S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 63168

توسعه و توجه به کارآفرینی، مسیری برای تحقق اقتصاد مقاومتی

سرویس اخبار
«اقتصاد مقاومتی»، مفهومی است که اولین بار در سال 1392  از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردید و سپس در دستور کار دولت قرار گرفت تا به این وسیله تلاش های دولت مبنی بر بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم به صورت جدی تر دنبال گردد.اساس این سیاست بر عدالت و مردم محور بودن بنا گردیده است و به بیان دقیق تر بر پایه استفاده از منابع و ظرفیت های انسانی، طبیعی و علمی کشور است.
چهارشنبه 1 اسفند 1397 ساعت 04:05
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
توسعه و توجه به کارآفرینی، مسیری برای تحقق اقتصاد مقاومتی «اقتصاد مقاومتی»، مفهومی است که اولین بار در سال 1392  از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردید و سپس در دستور کار دولت قرار گرفت تا به این وسیله تلاش های دولت مبنی بر بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم به صورت جدی تر دنبال گردد.اساس این سیاست بر عدالت و مردم محور بودن بنا گردیده است و به بیان دقیق تر بر پایه استفاده از منابع و ظرفیت های انسانی، طبیعی و علمی کشور است. http://media.nvhelal.ir//Image/2019/02/201902108963580105_Thum.jpg توسعه,و,توجه,به,کارآفرینی،,مسیری,برای,تحقق,اقتصاد,مقاومتی nvhelal

این مفهوم را می توان یکی از بهترین روش های کاهش وابستگی جوامع اسلامی به غرب و حفظ استقلال آنها دانست. البته باید خاطر نشان کرد که به اقتصاد مقاومتی نمی توان به عنوان یک رویکرد کوتاه مدت نگاه کرد. در واقع اقتصاد ایده آلی که بتواند جایگاه برتر منطقه را کسب کند، برای جهان اسلام موثر واقع شود و نمودش در رفتار و افکار مسئولان مشخص باشد بدون شک نیازمند یک برنامه ریزی اصولی و بلند مدت است.

یکی از مهمترین موضوعاتی که به عنوان محرک اصلی توسعه اقتصادی در دنیای امروز مطرح است، کار آفرینی است. کارآفرینی که یکی از عوامل مهم در شکوفایی اقتصادی است، به معنای ایجاد نوآوری و استفاده مناسب از فرصت ها و منابع در دسترس برای تولید محصولات جدید است.

با فراهم کردن بستر های مناسب برای کارآفرینی، شاهد بالا رفتن روحیه نوآوری، انگیزه، تلاش و کوشش افراد خواهیم بود و همچنین حس پویایی و نشاط در جامعه زنده خواهد شد. چنین جامعه ای به راحتی می تواند موانع و مشکلات را پشت سر گذاشته و با فشار های بیرونی و درونی مقابله کند، به عبارتی آستانه تحمل و تاب آوری جامعه بالا می رود و به همین دلیل است که اقتصاد چنین جامعه ای، اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت و نیاز به کارافرینی در کشور خاطر نشان می کنند: «دو دلیل اساسی یعنی آمادگی کشور برای جهش و فشار اقتصادی دشمنان، ثابت می کند که ایران بیش از هر دوره دیگری به کار و کارآفرینی احتیاج دارد» و در ادامه تاکید می نمایند: «برای مقابله با این فشارها باید اقتصاد مقاومتی واقعی به وجود آوریم که معنای واقعی کارآفرینی نیز همین است»

در پایان باید خاطر نشان کرد که دستیابی به یک اقتصاد مقاومتی موفق مستلزم رعایت برخی عوامل تعیین کننده است و از جمله آن که در ابتدا مسئولان باید به وظیفه خود مبنی بر اجرای سیاست های پشتیبانی از اقتصاد مقاومتی عمل کنند. توانمند سازی بخش خصوصی نیز یکی از عوامل مهم دیگر است، چرا که مردم به عنوان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی وارد عرصه اقتصادی شده، با کارآفرینی و اشتغال زایی به رونق اقتصاد کمک و آن را به اقتصادی پویا مبدل می سازند.

عامل بعدی، حمایت از تمامی تولیدات ملی اعم از صنعتی و کشاورزی است که خود باعث کاهش وابستگی به فروش نفت می شود و در آخر مدیریت و اصلاح الگوی مصرف نیز به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی نباید مورد غفلت قرار گیرد.

پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر

 

2/20/2019 4:05:00 AM
آخرین اخبار