Print Logo
سه‌شنبه 16 اسفند 1401 ساعت 12:37

پیام نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال‌احمر به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در پیامی فرارسیدن سالروز ولادت حضرت مهدی موعود (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) را تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی به این شرح است:

«وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»


سالروز میلاد خاتم الاوصیاء، امام زمان، ولی عصر، بقیه الله الاعظم حضرت حجت ابن الحسن المهدی ارواحنا فداه را به تمامی آزادیخواهان و فضیلت گرایان و منتظران حکومت پاکی و نجابت به خصوص شیعیان جهان و بالاخص مردم عزیز ایران و همکاران پرتلاش در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم.
اندیشه و نگرش مهدویت در دنیای پرتلاطم امروز یک گفتمان پیشرو ، آینده نگر و آینده ساز است. از یکسو فرجام جهان را با حداکثر شفافیت ممکن برای مردم دنیا بازگو می‌کند و از سوی دیگر به روح خسته انسان امروز این توان را می دهد که بتواند در سختی‌ها، گرفتاری‌ها، ظلم ها، بیعدالتی‌ها و رنج ها شکیبا و امیدوار بماند و تجربه گر نشاط و شادی در زیست فردی و اجتماعی خود باشد. بدون باور به فرجام خوش جهان که در قامت دلارای ولی عصر ارواحنا فداه چهره می‌کند، نه می‌توان زیست و نه می‌توان به زیست انسان در این دنیا دل بست. 
باور به گفتمان مهدویت نه فقط یک اعتقاد شخصی یا یک گزاره ای از کلام نیست، بلکه معنای زندگی انسانی در تمامی قرون و اعصار است. بدون مهدی علیه السلام، زندگی معنای خود را ازدست می دهد و تاریخ همچون خطی بی انتها، تنها بازگویی اتفاقاتی بی معنا و بی هدف خواهدشد.
گفتمان مهدویت بدان معناست که در دنیایی که روندسازان آن، به خاطر ضعف اندیشه و اخلاق، حقیقت هستی را فروگذاشته اند. انسانها را به بازگشتی دوباره به حقیقت و امید به هستی و خدای هستی دعوت می‌کند تا چشم ها باز شود و دل ها به حقیقت رحمت و فضل خداوند شادی یابد.
دقیقاً به همین خاطر است که دنیای امروز، با تمام توان در برابر گفتمان مهدویت ایستاده است؛ گاهی به نقد و نظر به اصطلاح روشنفکرانه، گاهی به استهزاء و مسخره امید به موعود منجی، گاهی به ساختن منجی‌های دروغین ؛ تلاش می‌کندتا بتواند به هر طریق نگاه‌ها را از شخص و شخصیت مهدی موعود ارواحنا فداه منحرف سازد و امید به هستی و خداوند بزرگ را از انسان‌ها بگیرد.
از این رو دینی که مهدی آینده ساز دارد ، افسانه و اسطوره نیست بلکه گفتمانی است نجات دهنده بشریت از ستمگریها و بیدادگریها و باز کننده چشم انسان به حقیقت شیرین جهانی است که خداوند آن را ساخته و پرداخته است.
گفتمان مهدویت و انتظار، نه یک گفتمان صرفاً شاعرانه و برای برآورده کردن نیازهای عاطفی بلکه یک جوشش همراه با تن دادن به مسؤولیتی است که باور به امام زمان علیه السلام برای انسان امروز ایجاد می‌کند. مسؤولیت مبارزه با طاغوت، تلاش برای زیست اخلاقی و احیای دوباره ارزش های دین نهاد.
انقلاب اسلامی ما، ندای بازگشت به چنین حقیقتی بوده و هست. دشمنی با آن نیز به همین سبب است. حزب الشیطان به عنوان نماد دشمنی سازماندهی شده با خدای هستی است. 
امروز تلاش برای استقرار گفتمان مهدویت، از هر جهادی مهمتر و مقدستر و تجلی بخش اسلام ناب محمدی است. هر کدام از ما در هر پست و مقام و نقشی که در زندگی شخصی و اجتماعی مان داریم موظفیم گفتمان مهدویت را همچون آبی گوارا در دسترس ذهن و خیال مردم قرار دهیم تا از زلالی و طعم حقیقی آن که زندگی بخش همه موجودات زنده است بهره ببرند و زندگی یابند.
گفتمان مهدویت گفتمانی «فرهنگ ساز» است که « امید» را در رگ های انسان امروز جاری می‌کند و به او «نشاط» می‌بخشد تا بتواند و بخواهد از عهده « مسؤولیت انسانی و الهی » خویش برآید. اگر جوان امروز ما در پی هوای تازه ، امید، نشاط و سرزندگی است، تنها راه دست یافتن به آن ، باور به آفتاب درخشان وجود ولی عصر ارواحنا فداه است و اگر دلسوزان و دردمندان به دنبال حفظ و استحکام انقلاب اسلامی و پایمال نشدن خون شهدا و تلاش خمینی کبیر و روزافزونی عزت و اقتدار رهبر فرزانه و حکیم انقلاب هستند؛ تنها راه، بلندآوازگی نام امام زمان و ترویج زندگی به اقتدای ولی عصر ارواحنا فداه و نشستن سر سفره پربرکت بقیت الله الاعظم ارواحنا فداه است.
همه دستگاه‌ها و نهادها و از جمله و شاید به دلایل متعددی برجسته تر از بسیاری از نهادهای اجرایی و فرهنگی، جمعیت هلال احمر به عنوان قدیمی ترین سازمان مردم نهاد و یک مجموعه امدادی موظفند مسأله موعود را با بیان مصداق آن یعنی حضرت مهدی ارواحنا فداه و تبیین دنیای پس از ظهور به عنوان فرجام نیک جهان مورد توجه قراردهند و با حداکثر توانی که دارند به آن اهتمام ورزند. تلاش جمعیت هلال احمر بدان سبب ویژگی دارد که سر و کار آن در بسیاری موارد با اقشار آسیب دیده ای است که امید آنان لطمه خورده و باید با محوریت دین و ولی عصر بازسازی شود. 
اینجانب به نمایندگی از مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر، مجدداً فرارسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا فداه را به همگان تبریک می‌گویم و ضمن درخواست تعجیل فرج آن حضرت از محضر خداوند متعال، استمرار عزت و قوت انقلاب اسلامی ایران و بقای عمر شریف رهبر فرزانه انقلاب و بهروزی و شادی مردم عزیز ایران زیر سایه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از درگاه حضرت حق طلب می‌کنم.


عبدالحسین معزی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر