S
Header
کد خبر : 62686
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر زنجان

انجام واجبات و ترک محرمات حد نهایت تقوا است

سرویس اخبار
حجت الاسلام و المسلمین نصیری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، بهار را رستاخیز طبیعت معرفی کرد و گفت: بهار و رستاخیز طبیعت از نشانه های قیامت است و تفکر در این دگرگونی ها و توجه به قیامت می تواند انسان را به سمت رستگاری هدایت کند.
سه‌شنبه 29 اسفند 1396 ساعت 13:48
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
انجام واجبات و ترک محرمات حد نهایت تقوا است حجت الاسلام و المسلمین نصیری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، بهار را رستاخیز طبیعت معرفی کرد و گفت: بهار و رستاخیز طبیعت از نشانه های قیامت است و تفکر در این دگرگونی ها و توجه به قیامت می تواند انسان را به سمت رستگاری هدایت کند. http://media.nvhelal.ir//Image/2018/03/201803102958207141_Thum.jpg انجام,واجبات,و,ترک,محرمات,حد,نهایت,تقوا,است nvhelal

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان ضمن تبریک ایام نوروز، با اشاره به آیات و روایات پیرامون رستاخیز طبیعت، افزود: خداوند در آیات مختلفی به دگرگونی طبیعت و زنده شدن زمین های مرده، اشاره و درکنار آنها به یادآوری قیامت نیز تاکید کرده است تا انسان برای سفر آخرت خود ره توشه ای داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نصیری مشاهده دگرگونی شگرف طبیعت، را درسی بزرگ و سودمند برای انسانها دانست و گفت: این دگرگونی موجب اندیشیدن به بهار و خزان عمر است تا انسان به خویشتن بیندیشد و به دنبال تغییر و دگرگونی درونی باشد و به تعبیر امام علی (ع) کسی که امروزش مانند دیروز باشد، به راستی زیان کار است

وی همچینن ادامه داد: جشن نوروز در ابتدای فصل بهار، یکی از برجسته ترین وجوه زندگی بشری را مورد تأکید قرار می دهد و آن نو شدن، صفای جسم و جان و تکاپو و حرکت است، لذا در نوروز باید به حقیقت معنوی و کمال انسان توجه کرد و نوروز با همراهی بهار، حیات تازه ای را نوید می دهد و لزوم تحول و جنبش را به انسان نهیب می زند که این تحول از طریق تلاش، کوشش و معنویت حاصل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نصیری به فرازهای دعای نوروز اشاره کرد و گفت: در 4 فراز دعای نوروز، به دگرگونی قلب ها و دیده ها، شب و روز و احوال انسان ها تاکید شده و از خداوند خواسته شده تا بهترین احوال را نصیب انسان گرداند که این مطلب می تواند به خوبی گویای توجه مومنان به دگرگونی درونی باشد.

وی در همین زمینه ادامه داد: در روایات بسیاری به حرکت پویا و یکسان نبودن دو روز از زندگی مسلمانان اشاره شده است که این امر خود نشان گر توجه خداوند به دگرگونی احوال انسان هاست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان نوروز را از آن رو مورد توجه دانست که در آغاز فصل بهار، فصل تحول و دگرگونی رخ می دهد، هرچند تحول در طبیعت امری اجباری است، اما انسان با تعمق در ماهیت این تحول، می تواند همراه با نو شدن طبیعت، دگرگونی حقیقی را در خود ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین نصیری در همین زمینه ادامه داد:مسلمانان باید قلب خود را به شکوفه های ایمان، محبت و انسانیت آراسته کنند و با احسان و کمک به دیگران، عطر خوش نوع دوستی را گسترش دهند، نومیدی و سستی را از روح و جان خود دور کرده و با روحیه ای پر از نشاط ، زندگی تازه ای را آغاز کنند. در این رابطه، مقام معظم رهبری می فرماید: «باید توجه داشته باشیم که خداوند، دگرگونی هر پدیده ای در عالم را، به دست انسان قرار داده و همه  تحول ها با اراده انسان انجام می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر روز قیامت و سفر آخرتی همه انسان ها، تصریح کرد: بهترین ره توشه برای این سفر طولانی و مهم، تقوا و خود نگه داری از گناهان است؛ به معنای دیگر انجام واجبات و ترک محرمات آخرین حد و نهایت تقواست.

حجت الاسلام و المسلمین نصیری در همین زمینه ادامه داد: علاقه انسان به دگرگونی در طبیعت و تفکر در زیبایی های آن، می تواند موجب دگرگونی قلب و جان آنها شود که این مساله نشات گرفته از عقل و اراده وجودی انسان است،  زیرا با تدبر در نشانه های خداوند در دنیا، خواستار این تغییر در درون خود خواهد بود.

وی همچنین به قدرت تعقل انسان ها اشاره کرد و افزود: انسان با تفکر در زیبایی ها و سرمنشا آنها به ظواهر دنیایی توجه دارد اما با تفکر در زمینه دگرگونی طبیعت، به فریبندگی دنیا خواهد رسید که برای فرار از آن باید زهد پیشه کند و مراقب باشد تا دچار غرور نشود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان در پایان برخی از صفات نیکو و پسندیده مسلمانان را برشمرد و گفت: دوری از فخر فروشی، تکبر، غرور، دروغ و .... از نشانه های توحید و رستاخیز است و از آنجایی که یکی نشانه های قیامت نزدیک شدن به مرگ است باید برای آن روز بزرگ خود را آماده کرد و ره توشه ای به همراه داشت.

3/20/2018 1:48:52 PM
آخرین اخبار