S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 62794

ضیافت عظیم

سرویس اخبار
باری دیگر لحظات طلایی اجابت دعا از راه می رسد و درهای رحمت الهی باز می شود. صدای دهل فرشتگان را می شنوی که بر سیطره ی ملکوت، نوید ضیافت می دهند. آن هم چه ضیافت باشکوهی! میزبان سلطان باشد و مهمان بنده! خواهان آفریننده باشد و خوانده آفریده! در امتداد جاده ی منتهی به او می ایستی و عیار دوستی خود را محک می زنی تا پاسخ مناسبی به سی روز عاشقی و عشق بازی او بدهی.
پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1397 ساعت 10:42
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
ضیافت عظیم باری دیگر لحظات طلایی اجابت دعا از راه می رسد و درهای رحمت الهی باز می شود. صدای دهل فرشتگان را می شنوی که بر سیطره ی ملکوت، نوید ضیافت می دهند. آن هم چه ضیافت باشکوهی! میزبان سلطان باشد و مهمان بنده! خواهان آفریننده باشد و خوانده آفریده! در امتداد جاده ی منتهی به او می ایستی و عیار دوستی خود را محک می زنی تا پاسخ مناسبی به سی روز عاشقی و عشق بازی او بدهی. http://media.nvhelal.ir//Image/2018/05/201805108829989101_Thum.jpg ضیافت,عظیم nvhelal

ضیافت عجیبی است و بس پر منفعت. تهی می آیی و بر بساط نور و سور و سرور او می نشینی و مملو باز می گردی. تهی از باید و شایدهای نیایش، بر آستان نیاز او سر می سایی و با آغوشی سرشار از گنجینه ی بخشش و بخشایش باز می گردی.

مصمم می شوی شهروند شهر او باشی و با خود عهد می بندی جز اطاعت، همراه نبری و از خوان کرمش بی بهره بازنگردی. دهان از هرچه خوردنی و نوشیدنی است بربندی و تنها به مناجات و مصاحبت او بگشایی. چشم سر بر غیرمقبول او ببندی و چشم جان بر بزرگی و معرفتش باز کنی. گوش و هوش از نالایق خالی داری و از ندای ربّانی ملائک پر کنی. بر صراط مستقیمش نظر کنی و از مسیر تباهی و تیرگی روی برگردانی.

کویر ترک خورده دلت را می سپاری به ابرهای اجابتش و شک نداری که از باران انابت، بی نصیب نخواهی ماند. می دانی نزدیک تر است از تو به تو. جرأت می یابی و به عمر فرومایه ی خود منزلت می بخشی و روزگار بی قدر و ارزش خود را گره می زنی به شب های پر خیر و برکت قدرش.

"دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند / و اندر آن خلوت شب آب حیاتم دادند...

چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی / آن شب قدر که این تازه براتم دادند"

به اواخر ضیافتش که می رسی دیگر صمیمی شده ای با میزبان و دیگر غریبی نمی کنی. حرفایت خودمانی تر می شود و درد دل هایت دوستانه تر. از اول هم غریبه نبودی؛ غبار غربت بر آینه ی دلت زنگار انداخته بود و از درک تجلی آن یار دیرینه، عاجز بودی.

حال که فرصت پرواز یافتی، خوان گسترده ی رمضانش را بهانه ای می بینی برای قربت و آشتی. اکنون پیوند عمیق تری بین خود و محبوبت حس می کنی. شرمسار و سرافکنده پیش می آیی و در آغوش مشتاق همیشگی اش قرار می گیری. گویی اصلا این بساط بهانه ای بوده برای بذل و بخشش الطاف بی حد و حسابش؛ که جز این هم در ذات خداییش راه ندارد.

یا ذوالجلال و الاکرام... سر درد دلت که وا می شود سبحه می اندازی از تسبیح صد دانه ی عافیت، و استغفار می کنی از هرچه ناشایست و نابایست که در سراچه وجودت انباشته ای. به قطرات ریز و درشت اشک، می زدایی لکه های کوچک و بزرگی را که سایه انداخته اند بر آفتاب بندگی ات.

یا سید السادات... یا مجیب الدعوات... به مراتب بلندی او که می نگری خرد می شوی و فرو می ریزی در خودت؛ می اندیشی چگونه در محضر او چنین بی پروا، آلودی خود را و ناسپاسی روا داشتی و اکنون چگونه، چنین گستاخ، چشم بر رحمت و عنایتش داری؟!

اعتراف و توبه راضی ات نمی کند؛ چتر معصیتت را می بندی و خود را به باران رحمت او می سپاری: "سبحانک یا لا اله الا انت، الغوث، الغوث، خلصنا من النار یا رب" ...

معصومه شهری ناصری

 

5/17/2018 10:42:00 AM
آخرین اخبار