Print Logo
نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در دیدار با وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد جمعه 25 آذر 1401 ساعت 01:09

ضرورت ارتقا فرهنگ بشردوستی و مسئولیت‌پذیری در مدارس/ اهمیت موضوع پرورش در نظام آموزشی کشور


نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در دیدار نخبگان حوزوی با وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت ترویج فعالیت‌های بشردوستانه در مدارس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در این مراسم، حجت الاسلام‌ و المسلمین معزی ضمن تبیین و تشریح فعالیت هلال احمر در سازمان جوانان خصوصا کانون‌های دانش‌آموزی بر اهمیت مساله پرورش در نظام آموزشی کشور تاکید کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین معزی در این‌باره با اشاره به این مساله که پرورش مقدم بر آموزش است، اظهار کرد: از مساله پرورش نباید غافل شد و به آن نگاه سطحی کرد. همکاری خانواده نیز با مدارس در این بخش حائز اهمیت است‌. 
بنا به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در زمینه آموزش از  آغاز انقلاب تاکنون، تحولات  مثبتی در نظام آموزشی کشور ایجاد شده، اما در عرصه پرورش باید اهتمام و کوشش بیشتری از سوی مسئولان صورت پذیرد.
وی در ادامه بر ضرورت مساله تغییر روش‌ها نیز در حوزه آموزش و ارائه محتوا تاکید کرد و افزود: ارتقا علمی و تربیتی دانش‌آموزان زمینه ساز رشد و شکوفایی کشور در سال‌های آینده خواهد بود. 
حجت الاسلام‌ و المسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ارتباط جمعیت هلال احمر و آموزش و پروش اشاره کرد. 
وی در این بخش ضمن تبیین و تشریح فعالیت‌های هلال احمر در سازمان و عرصه دانش‌آموری بر ضرورت ارتقا و رشد فعالیت‌های بشردوستانه در میان دانش‌آموزان تاکید کرد.
وی در این‌باره خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در همکاری‌های خود با آموزش و پرورش به دنبال رشد و ارتقای فرهنگ بشردوستی، روحیه مسئولیت پذیری، ترویج خدمت به دیگران به ویژه معلولان و آسیب دیدگان و ایجاد محل امن در زمینه بهداشت روانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، احترام به دیگران و تسکین رنج و آلام بشری و دوری از خشونت است. 
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر همچنین به اقدامات صورت‌گرفته در سال‌های اخیر در جهت پیشگیری از خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث در مدارس اشاره کرد و بر ضرورت توانمندسازی دانش آموزان در زمینه مهارت امدادی و بشردوستانه تاکید کرد. 
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین معزی در پایان ضمن قدردانی از مسئولان آموزش و پرورش به منظور برگزاری این‌ نشست، ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های مشترک این دو مجموعه در سال‌های آتی ارتقا یابد.