S
Header
کد خبر : 62370
رئیس جمعیت هلال احمر در نخستین جشنواره هلال وصل مطرح کرد

نقش ارزنده هلال احمر در 8 سال جنگ تحمیلی مغفول مانده است

سرویس اخبار
یکشنبه 29 مرداد 1396 ساعت 18:15
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
نقش ارزنده هلال احمر در 8 سال جنگ تحمیلی مغفول مانده است http://media.nvhelal.ir//Image/2017/08/201708109802056468_Thum.jpg نقش,ارزنده,هلال,احمر,در,8,سال,جنگ,تحمیلی,مغفول,مانده,است nvhelal

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن برای شناسایی اسرای ایران در کشور عراق 6 میلیون نامه مبادله شد، اظهارداشت: این نامه ها از سوی هلال احمر ایران به کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران ارسال می شد و پس از بررسی نامه ها به دفتر کمیته بین امللی صلیب سرخ در ژنو ارسال و از آنجا به بغداد منتقل می شد و از این طریق هلال احمر ایران پیگیر وضعیت اسرا و مفقودان خود در جنگ تحمیلی می شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر سیدامیرمحسن ضیائی در نخستین جشنواره هلال وصل که با همت دفتر امور شهدا و امور ایثارگران و سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد، نام و خاطره آزادگان سرافراز و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، گفت: 28 آزاده سرافراز میهن اسلامی به عنوان کارکنان جمعیت هلال احمر مشغول به فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه نقش هلال احمر در8  سال دفاع مقدس مغفول مانده است، افزود: جمعیت هلال احمر فعالیت های ثمربخش و  بسیار زیادی در زمینه کمک به رزمندگان و جست و جوی مفقودان جنگ تحمیلی داشته است به گونه ای که در جلسه ای که در موسسه بهداری رزمی برگزار شد از جمعیت هلال احمر درخواست شد تا آثار خود را در زمینه امدادرسانی به رزمندگان و همچنین پیگیری وضعیت اسرا و مفقودان جنگ تحمیلی در قالب گزارش ارائه دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه قبل، حین و پس از جنگ تحمیلی عراق با ایران، جمعیت هلال احمر مشغول به انجام وظیفه و ارائه خدمت به رزمندگان بوده است، بیان کرد: امور مربوط به اسرای جنگ تحمیلی تا مدت ها پس از پایان جنگ نیز توسط هلال احمر رسیدگی می شد.

بازپیوند خانواده ها یکی از فعالیت‌های رسمی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

دکتر ضیائی بازپیوند خانواده ها را یکی از فعالیت های رسمی کمیته بین المللی صلیب سرخ دانست و تصریح کرد: در سوانح طبیعی مثل سیل و زلزله هم که اعضای خانواده ها از یکدیگر جدا افتاده و به نوعی مفقودی محسوب می شوند، فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر عهده دار یافتن مفقودان خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر رزمندگان را عاطفی‌ترین انسان‌ها دانست و ابراز کرد: رزمندگان ما با اخلاق جنگیدند و در برابر دشمن استوار ایستادند و در نهایت پیروز شدند.

وی با بیان اینکه در طول دوران جنگ تحمیلی و پس از آن برای شناسایی اسرای ایران در کشور عراق 6 میلیون نامه مبادله شد، تاکید کرد: این نامه ها از سوی هلال احمر ایران به کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران ارسال می شد و پس از بررسی نامه ها به دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو ارسال و از آنجا به بغداد منتقل می شد و از این طریق هلال احمر ایران پیگیر وضعیت اسرا و مفقودان خود در جنگ تحمیلی می شد.

دکتر ضیائی با اشاره به اینکه بخش مهمی از تاریخ دفاع مقدس، مربوط به اسراست، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از تاریخ دفاع مقدس، یافتن مفقودان و اسرا بود که باید حتما مستند و در نشر و  پخش آن اقدامات لازم انجام شود؛ چرا که باید برای نسل های آینده قابل استفاده باشد.

 

8/20/2017 6:15:03 PM
آخرین اخبار