S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 62515
رئیس هلال احمر روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان را تشریح کرد

تا آخرین لحظه کنار مردم می‌مانیم

سرویس اخبار
جمعه 26 آبان 1396 ساعت 17:10
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
تا آخرین لحظه کنار مردم می‌مانیم http://media.nvhelal.ir//Image/2017/11/201711104838175854_Thum.jpg تا,آخرین,لحظه,کنار,مردم,می‌مانیم nvhelal

هلال‌احمر به‌عنوان یک ارگان امدادی که در هر حادثه‌ای در لحظات اولیه کنار مردم و با مردم بوده است، در این حادثه نیز حضور داشت و در لحظات و دقایق اولیه به کمک مردم شتافت. اینها را علی‌اصغر پیوندی می‌گوید. او و نیروهایش از نخستین ساعات زلزله کرمانشاه در صحنه حادثه حاضر شدند و با تمام توان امدادرسانی را آغاز کردند و حالا هم تا آخرین لحظه و تا رفع کامل مشکلات مردم درمنطقه حضور خواهند داشت. «شهروند» در ادامه برای بررسی روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور با رئیس جمعیت هلال‌احمر هم‌صحبت شده است. آنچه در ادامه می‌آید، شرح این گفت‌وگوست.

 دکتر پیوندی؛ جمعیت هلال‌احمر چطور برای رسیدگی به مصدومان وارد صحنه شد؟

متاسفانه بر اثر زلزله، هشت شهر این استان و بیش از‌ هزار روستا دچار تخریب بالا با درجات مختلف شدند؛ از شهرستان سرپل ذهاب که تخریب بالا با تلفات فراوان‌تری داشت، تا مابقی نقاط که کمتر دچار آسیب شدند. هلال‌احمر به‌عنوان یک ارگان امدادی که در هر حادثه‌ای در لحظات اولیه کنار مردم و با مردم بوده است، در این حادثه نیز حضور داشت و در لحظات و دقایق اولیه به کمک مردم شتافت. بعد از زلزله، عملیات امدادونجات با فعالیت مرکزEOC

(کنترل عملیات فوریتی)  استان و مرکز کشور تشکیل شد. تیم‌های واکنش سریع و تیم‌های سگ‌های زنده‌یاب سریعا اعزام شدند و بقیه تیم‌های تخصصی با ادوات و تجهیزات لازم کار را به جدیت دنبال کردند. این عملیات با توان جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه و مابقی استان‌های معین در اطراف کرمانشاه ادامه پیدا کرد.

  در حال حاضر عملیات در چه وضعیتیقرار دارد؟

بیش از ٩٩‌درصد عملیات امدادونجات در شهرهای آسیب‌دیده به اتمام رسیده و در روستاها نیز بیش از ٩٥‌درصد از عملیات انجام شده است. کل عملیات امدادونجات نیز درحال اتمام است. تمام عملیات با حضور امدادگران و کادر پرسنل جمعیت هلال‌احمر و با هماهنگی دیگر جمعیت‌های استان دنبال شده است. پرسنل ما ١٤٠٠نفر بودند که در کرمانشاه حضور پیدا کردند.

  بعضی‌ها از نحوه توزیع اقلام گله می‌کنند؛ شما چه نظری در این مورد دارید؟

در شب اول سانحه به دلیل مسدودبودن بعضی راه‌های ارتباطی و قطع کامل برق در مناطق آسیب‌دیده، امداد‌ونجات با سرعت بالا صورت نگرفت؛ ولی به هرصورت با تمام توان آغاز و در اوایل روز بعد دنبال شد و در واقع به مسیر منطقه خودش رسید. در ساعات اولیه پس از حادثه، غیر از عملیات امدادونجات، ارسال اقلام امدادی ازجمله چادر، پتو و کنسرو آغاز شد و ١٠ فروند از بالگرد‌های جمعیت، اعزام و انتقال مجروحان و اقلام امدادی را به عهده داشتند. در روز اول بیش از ١٠‌هزار چادر فرستادیم که ٥٦٠٠ دستگاه از آنها در سرپل ذهاب توزیع شد؛ اما به دلیل مشکلات در نظم و انضباط، توزیع به شکل کامل اتفاق نیفتاد و مردمی که شاید محتاج‌تر بودند، نتوانستند به این چادرها دسترسی پیدا کنند که این باعث گله‌مندی آنها شد. با تذکراتی که داده شد و همکاری‌ای که مسئولان انتظامی با ما داشتند، همکاران ما در هلال‌احمر راحت‌تر و مناسب‌تر این کار را در روز دوم انجام دادند. تا پایان روز دوم با احتساب روز اول ٢٤‌هزار چادر به همراه پتو و کنسرو در بین مردم توزیع شد تا مشکل اسکان اضطراری تا حدودی برطرف شود.

