S
Header
کد خبر : 62850
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر عنوان کرد

باید به کمک علم، تقویت روحیه صبر و استفاده صحیح از ظرفیت ها، بر مشکلات فائق شد

سرویس اخبار
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در جمع نمازگزاران ساختمان صلح این مجموعه با یاد آوری سالروز شهادت مظلومانه شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) در حادثه هفتم تیرماه، سخنان گهربار حضرت علی(ع) را ارائه و مورد بررسی قرار داد.
یکشنبه 10 تیر 1397 ساعت 14:25
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
باید به کمک علم، تقویت روحیه صبر و استفاده صحیح از ظرفیت ها، بر مشکلات فائق شد نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در جمع نمازگزاران ساختمان صلح این مجموعه با یاد آوری سالروز شهادت مظلومانه شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) در حادثه هفتم تیرماه، سخنان گهربار حضرت علی(ع) را ارائه و مورد بررسی قرار داد. http://media.nvhelal.ir//Image/2017/12/201712104811507766_Thum.jpg باید,به,کمک,علم،,تقویت,روحیه,صبر,و,استفاده,صحیح,از,ظرفیت,ها،,بر,مشکلات,فائق,شد nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به سخنان حضرت امیرالمؤمنین على(علیه السلام) خطاب به جابر بن عبدالله انصارى درباره قوام دین و دنیا گفت: بنا به فرموده ی آن معصوم، استوارى دین و دنیا به قرار گرفتن چهار مسئله اساسی در جای خود بستگی داشته، لیکن اگر این مهم صورت پذیرد، دین و دنیای مردم سامان خواهد گرفت.

وی در بخش اول سخنان خود با تبیین حکمت 373 نهج البلاغه، عمل عالم به علم خود را نخستین مسئله بیان شده در کلام نورانی حضرت علی (ع) عنوان و خاطر نشان کرد: در دنیای کنونی نیز این مهم به خوبی قابل مشاهده است چرا که جامعه ای می تواند توسعه پایدار داشته و از منظر دین، انسان را به سعادت دنیا و آخرت برساند که عالمان، دانشمندان و فرهیختگان آن، علم خود را در راه تعالی و پیشرفت جامعه به کار گیرند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر سپس تلاش جاهلان برای فراگیری علم و معرفت را دومین مسئله در عدم دستیابی به سعادت دنیا و آخرت بیان و تصریح کرد: بر اساس دو رکن ابتدایی این حکمت از حضرت امیر(ع)، عدم توجه به این مهم که همان علم، دانش، تعلیم و تعلم در دست جاهلان سبب می شود تا در دین گرفتار انواع خرافات و بدعت ها و در دنیا گرفتار انواع پریشانى ها، اختلافات و رنج ها و ناکامى ها شویم.
حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه به دو بخش مهم دیگر این حکمت و مقایسه آن با شرایط کنونی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: در کلام حضرت علی(ع) سخاوتمندى که در کمک هاى مالى به دیگران بخل نورزد، رکن سوم پایداری دین و رسیدن انسان به سعادت در دنیا و آخرت است.

وی در همین زمینه ادامه داد: با رعایت و توجه به همین بخش از حکمت گهربار امام علی (ع)، در شرایط کنونی جامعه که مردم با مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی رو به رو هستند، می توان با حمایت ها و کمک های درست و صحیح متمولین جامعه ، بسیاری از کمبودهای مالی برای تامین مایحتاج اقشار ضعیف جامعه را مرتفع نمود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با انتقاد از خرید های کلان ثروتمندان جامعه در شرایط فعلی بازار به منظور سودآوری بیشتر در آینده گفت: این گونه اقدامات سبب به وجود آمدن نوسانات اقتصادی در کشور شده و تنها به گسترده تر شدن مشکلات معیشتی بخش بزرگ یک جامعه دامن می زند و اساسا برخلاف مسیر صحیح اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی در جمع بندی این بخش از سخنان خود با اشاره به تفسیر کلامی از حضرت علی (ع) افزود: اگر دنیایی خراب باشد تجارت در آن نه تنها سودآور نیست بلکه زیان ده نیز خواهد بود، لیکن باید در نظر داشت آبادی در دنیا، آخرتی نیکو به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در بخش بعدی سخنان خود به تبیین رکن چهارم حکمت 373 نهج البلاغه پرداخت و افزود: تحمل فقر و از دست ندادن آخرت به بهای دنیا از سوی نیازمندان در جامعه نیز مسئله ای اساسی است که باید به آن توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با تاکید بر تقویت روحیه صبر و مقاومت در برابر سختی ها و مشکلات افزود: باید به یاد داشت که تحمل مشکلات و تنگناها البته در کنار تلاش و کوشش، سربلندی و پاداشی الهی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که باید برای آبادانی و ساختن کشور و جامعه تلاشی مضاعف داشت خاطر نشان کرد: پیروی از دستورات اسلام و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی می تواند زمینه ساز بستری مناسب برای رشد، پیشرفت و تعالی همراه با استقلال کشور باشد.

7/1/2018 2:25:56 PM
آخرین اخبار