S
Header
کد خبر : 62677
از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر سمنان

همایش "امداد و نجات در منظر فقه و حقوق" در هلال احمر استان سمنان برگزار شد

سرویس اخبار
به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان سمنان ، مشارکت معاونت امداد و نجات استان و حضور بیش از 300 نفر از امدادگران و نجاتگران و مسئولین استانی و شهرستانی، همایش امداد و نجات در منظر فقه و حقوق در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر شاهرود برگزار شد.
شنبه 26 اسفند 1396 ساعت 00:00
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
همایش "امداد و نجات در منظر فقه و حقوق" در هلال احمر استان سمنان برگزار شد به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان سمنان ، مشارکت معاونت امداد و نجات استان و حضور بیش از 300 نفر از امدادگران و نجاتگران و مسئولین استانی و شهرستانی، همایش امداد و نجات در منظر فقه و حقوق در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر شاهرود برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2018/03/201803105692087106_Thum.jpg همایش,"امداد,و,نجات,در,منظر,فقه,و,حقوق",در,هلال,احمر,استان,سمنان,برگزار,شد nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به نقل از استان سمنان، حجه الاسلام والمسلمین محمد نطنزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان با اعلام این خبر گفت: یکی از وظایف دفتر نمایندگی ولی فقیه تبیین امور فرهنگی برای پرسنل خدوم و خانواده ها و اعضای هلال احمر است که خدا را شاکریم توفیق یافتیم در این یک سال امروز چهارمین همایش با عنوان امداد و نجات در منظر فقه و حقوق را برگزار کنیم.
وی افزود: امدادگران و نجاتگران کسانی هستند که به دنبال به وجود آوردن زندگی آرام با کمترین حوادث طبیعی و غیر طبیعی می باشند که در قرآن و روایات نسبت به امداد و نجات تاکیدات فراوانی شده است که بارزترین آن آیه " من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا " می باشد.
نطنزی در ادامه گفت: مباحث امداد و نجات در فقه این است که امدادگران و نجاتگران باید خدمات خود را بر اساس موازین احکام شرعی انجام دهند، گرچه در هنگام ضرورت برخی از محدودیت های شرعی برداشته خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان در ادامه مباحث عمومی پیرامون امداد و نجات از جمله ضمان و عدم ضمان و مسئولیت کیفری و مدنی امدادگران در نجات مصدومین نکاتی را بیان داشتند.

گفتنی است خیر مقدم مدیرعامل استان، پخش کلیپ و برنامه های مختلف فرهنگی از دیگر برنامه های این همایش بود و در پایان نیز از امدادگران و نجاتگرانی که در قالب تیم سحر و تیم های امدادی جهت کمک به زلزله غرب کشور به استان کرمانشاه اعزام شده اند با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

3/17/2018 12:00:15 AM
آخرین اخبار