونات،ارائه «خدمات سلامت»،«کاهش آلام و تسکین آلام بشری» و «ترویج روحیه صلح و دوستی» براساس اصول وآرمان های نهضت جهانی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر فعالیت خود را ادامه داده است.
یکشنبه 5 اسفند 1397 ساعت 07:50
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
خدمات و اقدامات جمعیت هلال احمر بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تشریح شد دکتر پیوندی با تاکید بر قدمت ۹۵ ساله جمعیت هلال احمر گفت: بعد از انقلاب اسلامی، این نهاد مردمی با چهار هدف «تکریم انسان ها» در همه شئونات،ارائه «خدمات سلامت»،«کاهش آلام و تسکین آلام بشری» و «ترویج روحیه صلح و دوستی» براساس اصول وآرمان های نهضت جهانی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر فعالیت خود را ادامه داده است. http://media.nvhelal.ir//Image/2019/02/201902107413577197_Thum.jpg خدمات,و,اقدامات,جمعیت,هلال,احمر,بعد,از,انقلاب,شکوهمند,اسلامی,تشریح,شد nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، دکتر علی اصغر پیوندی با حضور در استودیوی شبکه خبر در مقایسه روند فعالیت ها و خدمات رسانی جمعیت هلال احمر در قبل و بعد از انقلاب ۵۷ اظهارکرد: بیشترین خدمات درقبل از انقلاب به خدمات درمانی و سلامت اختصاص داشت و بعد از انقلاب به واسطه مردمی شدن جمعیت هلال احمر گستره فعالیت های جمعیت درحوزه امداد و نجات ،جذب جوانان و اعضای داوطلب افزایش یافت و در واقع مردمی تر شد. بطوری که توانست در تمام شئونات زندگی مردم خدمات بیشتری ارائه دهد.

هلال احمر در میان ۲۰ جمعیت ملی قدرتمند دنیا

وی در خصوص ۴۰ سال فعالیت جمعیت هلال احمر درباره بازنگری اهداف هلال احمر گفت: اگر بخواهیم بگوییم که به تمام اهداف و ماموریت های هلال احمر رسیده ایم جای تامل دارد اما خدمات قابل توجه و بسیار زیادی انجام شده است .جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به واسطه ۹۵ سال کار پرتلاش و مجدانه بشردوستانه برای مردم نه تنها در داخل کشور بلکه در تمام منطقه و در کل جهان یکی از قدرتمند ترین جمعیت های ملی دنیا است.

وی افزود:چنانچه بخواهیم ۲۰ جمعیت ملی قدرتمند دنیا را نام ببریم نام هلال احمر ایران جزء آنهاست. هلال احمر عضو شورای حکام و فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر است و این به دلیل خدمتی است که ارائه داده است . متاسفانه حوادث تلخی که در کشور اتفاق افتاد باعث شده هم نیروها توانمند شوند و هم خدمات رسانی بسیار بهتر انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: بعد از انقلاب رشته های مختلفی به خدمات رسانی افزوده و و یا گسترش یافت مانند حوزه امداد و نجات که گسترش زیادی پیدا کرده است . بطور مثال در قبل از انقلاب امداد هوایی نداشتیم اما ااینک هلال احمر به ۲۴ فروند هلیکوپتر مجهز شده است. پایگاههای امداد و نجات هم تقویت شده اند ،کارهای داوطلبان و جوانان در شعبه ها و استان ها در روستاها و شهرها افزایش یافته و این به برکت انقلاب اسلامی بوده است که جمعیت خدمتگزاری را به نحوه مطلوب انجام دهد.

نفوذ در بین مردم و جذب افراد خیر برای حمایت از محرومان

دکتر پیوندی خاطر نشان کرد: در صدر فعالیت های انجام شده هلال احمر باید گفت در هر جا که درد و مشکلی وجود داشته در کنار مردم بوده است ، در زمان جنگ تحمیلی امدادگران خدمات ایثارگرانه ای ارائه کردند و با پشتیبانی و حمایت های امدادگران بود که هلال احمر توانست نقش جدی را در جنگ ایفا کند .

