Print Logo
حجت الاسلام والمسلمین معزی در دیدار با فعالان فرهنگی استان یزد جمعه 27 آبان 1401 ساعت 21:39

فعالیت‌های هلال‌احمر منطبق با آموز‌ه‌های اسلامی است



نشست فعالان فرهنگی استان یزد با حضور حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی در این نشست با اشاره به سابقه صدساله جمعیت هلال احمر در ایران تصریح کرد: با توجه به اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، جمعیت هلال احمر غیر انتفاعی، مردمی و غیر دولتی است که در قالب فدراسیون هلال احمر و صلیب سرخ با ۱۹۲ کشور جهان ارتباط دارد.
بنا به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر این مجموعه دارای اهداف تسکین آلام بشر بر اساس کرامت انسان، ایجاد سلامت در جامعه، ایجاد صلح و دوستی و برادری در جهان است.
حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه فعالیت ‌هلال احمر منطبق با آموز‌ه‌های اسلامی است، اضافه کرد: نظارت بر امور و ارتقای فرهنگ دینی از وظایف نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر است.
بنا به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر مسئولان دفاتر استان‌ها باید بومی همان استان باشند و بتوانند بهترین ارتباط را با مدارس و علمای آن استان داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر درباره انتشارات این مجموعه نیز گفت: در نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر مجله مهرو ماه را ایجاد کردیم و تاکنون ۶۳ شماره به چاپ رسیده است، همچنین ماهنامه" زاد" ویژه روحانیون به چاپ می رسد که تا کنون ۵۶ شماره منتشر شده است.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در هلال احمر نیز تاکید کرد و افزود: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر یک میلیون عضو دارد، از گذشته بخش کانون دانش آموزی و دانشجویی این سازمان فعال بود و در سال‌های گذشته نیز با تفاهم نامه‌ای که با حوزه علمیه قم برقرار شده، کانون طلاب هلال احمر هم ایجاد شده است.

وی به کمک های ۶هزار طلبه در سیل گلستان و خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: این نوع خدمت طلبه‌ها بسیار برای تقویت ارتباط با مردم موثر بود و هم اکنون ۳۰۰ کانون طلاب آقایان و بیش از ۲۰۰ کانون طلاب بانوان در کشور داریم که در یزد هم باید ایجاد شود.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه با تاکید بر نقش مسجد در حفظ دینداری خاطرنشان کرد: بسیاری از روحانیون پیش از انقلاب در مساجد تهران پیش نماز بودند. همین طلاب و شاگردان امام خمینی(ره) بوده‌اند که توانستند مانند رسانه منسجم حرف انقلاب را منتشر کنند، لذا اگر مسجد را خوب اداره کنیم، مسجد بهترین راه برای ترویج دین و اصول انقلاب است.
گفتنی است حجت‌الاسلام شعشعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد در ابتدای نشست فعالان فرهنگی استان یزد با ابراز خرسندی از حضور نماینده رهبر معظم انقلاب به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در زمینه موضوعات فرهنگی پرداخت.