S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 62820
یادداشت نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

به مناسبت رحلت امام (ره) و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

سرویس اخبار
همزمان با سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، نگاهی مختصر به برخی از مهمترین موضوعات و دستاوردهای این رویداد مهم و ارزشمند ضروری به نظر می رسد تا بتوان از میان فهرستی بلند، جایگاه رفیع انقلاب را بیش از پیش بازشناخت.
یکشنبه 13 خرداد 1397 ساعت 21:23
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
به مناسبت رحلت امام (ره) و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب همزمان با سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، نگاهی مختصر به برخی از مهمترین موضوعات و دستاوردهای این رویداد مهم و ارزشمند ضروری به نظر می رسد تا بتوان از میان فهرستی بلند، جایگاه رفیع انقلاب را بیش از پیش بازشناخت. http://media.nvhelal.ir//Image/2017/10/201710108701894022_Thum.jpg به,مناسبت,رحلت,امام,(ره),و,چهلمین,سالگرد,پیروزی,انقلاب nvhelal

انقلاب شکوهمند اسلامی، دارای جنبه ها و ابعاد متنوعی بوده که توانست این حرکت بزرگ را برای مدت 40 سال ماندگار نماید و اگر این ویژگی ها و مولفه ها نبود، با توجه به دشمنی ها و مشکلاتی که در مقاطع مختلف وجود داشت باید ثبات و ادامه آن با چالش های جدی روبرو می گردید.

از جمله این مولفه ها می توان به احیای اندیشه، آموزه ها و دیدگاه های اسلامی توجه کرد که در حال از بین رفتن و محو شدن بود و انقلاب آنان را احیاء نمود، چنان چه ایوانف ایران‌شناس مشهور روسی در همین ارتباط و شرایط قبل از پیروزی انقلاب می‌گوید اسلام در ایران رو به افول و خاموشی است، نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای اسلامی نیز به همین شکل است و اگر چیزی به نام اسلام وجود داشته در واقع ظاهری از اسلام است.

ایران، کشوری اسلامی و اهل بیتی (علیهم السلام) بوده و هزار سال این سرزمین به فرهنگ دینی و مذهب پایبند بود و نقش خدمتگزاری به دین اسلام را داشته است.

امروز باید گفت که اسلام با تحقق انقلاب به عنوان یک دین زنده، حرکت‌ آفرین، جامعه‌ساز و زندگی بخش علی‌رغم تمام دشمنی‌هایی که علیه آن شده ظرف چهل سال در جهان بروز و ظهور داشته و خواهد داشت. 

 بازگشت به ارزش های اسلامی از جمله مولفه های قابل توجه و مهم بوده است.

نکته دیگر در زمینه مولفه ها و شاخصه های انقلاب اسلامی، ظهور نظام جدید در عرصه بین‌الملل بوده است.

در جهان امروز یکی از نظام‌هایی که به عرصه بین الملل ارائه شده همانا نظام اسلامی بر پایه دین و حاکمیت قانون الهی به دست مردم و تحقق نظام مردم سالار دینی است که در جهان پدید آمده و وجود دارد.

تأسیس و ایجاد گفتمانی برخلاف عرف و رویه جهانی با طراحی به ویژه قدرت های استکباری در جهان از مولفه های این حرکت عظیم است. می توان گفت که با وقوع انقلاب ها اگرقدرتی می خواست ایجاد گردد باید به یکی از دسته بندی های چپ یا راست متمایل باشد . در واقع بعد از جنگ جهانی دوم، دو قدرت شرق و غرب  در جهان ایجاد گردید و نظامی که به تازگی ایجاد می شد باید گرایش به یکی از این دو طرف می داشت.

به طور نمونه یکی از مردمی‌ترین نظامی که آن روزها می‌خواستند به جهان معرفی نمایند، سیستم جمال عبدالناصر بود که در وابستگی به شوروی قرار داشت و تقریبا تمام نظام‌های عربی و بسیاری از کشورهای اروپای شرقی در آن  دوران با شرق و شوروی و دیگر کشورها نیز با غرب هماهنگ می شدند.

در این میان گفتمانی ایجاد شد که نه شرقی و نه غربی بلکه جمهوری اسلامی و متکی به خود بود و در طول این 40 سال نیز با مقاومت و ایستادگی ادامه یافت.

علیرغم همه مشکلات اگر واقع بینانه و منصفانه نظر بیفکنیم درخواهیم یافت که با وجود تمام توطئه ها و دشمنی ها، ایران اسلامی توانست رشد و توسعه یابد و در همه کشور، آبادانی شکل گرفته، نوسازی انجام شده و زیرساخت ها به همت و توان  متخصصان داخلی پدید آمده است.

نظام مردم سالار دینی در این چهل سال، بیش از 40 انتخابات گوناگون را پشت سر گذارده و مردم پای صندوق‌های رأی رفتند و آزادانه رأی دادند و به استناد حق تعیین سرنوشت، امورات کشور را مدیریت نمودند.

