Print Logo
توصیه نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر به رابطین فرهنگی؛ چهارشنبه 17 خرداد 1402 ساعت 15:15

از ابزارهای روزآمد در مسیر ترویج فرهنگ، دین و تقویت ایمان بهره گیرید/ ائمه جماعات همچون سفیران امید آفرینی و تقویت روحیه مسئولیت ‌پذیری عمل کنند


دومین نشست گفتمان تبیینی رابطین فرهنگی استان‌های کشور با مشارکت ائمه جماعات استان‌های مرکزی، قم، لرستان و همدان در شهر خمین، زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال احمر، در این نشست حجت الاسلام و المسلمین معزی در ابتدای سخنان خود با ذکر آیات و روایاتی به اهمیت جایگاه نماز در دین مبین اسلام اشاره کرد. نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه نماز زمینه‌ساز دوری انسان از فساد و ناپاکی‌ها است، تصریح کرد: بر اساس تاکیدات قرآن، مومنان افرادی هستند که در نخستین اقدام، نماز را برپا می‌دارند، چرا که نماز، جامعه اسلامی را به سمت تعالی و ترقی هدایت می‌کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست به ارائه رهنمودهایی در خصوص نحوه تبلیغ و ارشاد پرداخت. بهره‌گیری از دانش روز، تقویت تعامل و ارتباط با جامعه مخاطب، بهره‌گیری از فضای مجازی و برقراری عطوفت و مهربانی با مخاطب از جمله توصیه‌های نماینده رهبر معظم انقلاب به ائمه جماعات حاضر در این نشست بود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی برقراری یک رابطه عمیق معنوی میان ائمه جماعات و نمازگزاران را شیوه ای مناسب برای انتقال پیام دین به جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت که در کنار مردم است، ملجا و پناه جامعه است و می‌تواند در انتقال پیام دین اثربخشی بهتری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست به ائمه جماعات در جمعیت هلال احمر توصیه کرد که با بهره‌گیری از برنامه‌های خلاقانه ارتباط خود را با کارکنان، جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر تقویت کنند.

 

ضرورت تقویت ارتباط همدلانه میان ائمه جماعات و خانواده بزرگ هلال احمر

حجت الاسلام و المسلمین معزی همچنین ابراز امیدواری کرد که تقویت ارتباط همدلانه میان ائمه جماعات و خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر زمینه کاهش آلام‌ روحی کارکنان، امدادگران، جوانان و داوطلبان این مجموعه را فراهم سازد. 

وی در این‌باره با تاکید بر موضوعاتی همچون اهمیت مهربانی، بردباری و خوش‌رویی ائمه جماعات با نمازگزاران تصریح کرد: شما ائمه جماعات، رابطین فرهنگی، همچون سفیران امید آفرینی و تقویت روحیه مسئولیت ‌پذیری در جمعیت هلال احمر هستید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در تکمیل این بخش از سخنان خود اضافه کرد: ارتباط با نمازگزاران، کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران محور جدی فعالیت ائمه‌ جماعات در استان‌هاست که باید با برنامه‌ریزی و نگاه فرهنگی- تربیتی دنبال شود. 

وی ادامه داد: ائمه جماعات با بهره‌گیری از ابزارهای لازم این ارتباط‌ها را به صورت مستمر، هدفمند و دوستانه دنبال کنند.

ضرورت تقویت امید و ایمان در جامعه

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام خمینی (ره) نیز اشاره داشت که معظم له بر تقویت دو مولفه ایمان و امید در جامعه تاکید داشته‌اند.

لزوم نیاز سنجی و برنامه‌ریزی بر اساس دغدغه‌ها، چالش‌ها و مشکلات روز جامعه از محورهای دیگر بیانات نماینده رهبر معظم انقلاب در نشست گفتمان تبیینی ائمه جماعات استان‌های مرکزی، قم، لرستان و همدان بود. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه یک طلبه باید به طور مستمر سطح علمی خود را ارتقاء دهد، افزود: طلاب در مسیر رساندن پیام دین به مردم در قدم اول باید با بهره‌گیری از منابع دینی، دانش و معارف اسلامی و دینی را بیاموزند و در ادامه می‌بایست این معارف را به روش‌های مختلف نشر و گسترش دهند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست ارتقاء و عمق‌بخشی به مباحث دینی را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: آشنایی با چالش‌های زندگی امروزی و‌ همچنین نگاه عمیق و علمی‌ به موضوعات روز، نیاز و ضرورت جامعه امروز است. 

نماینده رهبر معظم انقلاب با تاکید بر این موضوع که روحانیت باید با بهره‌گیری از دانش روز به ابهامات جامعه امروزی پاسخ دهد، تصریح کرد: پیوند علمی میان حوزه و نهادهای اجرایی همچون جمعیت هلال احمر که از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سال‌های اخیر دنبال شده است، می‌تواند زمینه ارتقا این نهاد‌ را فراهم سازد. 

بیان احکام دین با زبان‌رسا و ساده به نمازگزاران از نکات دیگری بود که نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بر آن تاکید کرد. 

رفتار دینی بهترین و مؤثرترین شیوه‌ در هدایت

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه با اشاره به اینکه رفتار دینی از بهترین، مؤثرترین و پرثمرترین شیوه‌ها در رشد و ارتقا فردی است، تصریح کرد: گفتارها زمانی مؤثرتر واقع خواهند شد که مبلغان خود جلوه آنها باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در همین زمینه تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی بایستی با اراده، کار جهادی و روحیه برآمده از فرهنگ دینی دنبال شود. 

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود به سفر اخیر خود به شهرستان استهبان و بازدید از موسسه قرآنی بیت الاحزان نیز اشاره کرد که در آن فراگیران با برنامه مشخص و دقیق در طول یک‌سال حافظ قرآن می‌شوند. وی این حرکت فرهنگی که از سوی یک روحانی دنبال شده و امروز در ۱۲ استان کشور دارای مرکز است را مصداقی از اراده و روحیه برآمده از فرهنگ دینی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در این نشست یاد و خاطره امام خمینی (ره) را نیز گرامیداشت و به مرور خاطراتی از سال‌های پیش از انقلاب پرداخت. 

در این نشست که با هدف ارتقا فرهنگ دینی در جمعیت هلال احمر برگزار شد، ائمه جماعات حاضر در جلسه نیز به ارائه نکات و پیشنهادهای خود در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در جمعیت هلال احمر پرداختند.