وی افزود: گسترش پایگاههای امداد و نجات و برپایی ۶۰۰ پایگاه در مناطق مختلف و ۵۰۰ شعبه جمعیت هلال احمر در سطح کشور به عنوان مراکزی که خدمات امدادی ، خدمات فرهنگی و اجتماعی و داوطلبانه انجام می دهند ازمهمترین فعالیت های هلال احمر بشمار می آید. توانمندی هلال احمر در زمینه بهداشت و درمان اضطراری به حدی افزایش داشته که اکنون به عنوان واحد برتر ERU بعد از ژاپن در آسیا مطرح شده است و می تواند با هماهنگی فدراسیون بین المللی در هر نقطه از دنیا خدمات درمان اضطراری به آسیب دیدگان ارائه دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه این فعالیت ها ماهیت و ذات جمعیت هلال احمر را به عنوان یک نهاد عام المنفعه نشان می دهد افزود: هلال احمر در برهه‌های مختلف در دوره جنگ و بعد از جنگ ،خشکسالی، زلزله،سیل،حوادث جاده ای توانسته به هموطنان خدمات ارائه دهد و در عین حال نگاه فرهنگی و اجتماعی هم داشته باشد. جمعیت هلال احمر با نفوذ در بین مردم و جذب افراد خیر و نیکوکار از اقشار محروم حمایت کرده است.

هلال احمر مرجع و پناهگاه ۴۰۰ هزار جوان

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر مرجع و پناهگاهی است تا جوانان خلاقیت های خود را بروز بدهند . در زمینه تکریم انسان ها و کاهش آلام بشری و همچنین ترویج فرهنگ صلح و دوستی ۴۰۰ هزار جوان هلال احمری در کانون های مختلف دانشجویی و دانش آموزی فعالیت دارند تا خدمات بشردوستانه هلال احمر را فارغ از هر نژاد و مذهب و ملیتی ارائه دهند. در حوزه امداد و نجات هم۵۰ هزار امدادگر و نجاتگر آموزش دیده در پایگاههای هلال احمر فعالیت دارند که خالصانه و بدون هیچ چشمداشتی داوطلبانه خدمات مورد نیاز امدادی به مردم ارایه می دهند.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر به مناسبت چهلیمن سال پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر برنامه هایی در سه بخش اجرا کرده است افزود:  راه اندازی ۱۲ مرکز جامع توانبخشی در استان ها تکمیل شدن زنجیره مراکز توانبخشی در کشور مهم ترین آن بود.دکتر پیوندی با بیان این در این مراکز خدمات مختلف فیزیوتراپی،ساخت اندام های مصنوعی،ارتز و پرتز برای کسانی که مشکلات جسمی و حرکتی دارند با هدف افزایش تاب آوری در جامعه ارایه می شود.

افتتاح پروژه های ۵۲ میلیارد تومانی در دهه فجر

رئیس جمعیت هلال احمر، با تاکید بر این که،افتتاح پروژه های مختلف در شهرها و استان های کشور بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان هزینه در برداشته است. اظهار کرد: در دهه مبارک فجر۱۳ انبار امدادی،۱۴ پایگاه امداد و نجات،ساختمان امدادی،ورزشی،آشیانه امداد هوایی،ساختمان توانبخشی و داروخانه افتتاح شد.

