S
Header
کد خبر : 62583
تاکیدات مهم نماینده ولی فقیه در نشست تخصصی معاونین امداد و نجات سراسر کشور

از تلاش برای افزایش سرعت در امدادرسانی تا تخصصی کردن مهارت ها از طریق آموزش / شیوه عمل اطلاع رسانی در بحران نیازمند نگرشی اساسی است

سرویس اخبار
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر صبح امروز سه شنبه سوم بهمن ماه در دیدار مدیران و مسئولان سازمان امدادونجات سراسر کشور در نشست تخصصی معاونین سازمان امداد ونجات، به ایراد سخنانی مهم و تبیین ضرورت های اجرایی این سازمان پرداخت.
سه‌شنبه 3 بهمن 1396 ساعت 15:49
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
از تلاش برای افزایش سرعت در امدادرسانی تا تخصصی کردن مهارت ها از طریق آموزش / شیوه عمل اطلاع رسانی در بحران نیازمند نگرشی اساسی است نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر صبح امروز سه شنبه سوم بهمن ماه در دیدار مدیران و مسئولان سازمان امدادونجات سراسر کشور در نشست تخصصی معاونین سازمان امداد ونجات، به ایراد سخنانی مهم و تبیین ضرورت های اجرایی این سازمان پرداخت. http://media.nvhelal.ir//Image/2018/01/201801103861467440_Thum.jpg از,تلاش,برای,افزایش,سرعت,در,امدادرسانی,تا,تخصصی,کردن,مهارت,ها,از,طریق,آموزش,/,شیوه,عمل,اطلاع,رسانی,در,بحران,نیازمند,نگرشی,اساسی,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از فرصت حضور در جمع مدیران و معاونین سازمان امدادونجات سراسر کشور، فعالیت های امدادونجات را از ارزشی ترین محورهای مسائل دینی و اسلامی دانست و افزود: توجه به این عمل بزرگ انسانی و اسلامی به دلیل حادثه خیر بودن کشور ما، اهمیتی دو چندان دارد.

*سازمان امدادونجات، قلب جمعیت هلال احمر است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، اصلی ترین بخش شکل گیری این نهاد مردمی را سازمان امدادونجات دانست و تصریح کرد: "سازمان امدادونجات قلب جمعیت هلال احمر است. "
وی ادامه داد: در بحران ها و حوادث طبیعی و غیر طبیعی نقش بی بدیل سازمان امداد و نجات است که می تواند با تربیت نیروهای متعهد و کارآمد و برنامه ریزی به منظور انسجام در فعالیت های امدادی پیشتاز عرصه خدمت رسانی و خدمات امدادی باشد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تبیین ضرورت ها، بایدها ونبایدهای فعالیت های امدادی سازمان امداد و نجات افزایش،تلاش برای افزایش سرعت در امدادرسانی را از مهمترین اقدامات این سازمان دانست و خاطرنشان کرد البته نباید از نقش اساسی تجهیزات روزآمد و چابکی نیروهای امدادی غافل شد.
مهارت، آموزش و تخصص نیز سه مقوله دیگری بود که حجت الاسلام والملسمین معزّی به آن اشاره و خاطرنشان کرد: اینکه یک نیروی امدادی مهارت لازم برای حضور در صحنه حادثه را داشته باشد امری ضروری است، لیکن تخصصی کردن مهارت ها از طریق آموزش و استفاده از تجربیات بدست آمده از حوادث گذشته می تواند تکمیل کننده و تصحیح کننده امر امدادرسانی باشد.

*آموزش قطب ارتقاء علمی فعالیت های امدادی است

حجت الاسلام والمسلمین معزی با تکیه بر آموزش به عنوان قطب ارتقاء علمی امدادگران، نجاتگران و دست اندرکاران امر امدادرسانی در حوادث طبیعی و غیرطبیعی تصریح کرد: ایجاد فرصت های مطالعه، ارتقاء سطح علمی و بهره مندی از روش های روز دنیا می تواند تأثیر عمیقی بر نتیجه کار داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش بعدی سخنان خود روحیه نوعدوستی و اخلاق انسانی را دو ویژگی فردی یک امدادگر برشمرد و خاطرنشان کرد: پایبندی به اخلاق به عنوان صفاتی که در درون انسان نهادینه شده، سبب تعالی روح و آمادگی بیشتر امدادگر برای حضور در صحنه کمک به همنوع خود می شود.
وی در همین زمینه ادامه داد: در ادیان مختلف کمک به همنوع و تلاش برای نجات جان انسان ها مورد تأکید قرار گرفته است اما آنچه پراهمیت است، واجب کفایی بودن این عمل در دین اسلام بدون در نظر گرفتن رنگ، نژاد و مذهب است.
حجت الاسلام والملسمین معزّی با یادآوری این نکته که وجه تمایز مسلمانان در خدمت به انسانهای گرفتار و دردمند با غیر مسلمانان جهان، خلوص نیت و اقدام و عمل در جهت رضایت خداوند به عنوان گوهر عمل است افزود: امدادگر باید دارای روحیه از خودگذشتگی و ایثارگرانه و باشد.

*اطلاع رسانی در بحران متفاوت از شرایط عادی است

نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر سپس با انتقاد از شیوه و عمل دستگاه ها و رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات به هنگام بحران تصریح کرد: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در بحران ها متفاوت از شرایط عادی است که باید با آموزش و روش های از پیش تعیین شده و البته آزموده بتوان این ضعف را برطرف کرد.
حجت السلام والمسلمین معزّی بار دیگر با تأکید بر تقویت روحیه نوعدوستی و توجه بیشتر به جنبه های الهی و معنوی در سازمان امداد و نجات تأکید کرد: " تلاش کنید تا فعالیت های امدادی به یک وظیفه اداری تبدیل نشود."
وی در پایان بر جمع آوری اطلاعات و مستند سازی فعالیت های امدادی در زلزله کرمانشاه به عنوان یک کار ضروری در زمینه انتقال تجربه ها به آیندگان تاکید و از تلاش و کوشش بی دریغ و ارزشمند سازمان امدادونجات در فاجعه ی زلزله کرمانشاه تقدیر و از خدای متعال برای امدادگرانی که خالصانه به کمک زلزله زدگان شتافتند آرزوی توفیق و سعادت کرد.
یاد آور می شود نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به منظور ارتقاء فرهنگ دینی در سازمان امدادونجات با صدور حکمی، حجت الاسلام و المسلمین صادقی را به عنوان نخستین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان امدادونجات منصوب کرد.

4006001/23/2018 3:48:31 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2018/01/201801102701378650_Thum.jpg

 

1/23/2018 3:49:31 PM
آخرین اخبار