استقلال ایران اسلامی به شرق و غرب عالم وابستگی ندارد و تنها ملتی که ایستاده و به آمریکا نه می‌گوید ملت مسلمان ایران هستند و همه اینها در پرتو دین مقدس اسلام، همت و ایستادگی مردم، رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی و بزرگ مرد بی‌نظیر تاریخ و هدایت های رهبری معظم محقق گردیده است .

نکته قابل توجه آن که سابقه ندارد در طول ده سال ابتدای یک انقلاب، نظام را به رفراندوم بگذارند و به طور نمونه سه انقلاب فرانسه، شوروی و الجزایر این اقدام را انجام نداده اند، اما در ایران و بلافاصله پس از انقلاب، از مردم رأی گیری شد و بالای 98 درصد به آن رأی دادند که تدبیر امام(ره) این گونه بود و بلافاصله در همان سال قانون اساسی نوشته شد و اراده ملت ایران در قانون اساسی با هدایت و رهبری امام (ره) تبلور یافت.

امام (ره) توانست نام اسلام و ملت را به مدت ده سال سرپا نگه دارد و پس از رحلت امام بزرگوار برخی گمان می‌بردند که اگر ایشان از دنیا بروند همه چیز فرو می‌ریزد، اما انقلاب اسلامی چون قوام و ثبات داشت و بر پایه‌های اسلامی والهی بنیان گذاشته شده بود، رهبر معظم انتخاب شد تا این کشور را هدایت نمایند.

با عنایت الهی، ایستادگی و همراهی ملت شریف و بزرگ و رهبری فرزانه، فرهیخته و مدبرانه حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) هدایت کردند و در طوفانی‌ترین روزگاران این 27 ،سال نظام و انقلاب را به پیش بردند.

امروز شاهدیم که در تمام منطقه همچون عراق، سوریه، یمن و.... در اثر توطئه دشمنان، طوفان‌های عظیمی به پا خواسته اما ایران اسلامی در امنیت و آرامش قرار دارد و این که مردم فقط در ایام نوروز، 8 میلیون تنها به آستان مقدس امام الرضا (ع) مسافرت کنند و بیش از 50 میلیون مسافر در سراسر کشور تردد نمایند و البته هلال احمر در کنار این مردم عزیز حضور یافته و به خدمت رسانی می پردازد، همگی نشانه آرامش و امنیت پایدار است و همه این ها و بسیاری دیگر، دستاوردهای مهم و بزرگ انقلاب است.

البته مشکلاتی هم وجود دارد که از ابتدای انقلاب از سوی دشمنان استقلال کشور طراحی و به طور مستمر اجرا شده و برای امروز هم نیست و در طول چهل سال گذشته انواع تحریم ها، جنگ، ایجاد منازعات داخلی، ترور مقامات عالی و مردم، کودتا و ... را پدید آوردند.

در جنگ تحمیلی قرار بود چهار روزه همه چیز تمام شود و تصور کردند که جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل است که در آن زمان در عراق حضور داشتم که جنگ آغاز شد و اسرائیل در ظرف چند روز موضوع را تمام کرد و همین الگو را برای صدام تدارک دیدند که حرکت می‌کنند و می‌آیند تا اهواز و از آنجا تهران و دو روزه انقلاب سرنگون و همه چیز تمام می شود اما سرانجام جنگ با پیروزی ملت ایران به پایان رسید، انقلاب ماندگار شد و صدام هم آن سرنوشت را پیدا کرد.

برای همه ما ضروری است که این وقایع را مرور کنیم و توجه ویژه داشته باشیم به این موضوعات که انقلاب چه دستاورهایی را برای ایران به دنبال داشته است.

در این میان هلال احمر نیز در عرصه های مختلف فعالیت داشته و از دفاع مقدس، بازسازی و امروز همواره با افتخار، سرافرازی با پایداری، مقاومت، شجاعت و از خود گذشتگی حضور داشته است.

 نباید تصور کرد که هلال احمر تنها در سیل و زلزله حضور دارد بلکه زیباترین جلوه فعالیت هلال احمر را می توان در بیش از 460 شهیدی ملاحظه کرد که از این خانواده به عنوان امدادگر به میدان رفتند و هم اکنون 20 درصد از این جمعیت را جانبازان تشکیل می دهند که در دوران جنگ به میدان رفتند و رشادت ها آفریدند و امروز وظیفه ما و همه مسئولان و همکاران در هلال احمر است که همچون 40 سال گذشته در مسیر انقلاب و اسلام گام برداریم و توسعه و رشد کشور را بیش از پیش هموار نمائیم و باید همواره دقت داشت که اقدامات و فعالیت ها در جهت انقلاب و معارف و آموزه های اسلامی و دینی باشد.

در این ایام شب های قدر و همزمان با رحلت بزرگ مرد تاریخ حضرت امام خمینی(ره) به روح پر عظمت امام راحل درود می فرستیم و از خداوند متعالی رشد، امنیت، پیشرفت و ثبات و همدلی را برای ایرانی اسلامی و ملت شریف و بزرگ ایران مسئلت می نمائیم.

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

خرداد 1397

 

6/3/2018 9:23:54 PM
آخرین اخبار