Print Logo
به همت دفتر نماینده ولی فقیه در هلال احمر خوزستان جمعه 4 آذر 1401 ساعت 18:55

نشست دبیران کانون‌های طلاب و دانشجویی هلال احمر استان برگزار شد


جلسه پرسش و پاسخ پیرامون موضوع روز جامعه با نگاه به «بررسی نقش جوانان در تحقق نظام پیشرفته اسلامی» به همت دفتر نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان خوزستان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در ابتدای این جلسه که حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان نیز حضور داشت، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی رئیس فقید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، انتصاب حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد در این مسئولیت را به وی تبریک گفت .
 حجت الاسلام و المسلمین انصاری ضمن قدردانی از تلاش های معاونت امور جوانان هلال احمر استان خوزستان، برگزاری این نوع جلسات در وضعیت کنونی را مهم ارزیابی کرد.
حجت الاسلام عادلی نژاد نیز در سخنانی، دو موضوع مذهب و قومیت در تاریخ ایران را دو مقوله مهم برای تمامیت ارضی ایران عنوان کرد و افزود: همین دو مقوله در بعد از انقلاب اسلامی به فرصت برای وحدت کشور تبدیل شدند. باید تقابل حقیقی این روزهای جمهوری اسلامی ایران با دشمنان را نیز تقابل بین «ایران قوی - ایران ضعیف» دانست و تقابل «حجاب - بی حجابی» یک پوشش غیرواقعی است و با در نظر گرفتن پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در این چند دهه، مساله ایران قوی مهمترین اولویت برای همه سلیقه های موجود در کشور است.
در ادامه این نشست، دبیران کانون های دانشجویی و طلاب در فضای صمیمانه و آزاد به بیان دغدغه های سیاسی و اجتماعی خمد پرداختند و حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد نیز در جهت تبیین فضای کنونی کشور، به سوالات حاضرین پاسخ داد. 
وی در پاسخ به سوالی در مورد پوشش، حجاب را [برخلاف نماز و روزه که در حوزه شخصی افراد است] یک مسئله در حوزه اجتماعی دانست که دارای قوانین اجتماعی است که در همه جوامع جهان (به شکل متفاوت) وجود دارد. 
علاوه بر مطالب فوق الذکر، دغدغه بیکاری جوانان، روابط ایران و آمریکا و... از دیگر مسائلی بودند که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.