S
Header
کد خبر : 62668
حجت الاسلام و المسلمین معزی تصریح کرد

زندگی به سبک حضرت زهرا(س) کانون مهر خداوند است

سرویس اخبار
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: ظواهر زندگی موجب آبادانی خانه نیست بلکه زندگی به سبک حضرت فاطمه زهرا(س) باید کانون مهر خدا باشد.
شنبه 19 اسفند 1396 ساعت 23:18
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
زندگی به سبک حضرت زهرا(س) کانون مهر خداوند است نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: ظواهر زندگی موجب آبادانی خانه نیست بلکه زندگی به سبک حضرت فاطمه زهرا(س) باید کانون مهر خدا باشد. http://media.nvhelal.ir//Image/2018/03/201803103884815497_Thum.jpg زندگی,به,سبک,حضرت,زهرا(س),کانون,مهر,خداوند,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، جشن تجلی کوثر ویژه ولادت حضرت زهرا (س) امروز و با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و جمعی از اعضاء و کارکنان هلال احمر خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این همایش با تبریک زاد روز فرخنده حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) عصاره خلقت و بهانه آفرینش هستند و بهترین الگو برای همه عالمیان و به خصوص بانوان می باشند.
وی افزود: جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) آنقدر رفیع است که به فرموده پیامبر اسلام، رضایت خدا در گرو رضایت ایشان است.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به شان نزول سوره کوثر اظهار کرد: حضرت زهرا (س) اسوه دو عالم در اخلاق و انسانیت است و با مطالعه وسیع و تامل در زندگی ایشان می توان به جوانب گسترده زندگی و ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ پی برد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر افزود: روش زندگی دختر رسول مکرم اسلام به گونه ای بود که در آن رضایت ذات الهی در نظر گرفته می شد و درواقع فاطمه زهرا (س)، دخت نبی، دریای حیاء و بحر پاکدامنی، پارسایی، تقوا و الگوی کامل عفاف و پوشش اسلامی هستند.

وی افزود: برای تعالی مقام انسان، خداوند متعال سوره انسان را نازل نمود که حضرت زهرا (س) و خاندان پیامبر مصداق بارزی از این سوره می باشند که طبق آیه ای از این سوره، انسان کامل فردی است که خدا را عبادت می کند، زکات می دهد و طعامش را به یتیم، اسیر و مسکین می بخشد.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین معزی، حضرت فاطمه (س)، فقط اهل عبادت نیست ، بلکه بنا بر آموزه پیامبری که رحمت عالمیان بودند ایشان هم نگرشی مهربانانه و عمومی داشتند آنجا که به فرموده امام مجتبی (ع) پس از نماز برای غیر از خود دست به دعا برمی داشتند و حدیث الجار ثم الدار افتخار عالم است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر افزود: حضرت زهرا (س) در بیانی می فرمایند از دنیای شما سه چیز را دوست دارم ؛ تلاوت قرآن ، نگاه به چهره پیامبر اکرم و انفاق و نیکی به دیگران و بنابراین براساس این حدیث شریف، حضرت زهرا(س)، دنیا را زشت و کریه المنظر نمی دانستند.
وی افزود: فاطمه(س) از چهره پدر غبار بر می دارد، کنار رسول خداست ، در جهاد در کنار همسر است و برای حق و حقیقت اهتمام دارد و بدین سبب کوثر الگوی بشریت است.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از نگاه جنسیتی به انسانها یادآوری کرد:
چهار زن بزرگ تاریخ یعنی آسیه، مریم، خدیجه و زهرا اسوه هایی هستند که نشانگر باز بودن راه تعالی برای همه انسانها اعم از زن و مرد است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکید کرد: فاطمه(س) سیده زنان عالم است که از همه انسان های عالم برتر است و خیر کثیر و عصاره همه خوبی ها به فرموده رسول گرامی اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی اظهار کرد: ظواهر زندگی و اسباب آن سبب آبادانی خانه نیست بلکه زندگی به سبک حضرت فاطمه (س) باید کانون مهر خدا باشد.

به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، مادری بهشت زیر پایش قرار دارد که فرزندانی شایسته مانند شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را پرورش دهد، بهشت زیر پای مادرانی است که با شرافت کار می کنند و در پی رها بودن بی قید نیستند.
وی با اشاره به برخی مسائل روز و جنگ نرم بیگانگان افزود: گمان نکنید آن که سرش را برهنه می کند خوش است این خوشی ظاهری چند صباحی بیشتر نیست و درواقع امروزه فمینیسم ظلم به زنان است و اگر چند نفر گول غربی ها را بخورند باید بدانند به خودشان جفا کردند.

وی تاکید کرد: افتخار ما به زنان عفیف و عالمه است و مادری که فرزندی مانند امام خمینی(ره) را می پروراند که بنیان طاغوت را از این کشور برافکند.

در این برنامه معاونین حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان خراسان رضوی، مشاور و مدیر کل حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز حضور داشتند.

4006003/10/2018 11:18:18 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2018/03/201803102565973792_Thum.jpg

 

3/10/2018 11:18:58 PM
آخرین اخبار