Print Logo
نماینده ولی فقیه در همایش مبلغان بشردوستی تاکید کرد شنبه 23 اردیبهشت 1402 ساعت 21:34

ارتقا فرهنگ خدمت با توسعه کانون‌های طلاب/ خدمت به مردم راهکاری تاثیرگذار برای تبلیغ دین


همایش مبلغان بشردوستی با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، رئیس جمعیت هلال احمر، مدیر حوزه‌های علمیه، رئیس مرکزجامعه المصطفی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، حجت الاسلام و المسلمین معزی در ابتدای سخنان خود به تشریح و تبیین فعالیت‌های کانون طلاب در جمعیت هلال احمر پرداخت.
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر با طرح این پرسش که "چرا طلبه شده‌ایم؟" گفت : یقینا رساندن پیام دین به مردم‌از رسالت های اصلی ماست.
وی در تبیین و تشریح این وظیفه تصریح کرد: این مسئله در قدم اول با درک درست و کسب دانش از معارف دینی حاصل می‌شود و در گام دوم، روحانی به شیوه‌های مختلف همچون تدریس، پژوهش، نگارش و... پیام دین را نشر می‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمین معزی تاکید کرد:تجارب شخصی نشان می دهد که اگر یک روحانی در کنار مردم در عرصه خدمت با بهره‌گیری از دانش لازم قرار گیرد، می‌تواند پیام دین را تاثیرگذارتر به آنان معرفی نماید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر به فعالیت خیرخواهانه علمای بزرگ اسلام همچون آیت‌الله حائری و آیت‌الله گلپایگانی در ساخت بیمارستان‌ها، پل‌ها و مدارس در شهر قم اشاره داشت و افزود: امروز شاهد هستیم که دایره خدمات امام خمینی(ره) نیز سراسر ایران اسلامی را در بر گرفته است و این خدمات خود معرفی برای دین به شمار می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه به فعالیت‌های چشمگیر روحانیون در سیل سال ۹۸ و حضور شش هزار روحانی در این حادثه نیز اشاره داشت و افزود: روحانیت در حوادثی همچون سیل ۹۸ و فراگیری کرونا ویروس نشان داد که لباس خدمت به مردم بر تن دارد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با بیان‌ اینکه هدف یک مبلغ در هر جایگاهی تربیت و پیا‌م‌‌رسانی دین است، افزود: در هر جایگاهی یک روحانی باید مَلْجَأ و پناه مردم باشد، دقیقا به مانند کاری که شما جهادگران انجام می‌دهید.

نماینده ولی فقیه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تفاهم‌نامه‌های میان هلال احمر و حوزه‌های علمیه بر اهمیت کسب مهارت امدادی طلاب تاکید کرد و افزود: حضور روحانیون و طلاب در هنگام برور حوادث گوناگون و پس از آن احیاءگر روح زندگی در مردم و تسکین آلام جان‌های خسته از بحران‌ها و حوادث ناگوار است و می‌تواند نتایج بسیار تاثیر گذار و مهمی را به دنبال داشته باشد که نمونه‌های فراوانی از آن را می‌توان در حوادث اخیر مشاهده نمود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با ذکر یک خاطره امدادی از نجات یک کودک به وسیله یک طلبه ادامه داد: بی تردید فعالیت کانون‌های طلاب در حوزه‌های علمیه و امضای این تفاهمنامه‌ها می‌تواند باعث حضور پررنگ و فعالانه تر طلاب در حوادث و ارتقا فرهنگ خدمت باشد.

در ادامه این مراسم آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه از نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر قدردانی کرد.