Print Logo
پیام نماینده رهبر معظم انقلاب در پی زلزله ترکیه و سوریه چهارشنبه 19 بهمن 1401 ساعت 12:16

حضور موثر در حوادث برون مرزی، وظیفه ذاتی، بین المللی و بشردوستانه هلال احمر است


در پی وقوع زمین‌لرزه مهیب  و تاسف بار در کشورهای مسلمان سوریه و ترکیه و وارد آمدن صدمات شدید جانی و مالی وسیع و گسترده، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در پیامی با دولت و ملت این دو کشور ابراز همدردی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین معزی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم 

خبر حادثه دلخراش و تاسف بار زلزله در دو کشور مسلمان ترکیه و سوریه که با ایران اسلامی دارای پیوندهای عمیق عاطفی و فرهنگی هستند، موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

این رویداد تلخ که به نظر می‌رسد همچنان ابعاد ناشناخته‌ای از حیث آسیب‌های جانی و خسارات مالی داشته باشد، یک فاجعه جانکاه انسانی است که باید با یاری‌ سازمان‌های بشردوستانه تسکین و التیام یابد.

از آنجا که سایر کشورها در بحران‌ها و وقایع تلخ، یاری‌گر ملت ما بوده‌اند‌، حضور موثر در کنار مصیبت دیدگان این حادثه وظیفه ذاتی، بین المللی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است که همچون حوادث مشابه در اقصی نقاط جهان، در این‌ اندوه بزرگ نیز حضوری موثر و کارآمد داشته باشد.

به همین منظور از تلاش‌های صورت گرفته همه ارگان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان خصوصا نیروهای فداکار، خدوم و همیشه در صحنه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ارسال به موقع محموله‌های بشردوستانه و اعزام تیم های متخصص امدادی – عملیاتی، تقدیر و تشکر نموده و از خداوند منان برای ایشان آروزی موفقیت دارم.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده های مصیبت دیده و آسیب دیدگان ناشی از واقعه تلخ، این حادثه دردناک را به دولت و ملت بزرگ دو کشور عزیز ترکیه و سوریه تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان غفران و رحمت الهی و برای خانواده‌های داغدار و بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

 

عبدالحسین معزی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر