Print Logo
در دیدار مدیر حوزه علمیه و مسئولان هلال احمر خوزستان جمعه 7 بهمن 1401 ساعت 16:32

بر ضرورت تقویت کانون‌های طلاب تاکید شد


مدیر حوزه علمیه خوزستان و مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه کشور با حضور در ساختمان هلال احمر خوزستان با مدیر عامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و دیگر مسئولان هلال احمر استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین بلادیان به جایگاه عظیم حوزه در جامعه خصوصا در مسائل تربیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: حوزه خوزستان به منظور خدمت رسانی به همه‌ی اقشار جامعه به دنبال ارتباط و تعامل سازنده با تمامی ادارات و ارگان‌ها بوده و مجموعه‌ی هلال احمر یکی از مهمترین نهادهایی است که می‌توان با تقویت تعاملات فی مابین حوزه و این اداره منشاء خیرات و برکات زیادی برای استان خوزستان شد.

 مدیر حوزه علمیه خوزستان در ادامه به ظرفیت بالای کمی و کیفی طلاب خوزستان و تاثیر گذاری آنها در جامعه نیز اشاره کرد.

 در ادامه حجت الاسلام پناهی، مدیر سلامت و امداد مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور نیز هلال احمر را یک مجموعه‌ی ارزشمند برشمرد که در حوادث و بحرا‌ن های مختلف خدمات زیادی را انجام داده است. 

وی در این‌باره گفت: هلال احمر، بدون توجه به نژاد و ملیت در خدمت بشریت است که این نگاه کاملا منطبق با ارزش‌های دین مبین اسلام است، از این رو مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور نگاه ویژه‌ای به مجموعه هلال احمر دارد. 

بنا به گفته وی حوزه علمیه و هلال احمر مشترکات زیادی دارند که این مشترکات در ایام کرونا، زلزله و سیل در سالهای اخیر نمود بیشتری پیدا کرده است. 

حجت الاسلام پناهی همچنین تصریح کرد: مدیریت حوزه‌های علمیه کشور تأکید زیادی بر نقش آفرینی جامع و هدفمند طلاب در سطح جامعه و مباحث اجتماعی دارند و برای اینکه این حضور یک حضور ارزشمند باشد باید طلاب آموزش های لازم را ببینند و آموزش های مرتبط با جمعیت هلال احمر نیز یکی از مهمترین این آموزش هاست. 

در بخش دیگر این دیدار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان خوزستان ضمن تبریک حلول ماه رجب و اعیاد رجبیه و خوش آمدگویی، گفت: هلال احمر خوزستان در بسیاری از طرح های کشوری نظیر ثبت و آموزش کانون های طلاب و حمایت های درمانی و توزیع بسته های معیشتی، برگزاری آموزش های امدادی مدارس علمیه پیشرو است و این مهم به واسطه ارتباط نزدیک و دو سویه دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با حوزه های برادران و خواهران و مرکز خدمات حوزه خوزستان و ائمه جمعه میسر گردیده است. 

حجت الاسلام انصاری در ادامه از زحمات ایت الله اعرافی به جهت عنایت ویژه به جمعیت هلال احمر تشکر و قدر دانی کرد. 

در پایان این دیدار وحید شعبانی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز بر ضرورت هم افزایی و تعاملات بیشتر حوزه علمیه و هلال احمر تأکید کرد و آمادگی کامل هلال احمر را برای اجرای برنامه های پیشنهادی توسط مدیر سلامت و امداد حوزه های علمیه اعلام کرد.