Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سه‌شنبه 24 آبان 1401 ساعت 19:40

برنامه‌ریزی استدلالی لازمه تأثیرگذاری فعالیت‌های حقوقی است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بر ضرورت صیانت از موقوفات در جمعیت هلال احمر تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین معزی پیش از ظهر امروز در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در یازدهمین گردهمایی آموزشی، علمی و کاربردی مسئولان و مدیران حقوقی، املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر، گفت: وظیفه مدیران حقوقی، صیانت از ملک و موقوفات در جمعیت هلال احمر است.
وی با اشاره به این‌که مباحث حقوقی گسترده و پیچیده است، افزود: فعالیت حقوقی در هلال احمر برای پشتیبانی خدمت به انسان‌ها و کاهش رنج مردم و حفظ سلامت جامعه است.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین معزی  در ادامه برنامه‌ریزی استدلالی را لازمه تأثیرگذاری فعالیت‌های حقوقی برشمرد و تصریح کرد:‌‌ در موضوعاتی حقوقی نیز برنامه‌ریزی حائز اهمیت است چرا که نگهداشت سرمایه ‌هلال احمر نیازمند فعالیت‌های برنامه محور است. نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پیدا کردن شناخت کامل در مسئولیت‌های سازمانی را لازمه افزایش بهره‌وری دانست و ادامه داد: تا زمانی افراد نسبت به امور محوله شناخت پیدا نکنند نمی‌توانند موثر باشند.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه با بیان این‌که ارتقاء فرهنگ دینی در جمعیت هلال احمر یکی از مهمترین وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان است، افزود: تحقق این مهم در گرو همکاری تمام عناصر اجرایی است.
وی در ادامه عنوان کرد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند: «حق خدای بزرگ به گردن انسان‌ها پرستش کردن و دوری از شرک است و اگر این مهم مخلصانه انجام شود، خداوند بر خود مقرر می‌کند که امر دنیا و آخرت انسان مومن را فراهم و صیانت کند.»
نماینده ولی فقیه در هلال احمر با بیان این‌ که ساختار اجتماعی اسلام بر پایه برادری است، گفت: برادران مومن نسبت به همدیگر حقوقی دارند که از این تعداد هفت حق واجب و خیلی مهم است.
حجت الاسلام والمسلمین معزی گفت: آسانترین حق برادران مومن درقبال همدیگر این است که آنچه را که فرد برای خود می‌پسندد برای دیگران هم بپسندد.
نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به اینکه مدیران حقوقی بدانند که اعتماد عمومی مهمترین سرمایه هلال احمر است و نباید کمرنگ شود، افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نهادی مردمی و برای مردم است.