Print Logo
پنج‌شنبه 4 اسفند 1401 ساعت 15:10

قدردانی رئیس IFRC از مشارکت موثر هلال احمر ایران در کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه


رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر: شیوه رهبری و تعهد هلال احمر ایران را تحسین می‌کنم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، فرانچسکو روکا رئیس فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر (IFRC) با ارسال نامه‌ای به پیرحسین کولیوند از کمک سریع و موثر هلال احمر ایران به آسیب‌دیدگان زلزله ترکیه و سوریه قدردانی کرد و نوشت: شیوه رهبری و تعهد شما را تحسین نموده و به جنابعالی اطمینان می‌دهم که فدراسیون صلیب‌سرخ در انجام ماموریت‌های بشردوستانه در کنار شما ایستاده است.

فرانچسکو روکا در این نامه نوشته است: واژه‌ها از بیان میزان قدردانی و سپاسگزاری من از داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که از همان ابتدای بروز شرایط اضطراری به طور خستگی‌ناپذیر برای نجات جان افراد و حمایت از نیازمندان تلاش کردند، عاجزند.

وی در ادامه ضمن  قدردانی از هلال احمر ایران برای انجام عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده ترکیه و سوریه، به فعالیت چشم‌گیر این جمعیت در پاسخ به سوانحی چون سیل و زلزله و همچنین تبعات نامطلوب تغییرات اقلیمی در داخل مرزهای ایران اشاره کرده و  نوشته است: بی‌شک، تلاش‌های شما با در نظر گرفتن پاسخ بشردوستانه‌ای که جمعیت هلال احمر شما در سطح ملی در منطقه خوی و در چندین استان متاثر از مشکلات آب و هوایی انجام می‌دهد، بسیار معنادارتر است.

رئیس فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر در پایان نوشته است: از این فرصت استفاده می‌کنم و بار دیگر مراتب دوستی و احترام خود را نسبت به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌دارم. همچنین شیوه رهبری و تعهد شما را تحسین نموده و به جنابعالی اطمینان می‌دهم که فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، در انجام ماموریت‌های بشردوستانه‌مان در کنار شما ایستاده است.

گفتنی است هلال احمر ایران اولین جمعیت ملی در دنیا بود که  هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه و تیم‌های تخصصی امداد و نجات آن در مناطق زلزله زده ترکیه و سوریه به زمین نشستند و در تعامل با هلال احمر دو کشور میزبان عملیات نجات را به پیش بردند.