S
Header
کد خبر : 62506
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد

تشکیل 8 منطقه عملیاتی مدیریت بحران برای امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه

سرویس اخبار
 رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تشکیل هشت منطقه عملیاتی مدیریت بحران برای امدادرسانی موثرتر به زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه خبر داد.
چهارشنبه 24 آبان 1396 ساعت 16:44
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
تشکیل 8 منطقه عملیاتی مدیریت بحران برای امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه  رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تشکیل هشت منطقه عملیاتی مدیریت بحران برای امدادرسانی موثرتر به زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه خبر داد. http://media.nvhelal.ir//Image/2017/11/201711108894077716_Thum.jpg تشکیل,8,منطقه,عملیاتی,مدیریت,بحران,برای,امدادرسانی,به,زلزله,زدگان,کرمانشاه nvhelal

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه به نقل از تارنمای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، مرتضی سلیمی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری ستاد هماهنگی مدیریت بحران مناطق زلزله زده غرب کشور در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا افزود: این شمار منطقه عملیاتی مدیریت بحران در شهرستان های قصرشیرین، دالاهو، ریجاب، سرپل ذهاب، اسلام آباد، گیلانغرب، ثلاث باباجانی و ازگله و با استفاده از دانش و توان عملیاتی مدیران با تجربه در امر مدیریت بحران و سوانح تشکیل شده است.

وی در ادامه با تعریف نظریه (دکترین) مدیریت بحران در پوشش سریع امدادی به انواع حوادث طبیعی،غیر طبیعی و انسان ساخت، افزود: دکترین مدیریت بحران مجموعه ‌ای از اصول بنیادین امدادرسانی در حوادث است که تمامی منابع،راهبردها،سیاست‌ها،برنامه ‌ها و اقدامات ملی را جهت پشتیبانی اثربخش و کار آمد از اهداف مدیریت بحران در امر امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث بسیج، هدایت و به کارگیری می‌کند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: شاخص‌های یک دکترین موثر در مدیریت بحران انواع حوادث شامل شاخص های یکپارچه سازی و هم افزایی، هماهنگی و هدایتگری،هدف محوری، شفافیت،مسوولیت ‌پذیری راهبردی ،اثربخش‌سازی مدیریت رویکرد آینده گرایانه، واقعیت‌گرایی و قابلیت تحقق شاخص مفهوم محوری است.

وی اضافه کرد: وقتی سازمانی امدادرسان ،مدیریت بحران را به عنوان فرمانده مستقل حادثه ، سانحه و یا فاجعه بر اساس کلیات و سیاست های تعریف شده مدیریت بحران در منطقه آسیب دیده و متاثر از نوع حادثه برعهده می گیرد، باید بر اساس شاخص های یاد شده راهبردی ، خود را برای اداره موثر و کارآمد بحران تدوین کنند.

سلیمی اضافه کرد: بر این اساس، راهبردهای اولویت دار مدیریت بحران در پوشش امدادی به انواع حوادث و سوانح شامل راهبردهای پیشگیری از وقوع بحران، رشد و توسعه پایدار و متوازن، پژوهش و آموزش، هماهنگی و تلاش ها و فعالیت های دستگاه ها و نهادهای مربوط در راستای پیشگیری از وقوع بحران، قوانین و مقررات و شیوه نامه های پیشگیری از وقوع بحران و نظام آمار و اطلاعات عنوان شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تشکیل این هشت منطقه عملیاتی مدیریت بحران برای امدادرسانی موثرتر به زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه شاهد ارائه دقیق تر خدمات متنوع امدادی از جمله ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه، اسکان و تغذیه اضطراری که از وظایف اصلی و ذاتی جمعیت هلال احمر در خدمات رسانی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی از جمله زلزله اخیر در استان کرمانشاه باشیم.

به گزارش ایرنا زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه رخ داد و بیش از همه شهرها و روستاهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، دالاهو و اسلام آباد غرب آسیب زد، منطقه ای که حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد.

این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده و تا کنون بیش از 200 پس لرزه داشته است

شمارکشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 9 صبح چهارشنبه دراستان کرمانشاه 432 کشته و 9388 مصدوم است.

 

11/15/2017 4:44:09 PM
آخرین اخبار