Print Logo
با ارسال پیام های تسلیت دوشنبه 17 بهمن 1401 ساعت 17:09

آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه را اعلام شد


رئیس جمعیت هلال‌احمر از ارسال نامه رسمی‌ برای کمک به مردم زلزله زده ترکیه و سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر و دکتر کولیوند رئیس این جمعیت، پیام های تسلیت، ابراز همدردی و آمادگی برای کمک به دولت و مردم زلزله زده را اعلام کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در حاشیه این بازدید از مناطق زلزله زده خوی به نمایندگی از سوی دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان و متاثرین این زمینه لرزه، به برادران و خواهران داغدار متاثر از زلزله بامداد امروز در کشورهای ترکیه و سوریه تسلیت گفت و افزود: از منطقه زلزله زده خوی به مردم مسلمان حادثه دیده در زلزله ترکیه و سوریه تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم این حادثه سنگین و دلخراش جبران شود.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: با توجه به بروز زلزله مهیب در دو کشور ترکیه و سوریه، جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام امادگی می‌کند تا در راستای ایفای تکلیف بشر دوستانه و تسکین آلام بشری، تیم‌های امدادی و درمانی خود را به مناطق زلزله زده اعزام کند.

وی در ادامه با ابراز همدری و تسلیت به مردم و هلال‌احمر ترکیه و سوریه افزود: این آمادگی به صورت رسمی و مکتوب به هلال‌احمر هر دو کشور ارسال شده است.

 

پیام های تسلیت رئیس جمعیت هلال‌احمر در پی وقوع زلزله در ترکیه و سوریه 

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، در دو پیام جداگانه وقوع زلزله در کشورهای سوریه و ترکیه، به روسای جمعیت‌های هلال‌احمر این دو کشور، تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، دکتر کولیوند، با اشاره به وقوع زمین‌لرزه 7/8 ریشتری در دو کشور سوریه و ترکیه، به روسای جمعیت هلال‌احمر هر دو کشور تسلیت گفت.

متن هر دو نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکترکرم کینیک

رئیس محترم جمعیت هلال احمر ترکیه

جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت هلال احمر ترکیه ابلاغ می‌نماید.

 با غم و اندوه فراوان، از وقوع زلزله شدیدی در استان غازی‌انتپ واقع در جنوب ترکیه مطلع شدیم که متاسفانه منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم عزیز آن کشور شده است.

از طرف جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران هلال‌احمر ترکیه و آسیب‌دیدگان از زلزله اعلام می‌نمایم.

جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به آن کشور اعلام می‌نماید.   

ضمن آرزوی بهترین‌ها، برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه، مایل هستیم در صورت نیاز مراتب را به این جمعیت اطلاع دهید.

 

در متن نامه دیگر هم آمده است:

جناب آقای خالد هبوباتی

رئیس محترم جمعیت هلال احمر سوریه

جناب آقای رئیس،

جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت هلال احمر سوریه ابلاغ می‌نماید.

با غم و اندوه فراوان، از وقوع زلزله شدیدی در مرز سوریه و ترکیه مطلع شدیم که متاسفانه منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم عزیز آن کشور شده است.

از طرف جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران هلال احمر سوریه و آسیب‌دیدگان از زلزله اعلام می‌نمایم.

جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به آن کشور اعلام می‌نماید.   

ضمن آرزوی بهترین‌ها، برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه، مایل هستیم در صورت نیاز مراتب را به این جمعیت اطلاع دهید.