Print Logo
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان امداد ونجات خبر داد سه‌شنبه 11 بهمن 1401 ساعت 09:00

حضور طلاب جهادی در مناطق زلزله‌زده


مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امدادونجات از آمادگی گروه‌های جهادی طلاب برای اعزام به مناطق زلزله‌زده خوی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام صادقی در گفت‌وگوی خود با این پایگاه به هماهنگی صورت گرفته جهت مشارکت طلاب در طرح حمایت‌های روانی از حادثه‌دیدگان (سحر) اشاره و بر ضرورت بهره‌گیری از مشارکت کانون‌های طلاب تاکید کرد.

حجت الاسلام صادقی به وقوع زمین لرزه‌های متعدد در این شهرستان در چند هفته اخیر نیز اشاره کرد و بر لزوم توجه به موضوع حمایت‌های روانی و تسکین آلام شهروندان این مناطق تاکید نمود.

وی گزارشات دریافتی مبنی بر نگرانی‌ و اضطراب شهروندان مناطق حادثه دیده را مساله‌ای مهم دانست که بایستی نسبت به آن توجه ویژه کرد.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود به اقدامات دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امدادونجات پس از وقوع این حادثه نیز اشاره کرد.

حجت الاسلام صادقی نظارت بر توزیع اقلام امدادی و زیستی و ارسال آن از سازمان امدادونجات به مناطق حادثه دیده و همچنین حضور میدانی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در شهرستان خوی در ساعات اولیه پس از حادثه را به منظور نظارت و ارزیابی از جمله اقدامات انجام شده این دفتر برشمرد.

بنا به گفته حجت الاسلام صادقی طبق گزارشات دریافتی و مشاهدات میدانی در 32 روستا اقلام امدادی توزیع شده است که شامل  380 شعله والور، 436 بخاری برقی، 436 بسته غذای 72 ساعته، 4380 تخته پتو و 1890 تخته موکت بوده است.

لازم به ذکر است که محموله‌های امدادی از طریق 2 فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش به وزن تقریبی 40 تن از سازمان امداد و نجات به مناطق حادثه دیده ارسال شد