Print Logo
در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه لرستان شنبه 26 آذر 1401 ساعت 09:09

بر ضرورت فراگیری آموزش های همگانی هلال احمر تاکید شد


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر لرستان در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این استان بر ضرورت فراگیری آموزش های همگانی هلال احمر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام منصوری گفت: معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر استان لرستان آمادگی کامل دارد تا آموزش های امدادی را به آحاد مردم جامعه ارائه دهد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت لرستان که سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه خرم آباد بود گفت: ضرورت دارد مردم آموزش های همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را فرا گیرند. 
وی به اهمیت ‌نقش این آموزش ها در زندگی روزمره و نجات جان انسان ها اشاره کرد و گفت: معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر لرستان با داشتن بیش از یکصد مربی متخصص در استان آمادگی دارد تا این خدمات را به مردم و دستگاه های اداری ارائه دهد.
وی افزود: انتظار می رود عزیزانی که تریبونی در اختیار دارند مبلغ جمعیت هلال احمر باشند و خدمات و توانمندی های این سازمان خیریه و عام المنفعه را به مردم در اقصی نقاط استان معرفی کنند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر لرستان همچنین از کمک پنج میلیاردتومانی این نهاد به بیماران خاص در استان طی امسال خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج میلیارد تومان به بیماران خاص کمک شده و ۹۷ نفر برای دریافت تسهیلات کمک درمان معرفی شدند که سه میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان به آنها اعطا شده است.
وی به جایگاه داوطلبان هلال احمر در خدمت رسانی به مردم هم اشاره کرد و گفت: داوطلبان بخشی از مجموعه عظیم هلال‌احمر و صلیب سرخ هستند که با قصد و نیت کمک به بشر دور هم جمع شدند و داوطلبان کسانی هستند که بدون حقوق و بدون انتظار در گوشه‌گوشه جهان از سال ۱۳۰۱ به مردم خدمت بی‌منت ارائه می‌کنند. 
وی تاکید کرد: یکی از شعارهای هلال‌احمر کاهش آلام بشریت است و وقتی کاهش آلام بشری را در کنار آموزه‌های دینی قرار می‌دهیم، می‌بینیم این کار چیزی است که خداوند و ائمه اطهار نسبت به آن تأکید کرده‌اند.