Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر تاکید کرد چهارشنبه 5 مهر 1402 ساعت 10:50

تکریم جایگاه شهدا ترویج‌بخش فرهنگ ایثارگری است/شهدا اسوه‌های پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌ها


همزمان با هفته دفاع مقدس نماینده ولی فقیه و دبیرکل جمعیت هلال احمر با خانواده شهید امدادگر حسین لطفی دیدار و گفت و‌گو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی جمعیت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با تاکید بر اینکه که این نهاد مردمی همواره به شهدا به ویژه شهدای امدادگر و خانواده‌هایشان احترام می‌گذرد و تکریم آنها را وظیفه خود می‌داند، گفت: جانفشانی‌های شهدا در سال‌های جنگ تحمیلی، امنیت، آرامش و اقتدار کنونی کشور را به ارمغان آورده است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر با اشاره به رشادت‌های شهدای جنگ تحمیلی گفت:  دشمنان با شروع جنگ هشت ساله در 31 شهریور ماه 1359 یقین داشتند می‌توانند نظام جمهوری اسلامی ایران که 19 ماه از آن می‌گذشت را از میان بردارند، اما این ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با ایستادگی بر آرمان‌ها و ارزش‌های خود دشمنان خود را شکست می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با مرور تاریخ معاصر به مظلومیت ایران در هشت ‌سال دفاع‌مقدس اشاره و تصریح کرد: در جنگ عراق استکبار جهانی از غرب و شرق علیه ایران از هیچ کمکی به صدام دریغ نکردند، اما از آن‌جا که جبهه‌های حق علیه باطل، تجلی‌گاه حماسه عاشورای حسینی بود درنهایت فداکاری‌های شهیدان ما نتیجه داد. رزمندگان به ما درس مقاومت دادند؛ ما در جنگ با تمام توان علاوه بر مقابله با صدام توانستیم غرب و شرق را شکست دهیم. 

وی با تاکید بر اینکه باید پاسدار آرمان‌های و آررزوهای شهیدان باشیم ادامه داد:حرکت در مسیر و راه شهدا توفیق بزرگی است که امیدوارم ما بتوانیم در چنین مسیری حرکت کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در تکمیل سخنان خود با اشاره به نقش جمعیت هلال احمر در هشت‌ سال دقاع مقدس خاطرنشان کرد: داوطلبان و امدادگران بسیاری نیز همانند سربازان واقعی با جانفشانی بسیار در جریان دفاع مقدس به شهادت رسیدند که از همان آغاز جنگ با از خودگذشتگی در خط مقدم جبهه حاضر شدند. دکتر یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار یاد و خاطره‌ شهدا را گرامیداشت و بر لزوم ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری در جامعه با الگوسازی شهیدان جنگ تحمیلی تاکید کرد.
شهید حسین لطفی متولد 1323 در سال 1362 در کردستان به مقام والا شهادت نایل آمد. یادآور می‌شود در این دیدار شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، عبدالمجید معزی، مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر و  محمدرضا پورساداتی، مشاور رئیس جمعیت در امور ایثارگران نیز حضور داشتند.