  اگر بخواهیم به‌طور دقیق درباره تعداد چادرهای توزیع‌شده صحبت کنیم، به چه ارقامی می‌رسیم؟

روز اول ١٠٥٢٠، روز دوم ٢٣٧٠٠ و روز گذشته ٤٣‌هزار چادر در منطقه شهری و روستایی توزیع شده است. انبار چادر پتانسیل بخش بیشتری را در خود دارد و در صورت برقراری امنیت و نظم، آمادگی بیشتری برای پخش داریم.

  الان هماهنگی‌ها به چه صورت است؟

هماهنگی‌ها بیشتر شده و ما توانستیم کامیون، تریلی و اقلام امدادی خود را به پادگان الله‌اکبر و شهید همت که در نزدیک سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی هست، برسانیم. با هماهنگی نیروی انتظامی توزیع بسیار منطقی‌تری داریم و مشکل اسکان اضطراری نخواهیم داشت. قرار است اقلام امدادی با بالگرد به روستاهای بیشتر آسیب‌دیده و کمتر شامل خدمات‌شده ارسال شود.

  برای تسکین آلام آسیب‌دیدگان زلزله غرب کشور چه برنامه‌ای دارید؟

نکته‌ای که با توجه به آسیب‌های جدی باید به آن اشاره کنم، آسیب‌های روحی و روانی است و واحد جوانان در منطقه وارد کار شده تا بتواند مشکلات منطقه را حل و برای کمترشدن مصیبت‌ها و آلام مردم اقدامی کند. با سفر ریاست محترم جمهوری در منطقه و جلسه ستاد بحران و پیگیری وزیر کشور وضع به سرعت رو به بهبود و اسکان موقت درحال انجام و کار را به سرعت انجام خواهیم داد.

  کمک‌رسانی هلال در روزهای آینده چطور ادامه پیدا می‌کند؟

از شنبه سبدغذایی ٧٢ساعته به تعداد لازم و از دوشنبه سبدغذایی یک‌ماهه بین مردم توزیع خواهد شد. از همراهی و همکاری همه عزیزان تشکر می‌کنم که به هلال‌احمر و مردم کمک کردند که این مشکل را سریع‌تر از سر راه برداریم و خدمت‌رسانی انجام دهیم.

  چه نظری درباره کمک‌های مردمی دارید؟

از مردم شریف تشکر و قدردانی می‌کنم که به هلال‌احمر به‌عنوان ارگان امدادی اعتماد می‌کنند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به این جمعیت می‌دهند که ما بتوانیم با دست بازتر کمک‌ها را جدی‌تر کنیم.

  در پایان درباره هماهنگی ارگان‌های حاضر در منطقه حادثه صحبت کنیم.

لازم است که از همه ارگان‌ها، ارتش، بسیج و سپاه برای تلاش به منظور حل مشکل مردم تشکر و قدردانی کنم. هلال‌احمر نیز به‌عنوان ارگان امدادی تا آخرین لحظه و رفع مشکلات مردم درمنطقه حضور خواهد داشت. هلال در خدمت هموطنانمان در کرمانشاه که در دفاع‌مقدس نیز به‌عنوان پاسداران مرز و وفاداران به نظام فعال بودند و خسارات زیادی را متحمل شدند، خواهد بود. ما زحماتشان را با اقدامات مطلوب‌مان جبران می‌کنیم.

 

11/17/2017 5:10:20 PM
آخرین اخبار