دکتر پیوندی، برگزاری مانور منطقه ای بهداشت و درمان اضطراری در ۹ استان را که سابقه بروز حوادث در آن مناطق وجود داشته است را از دیگر برنامه های هلال احمر در دهه فجر عنوان کرد و افزود: با استقرار درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های صحرایی ۷ هزار از هموطنان محروم در این مناطق از خدمات درمان سرپایی و جراحی بهره مند شدند و در عین حال ۴۰۰ کاروان سلامت و نیکوکاری هم به مناطق محروم در استان ها اعزام شدند که به بیش از ۱۰۰ هزار تن در مناطق شهری و روستایی توسط ۵۰۰ پزشک و پیراپزشک خدمات درمانی ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ضرورت توسعه امداد و ناوگان هوایی هلال احمر با بیان این که اقلیم و شرایط جغرافیایی متنوع ایران باعث بروز حوادث مختلفی می شود، جمعیت هلال احمر برای سرعت بخشیدن به امدادرسانی بویژه در لحظات نخست حادثه نیاز به تقویت و توسعه امداد هوایی دارد. افزود: اکنون هلال احمر ۲۴ هلیکوپتر در اختیار داردکه بعد از نیروهای مسلح بالاترین ناوگان هوایی غیر نظامی متعلق به جمعیت هلال احمر است و در راستای توسعه ناوگان هوایی درماههای آینده ۳ هلیکوپتر به ناوگان امداد هوایی هلال احمر افزوده خواهد شد تا همه استان ها به صورت مستقل به هلیکوپتر مجهز شوند. امیدواریم با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی تعداد هلیکوپترها را زیادتر و گلایه مندی برخی استان ها را کم کنیم.

۳۰ میلیارد تومان هزینه در اجرای طرح «نذر آب»

دکتر پیوندی در ادامه با اشاره به برگزاری طرح نذر آب گفت: با توجه به یک دوره طولانی ۸ ساله خشکسالی در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی، تابستان امسال برای تسکین آلام مردم صبور این مناطق تصمیم گرفتیم طرح نذر آب اجرا شود تا شاید بتوان مقداری از مشکلات مردم منطقه را حل کنیم. در این طرح ۵۰۲ روستا در استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش قرار گرفتند و تانکرهای آبی با کمک استانداری استان مستقر کردیم تا مردم از آب آشامیدنی استفاده کنند، در اجرای طرح «نذر آب»۳۰ میلیارد تومان از منابع داخلی جمعیت هلال احمر استفاده شده است. این یک هدیه از طرف حاکمیت و هلال احمر به مردم عزیز بود. امیدواریم با کمک و مشارکت مردم این طرح ادامه یابد چون منابع هلال احمر هم محدود است.

وی همچنین تصریح کرد: ۵۰ هزار بسته معیشتی بین روستاییان محروم در این مناطق توزیع شد و اعزام کاروان های سلامت برای خدمت رسانی به این مناطق هنوز ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود:داشتن ۲ میلیون عضو داوطلب در آمار جهانی چشمگیر است اما انتظار داریم که تمام مردم کارت داوطلبانه هلال احمر را به عنوان ارگانی که از جنس مردم است داشته باشند و به یکدیگر کمک کنند. تاکید کرد: با توجه به روحیه نیکوکاری و بشردوستانه مبتنی بر ارزش های انسانی و اسلامی که در کشور وجود دارد، لازم است تلاش جدی برای گسترش فعالیت های داوطلبانه در بین تمام اقشار مردم انجام شود.

برگزاری امدادنوروزی با حضور ۵هزار و پانصدتن امدادگر در ۱۴۰۰ پایگاه امدادی

دکتر پیوندی در ادامه به برگزاری طرح امداد نوروزی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود:، با توجه به افزایش حجم سفرها و بروز حوادث ترافیکی در ایام نوروز، این طرح هر سال با همکاری اورژانس و راهداری کشور از ۲۴ اسفند ماه آغاز می شود و تا ۱۷ فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت. وی بیان کرد؛ طرح ملی امداد نوروزی در دو بخش جوانان که وظیفه اطلاع رسانی به مسافران برای داشتن سفری ایمن را در چادر ها و کانکس های هلال احمر مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهرها برعهده دارند، حدود ۱۰ هزار جوان دختر و پسر مشارکت دارند.

وی افزود: بخش دیگر طرح امداد نوروزی، مربوط به امداد و نجات در حوادث است که امسال ۵ هزار و پانصد امدادگر در ۱۴۰۰ پایگاه حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز به مسافران خدمات امدادی ارائه دهند. در اجرای این طرح، امسال ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات در خطوط اصلی کشور اضافه شده است و ۴هزار خودروی امدادی و آمبولانس برای ارائه خدمات مطلوب به هموطنان بکار گرفته می شود.

 

2/24/2019 7:50:11 AM
آخرین اخبار