Print Logo
دوشنبه 5 دی 1401 ساعت 15:14

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در هلال احمر


مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) با حضور حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب و دکتر کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در نمازخانه ساختمان صلح برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، در این مراسم که جمع زیادی از مسئولان و کارکنان جمعیت حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا بهتاش به تبیین ابعاد مختلف سیره حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله‌علیها) پرداخت.
وی با اشاره به جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) در نزد پروردگار، گفت: حضرت زهرا (س) اسوه دو عالم در اخلاق و انسانیت است. 

 حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا بهتاش در ادامه به بیان ابعاد مختلف شخصیتی حضرت زهرا (س) در سه بخش ارتباط با خدا در عبادت پروردگار، ارتباط با دیگری در احسان و خیرخواهی و ارتباط با خود در حفظ صفات مثبت انسانی پرداخت.
وی در تشریح این موضوع مطلق بودن در اخلاق، عبادت و حفظ صفات مثبت را به معنای فعالیت خالصانه بدون هیچ قیدی و شرطی در عبادت و احسان برشمرد و بر لزوم ترویج این مفهوم در جامعه اسلامی تاکید کرد.
این سخنران مذهبی در بخش دیگر، دیگری خواهی و مقدم‌شمردن دیگری بر خود را از صفات بارز حضرت زهرا (س) دانست و اضافه کرد: امام حسن مجتبى (ع)‌ بارها مشاهده کردند مادرشان همواره براى دیگران دعا مى‌کند و براى خویش، هیچ دعایى نمى‌کند. این نگاه و این سیره به عنوان یک الگو برای فعالیت‌ امدادی محسوب می‌شود و مکتب اهل بیت(ع)، مکتب مهربانی و خیرخواهی برای دیگران است.
در ادامه این مراسم، محمودی، مداح اهل بیت (علیهم السلام) در رسای حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) به مرثیه سرایی و سینه زنی پرداخت.