S
Header
کد خبر : 62527
پیام نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر به جوانان عضو تیم‌های سحر

تسکین آلام آسیب‌دیدگان با حفظ کرامت انسانی با ارزش است

سرویس اخبار
حجت‌الاسلام و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در پیامی خطاب به جوانان عضو تیم‌های حمایت روانی اجتماعی «سحر» سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: خدمت و تسکین آلام آسیب‌دیدگان از زلزله همراه با حفظ کرامت انسانی با ارزش است.
شنبه 4 آذر 1396 ساعت 20:06
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
تسکین آلام آسیب‌دیدگان با حفظ کرامت انسانی با ارزش است حجت‌الاسلام و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در پیامی خطاب به جوانان عضو تیم‌های حمایت روانی اجتماعی «سحر» سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: خدمت و تسکین آلام آسیب‌دیدگان از زلزله همراه با حفظ کرامت انسانی با ارزش است. http://media.nvhelal.ir//Image/2017/10/201710108701894022_Thum.jpg تسکین,آلام,آسیب‌دیدگان,با,حفظ,کرامت,انسانی,با,ارزش,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام و  المسلمین معزی در خصوص خدمت‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده ناشی از زلزله در دیدار با رئیس و مسئولان سازمان جوانان عنوان کرد: از دست رفتن مردم قهرمان در دوران جنگ و در عرصه‌های مختلفی که از جان و دل از این مرزها پاسداری می‌کردند، حادثه‌ای دردناک بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر افزود: ما این حادثه ناگوار را تسلیت می‌گوییم و در غم آنها شریک هستیم؛ در حقیقت ملت ایران در این حادثه مصیبت‌زده است.

وی تصریح کرد: وظیفه انسانی ایجاب می‌کند وقتی کسی رنجی متحمل شد، خود را در کنار او بدانیم این جزیی از فطرت انسانی است که نمی‌تواند در برابر رنج دیگران آرام بگیرد و می‌خواهد به کمک و مساعدت بپردازد.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی خاطرنشان کرد: این فطرت انسانی در ملت شریف ایران بسیار زیبا و محسوس است؛ وقتی در حوادث فراوان ازجمله در زلزله کرمانشاه، خانه‌هایی ویران شد ملت شریف ایران خود را در کنار حادثه‌دیدگان احساس کرد.

وی بیان کرد: همچنین جمعیت هلال‌احمر که مسئولیت تسکین آلام بشری را عهده‌دار است از ساعات اولیه در کنار آسیب‌دیده‌ها قرار گرفت و تلاش کرد به آنها کمک کند و در نجات و امدادرسانی و اسکان اضطراری و فراهم‌کردن حداقل زندگی دست یاری به آنها بدهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر گفت: جمعیت هلال‌احمر جوان‌هایی را به همراه و عضویت دارد که قلب آن به‌شمار می‌روند و نقش مهمی در بحران‌ها ایفا می‌نمایند.

وی افزود: جمعیت جوان هلال‌احمر از تیم‌های مختلف و از ۱۷استان به سوی غرب کشور شتافتند و در مرحله اول روحیه شادابی را در میان کودکان ایجاد کردند تا در بحران حادثه، زندگی را لمس کنند و بدانند که زندگی در هر شرایطی ادامه دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین معزی بیان کرد: اگر چه این کودکان هر یک عزیزی را از دست داده‌اند، اما زندگی در جریان است و باید برای بازگشت به زندگی و کسب روحیه شادابی برای آنها تلاش کرد.

وی در این پیام اظهار داشت: طبق روایات اگر دل مومنی را شاد کنیم، جزای آن بهشت است؛ این احسان و نیکویی به‌ویژه به کودکان مردم رنج‌دیده در شهرستان‌های مختلف ازجمله سرپل ذهاب و قصر شیرین و ثلاث باباجانی و روستایی که زندگی و مدارس را از دست دادند، اهمیت زیادی دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: جمعیت هلال‌احمر در این حادثه با مهربانی کودکان را دور خود جمع کردند تا بگویند آنها تنها نیستند و می‌خواهند که کودکان شاد بمانند و از حالت افسردگی بیرون آیند.

وی تصریح کرد: توصیه می‌کنم شما عزیزانی که در جمعیت هلال‌احمر این رنج‌ها را با تمام وجود درک می‌کنید با خدمت والایتان، اندوه را از دل‌شان بیرون بیاورید تا زندگی را بر پا بدارند و آماده و امیدوار برای ادامه زندگی باشند و خود را در کنار خانواده احساس کنند و حس غریبی نداشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی همچنین تأکید کرد: محیط زندگی این عزیزان در شرایط فعلی مساعد نیست؛ از این ‌رو ضمن خدمت‌رسانی به این آسیب‌دیدگان محیط‌زیست‌شان را تمیز کنید تا احساس کنند زندگی در جریان است نه این‌که احساس افسردگی و از دست‌دادن امید و زندگی به آنها دست بدهد. وی بیان کرد: بدانید هر احسانی در پرونده اعمالتان ده‌ها بار نوشته می‌شود و اجر فراوانی دارد؛ طبق آموزه‌های قرآنی این احسان‌ها را با حفظ کرامت انسانی انجام دهید.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: فراموش نکنیم افرادی که امروز دچار مصیبت شده‌اند، افرادی محترم در کنار خانواده‌شان بوده‌اند که برای خود امکانات زندگی داشتند اما همه‌چیز را در یک لحظه از دست داده‌اند. وی گفت: انسانیت و حفظ کرامت مهمترین اهداف جمعیت هلال‌احمر است؛ این‌گونه نباشد که در قالب کمک‌های ما احساس کنند که نیازمند می‌باشند. همه آنها افرادی محترم هستند و حادثه آنها را به چنین وضعیتی دچار کرده است. جمعیت هلال‌احمر در قالب تیم‌های حمایت روانی این موضوع مهم را به مردم تفهیم نماید.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی عنوان کرد: حوزه نمایندگی ولی‌فقیه با این‌که خودش از نظر کانون طلاب عضو جمعیت می‌داند خود را در کنار شما نیز برمی‌شمارد، امید است این خدمات ذخیره‌ای برای دنیا و آخرت شما و ملت شریف ایران باشد و همچون تاریخ گذشته ایران از این رویداد سربلند بیرون بیاییم.

 

 

11/25/2017 8:06:08 PM
آخرین اخبار