Print Logo
با حضور سرپرست سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد دوشنبه 24 بهمن 1401 ساعت 09:08

نشست هم اندیشی بررسی کانون‌های طلاب هلال احمر


نشست هم اندیشی بررسی کانون‌های طلاب هلال احمر در خصوص جذب، آموزش و ساماندهی آنها با حضور سرپرست سازمان جوانان هلال احمر، نماینده ولی فقیه در سازمان جوانان و معاون امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت؛ در این نشست سرپرست سازمان جوانان با اشاره به نقش برجسته طلاب در کمک به آسیب دیدگان حوادث مختلف، گفت: خدمات ارزنده طلاب و روحانیون در سیل لرستان و بیماری منحوس کرونا( بیمارستان‌ها و غسالخانه‌ها)  و حضور به موقع طلاب در زلزله خوی بر کسی پوشیده نیست.
وی موضوع جذب، ساماندهی و آموزش اعضای کانون‌های طلاب را از مهمترین برنامه‌های سازمان جوانان هلال احمر، عنوان کرد و افزود: اعضا پس از فراگرفتن آموزش های لازم برای خدمت رسانی در ماموریت های بشر دوستانه باید بیمه حوادث، داشته باشند.
سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ادامه از برگزاری برنامه‌های ویژه جهت رشد و تعالی کانون‌های طلاب و گروه‌های جهادی خبر داد و خواستار تشکیل جلسات مشترک بین مدیران عامل و روسای مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور جهت تسریع امور مربوط به کانون‌ها شد.

تشکیل تیم های طاها
نماینده ولی فقیه در سازمان جوانان جمیعت هلال احمر در ادامه نشست، گفت:  تاکنون جلسه‌های متعددی با حضور مسئولان و صاحب نظران حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر جهت جذب و ساماندهی و آموزش اعضاء کانون طلاب برگزار شده که می‌توان به سطح بندی طلاب به دو بخش آموزش همگانی از بدو ورود به حوزه علمیه و همچنین آموزش های تخصصی به عنوان تیم طاها(طلاب آماده هلال احمر) اشاره کرد.
حجه الاسلام و المسلمین بختی هم با اشاره به ایجاد گروه اندیشه ورز و مشخص کردن جایگاه طلاب در جمعیت هلال احمر افزود: برای کانون‌های طلاب بسته‌های آموزشی بر حسب نیازشان تعریف خواهد شد و دیگر علاقمندان می‌توانند آموزش های تخصصی را تا مرحله تربیت مربی فرا گیرند.
وی عضویت روحانیون آموزش دیده در تیم های سحر سازمان جوانان هلال احمر را  نقطه عطفی برای تعامل و تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه دانست و افزود: آموزش مبلغان مدارس، طرح امین، تربیت مربی طلبه برداران و خواهران در دستور کار قرار دارد.

١٢٠٠ طلبه دانش آموخته آماده همکاری با هلال احمر
معاون امور طلاب  و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور هم در این نشست گفت: در حال حاضر  ٢٠٠ کانون طلاب ثبت شده در کشور وجود دارد که ١٣٠ کانون در سطح عالی مشغول به آموزش و فعالیت های مربوطه هستند و برای آنان در سنداجرایی پنج ساله اهداف مشخصی  پس از آموزش تعریف شده است.
حجه الاسلام و المسلمین میرمطلبی گفت: اکنون ١٢٠٠ طلبه دانش آموخته دوره های پودمانی روان شناسی و رشته‌های مرتبط از موسسه‌های آموزشی و دانشگاهی در حوزه مشغول به فعالیت هستند که می‌توان از ظرفیت های آنان جهت حضور در تیم های سحر استفاده کرد.

4006002/13/2023 11:07:17 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2023/02/202302102180091034_Thum.jpg
4006002/13/2023 11:07:30 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2023/02/202302107687387908_Thum.jpg