Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب تاکید کرد چهارشنبه 3 اسفند 1401 ساعت 17:43

ضرورت توجه بیش از پیش رابطین فرهنگی استان‌ها به جوانان / وظیفه اصلی روحانیت تبلیغ دین است


نماینده ولی فقیه در هلال احمر و هیئت همراه در ادامه سفر به خوزستان با رابطین فرهنگی و دبیران کانون‌های طلاب معاونت جوانان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی در  این دیدار تاکید کرد که وظیفه اصلی روحانیت تبلیغ و رساندن پیام دین است. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر سخنان خود را با تبریک و تهنیت اعیاد شعبانیه آغاز کرد و بر لزوم بهره‌گیری از فضائل این ماه تاکید نمود. 

وی در ادامه به تشریح و تبیین ظرفیت بالای طلاب در تبلیغ و حضور موثر در جامعه پرداخت و به بخش‌هایی از ایثارگری‌های روحانیون و طلاب در دوران مبارزاتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد. 

در این نشست صمیمی حجت الاسلام والمسلمین معزی یاد و خاطره شهدای استان خوزستان را نیز گرامیداشت و خاطرنشان کرد: استان خوزستان سرزمین دلاوران بزرگ تاریخ و مردانی است که همواره در برابر استعمارگران ایستاده و مقاومت کرده اند. 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست بر  لزوم افزایش سطح آگاهی و  دانش طلاب نیز  تاکید کرد و گفت: طلاب باید برای آگاهی دادن و تبلیغ دین از هر فرصتی برای مطالعه و بروز رسانی اطلاعات خود متناسب با نیاز جامعه استفاده کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سخنان خود، مساله تعلیم و تریبت را از مهمترین فعالیت‌ها برشمرد و افزود: در جمعیت هلال احمر، برنامه‌ریزی و هدایت فعالیت‌های تربیتی، گسترش و ارتقای فرهنگ دینی و ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه است. 

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان‌ اینکه هدف یک مبلغ در هر جایگاهی تربیت و پیا‌م‌‌رسانی دین است، افزود: در هر جایگاهی یک روحانی باید مَلْجَأ و پناه مردم باشد، دقیقا به مانند کاری که شما انجام می‌دهید.  

وی  همچنین خواستار توجه بیش از پیش رابطین فرهنگی استان‌ها به جوانان و استفاده بهینه از مشاوره فکری، تخصصی و مهارت داوطلبان در راستای کمک به جامعه هدف جمعیت هلال احمر شد. 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین  با تبیین ابعاد مختلف فردی و اجتماعی نماز، تقرب به پروردگار متعال را از اصلی ترین اهداف انجام این عمل دینی دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم در جهان کنونی منادی اسلام باقی بمانیم باید به یاد داشته باشیم که این مهم در پاکی، پاکیزگی و طهارت انسان ها و جامعه تجلی پیدا می کند. 

 

اقدامات هلال احمر مثبت بوده است 

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه با اشاره به اهداف جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر به دنبال این است که بتواند این اهداف و فعالیت‌ها را در پرتوی کرامت انسانی دنبال کند، انسان‌ها را محترم بداند و تلاش کند تا برادری و اخوت را در میان مردم گسترش دهد و صلح و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد. 

وی افزود: هلال احمر اهدافی دارد که آرامش می‌بخشد به دل‌ها و جان‌های دردمند و موجب تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمند می‌شود. این جمعیت در جهت حفظ سلامت معنوی و جسمی دیگری تلاش می‌کند و این تلاش در نزد خداوند متعال به قدری ارزشمند است که هر کس چنین کوششی انجام دهد، بهشت از آن اوست. 

وی در ادامه با اشاره به عملکرد و تلاش ایثارگرانه این جمعیت در طول صد سال گذشته و همچنین حوادث تلخ پس از انقلاب همچون زلزله رودبار، بم، کرمانشاه و سیل سال ۹۸ تصریح کرد: خانواده جمعیت هلال احمر یک خانواده عظیم و مردمی است که در حوادث گوناگون یاری‌گر جسم و روح‌آسیب دیده‌گان بوده است. 

در این نشست مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های رابطین فرهنگی و کانون‌های طلاب هلال احمر خوزستان پرداخت و برخی از طلاب و روحانیون حاضر نیز  دیدگاه و نقطه نظرات خود را  با نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر در میان گذاشتند.