S
Header
            بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر به مناسبت روز قدس            
کد خبر : 62565

دانش، شناخت و معرفت، سه ضلع مثلث پیشرفت و ترقی

سرویس اخبار
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه حجت الاسلام و المسلمین معزی، در جمع نمازگزاران ساختمان صلح جمعیت هلال  احمر در نشست هفتگی خود با تبیین نوشتار زیر ، دانش، شناخت و معرفت را سه ضلع مثلث پیشرفت و ترقی عنوان کرد. 
یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 12:35
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
دانش، شناخت و معرفت، سه ضلع مثلث پیشرفت و ترقی به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه حجت الاسلام و المسلمین معزی، در جمع نمازگزاران ساختمان صلح جمعیت هلال  احمر در نشست هفتگی خود با تبیین نوشتار زیر ، دانش، شناخت و معرفت را سه ضلع مثلث پیشرفت و ترقی عنوان کرد.  http://media.nvhelal.ir//Image/2017/12/201712104811507766_Thum.jpg دانش،,شناخت,و,معرفت،,سه,ضلع,مثلث,پیشرفت,و,ترقی nvhelal

این یادداشت به شرح زیر است :
بسم الله الرحمن الرحیم
 حوادثی پدید می آید، حال چه طبیعی و چه انسانی، جامعه ای را متاثر می کند و بلکه فرد فرد یک اجتماع را ممکن است در اندوه و غم نیز فرو ببرد.
نکته این است که شناخت و معرفت به کمک انسان می آید تا با عبرت آموزی و کسب تجربه از حوادث تلخ و شیرین زندگی مسیر هموار و روشنی برای آینده خود رقم بزند.
این شناخت و معرفت آنقدر اهمیت دارد که مولای متقیان به کمیل ابن زیاد نیز این چنین می گویند: " ای کمیل، هیچ حرکت و فعالیتی نیست مگر آن که تو در انجام آن به علم، معرفت و فهم نیاز داری. "
شناخت و معرفت اساسی ترین بخش زندگی را تشکیل می دهد؛ چرا که آگاهی و دست یابی به واقعیت ها و موقعیت های خوب و ایده آل در گرو شناخت است. به عنوان مثال، همین علم و آگاهی به مسئله پیشگیری و همچنین ایمنی در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی بود که سبب شد تلفات زمین لرزه اخیر در استان کرمانشاه بسیار کمتر از زمین لرزه های گسترده و بزرگ پیش از آن، همچون بم در استان کرمان باشد. بنابراین پر واضح است که حوادث طبیعی پدید می آید و در بسیاری نمی توان مانع از رخداد آنها شد. اما با همین مسئله شناخت و دانش می توان آنها را به خوبی مدیریت کرد و بلکه از آنها درس گرفت و در جهت مثبت بهره جست.
چند روز پیش که زمین لرزه 5.2 ریشتری، پایتخت و استان های همجوار آن را لرزاند و آن گونه اضطراب و واهمه را برای همگان فراهم کرد، به این نکته می اندیشیدم که این حادثه از چند بعد مختلف وسیله یادآوری و تنبه بود، وسیله ی یاد آوری اراده و قدرت الهی و بهانه ای به موقع برای تفکر و تامل فرد فرد جامعه. برای آنکه به دنبال کسب معرفت رفته و در کنار افزایش معرفت الهی و دینی خود، علم و دانش و معرفت دنیایی نیز فرا بگیرند تا برای زمان مشابه این حادثه ی هولناک، با خاطری آسوده و قلبی آماده در صحنه ی حادثه حاضر شوند.
توجه به این نکته ضروری است که همانگونه که در حرکت به سمت خدا نیازمند معرفت و شناخت هستیم، شالوده ی پیشگیری، علم و دانش است و در مقابل دستیابی به هر چیزی در دنیای امروز نیازمند شناخت و معرفت است. 
باید بدانیم چگونه می توان پیشگیری کرد؟ چگونه می توان کمک کرد؟ از چه روش هایی در جهت کاهش آسیب و درد می توان بهره گرفت؟ 
فراموش نکنیم که جمعیت هلال احمر با بیش از 90 سال قدمت که پیشانی امدادونجات و حضور در بحران های مختلف به منظور کمک به تسکین آلام انسان هاست نیز باید به روز آمد نمودن دانش خود، برای حضوری موثرتر، کارآمدتر و هدفمندتر از گذشته، در صحنه ی حادثه، بیندیشد.
 

12/31/2017 12:35:42 PM
آخرین اخبار